HPI 4.6 Trophy Truggy

Goedenavond,
ik rij al tijden met een HPI Trophy truggy en wil eigenlijk na al die tijd een rotostart gebruikt te hebben, nu graag starten met een startbox.
Nu heb ik hier op het forum ergens gelezen dat je er een groter vliegwiel in moet plaatsen wil dit gaan werken.
Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring mee heeft en welk vliegwiel hier geschikt voor is.
Groeten en alvast bedankt voor de info!

Hangt een beetje af van de gebruikte startbox...
Het ene startwiel komt net ff verder omhoog dan het andere ;)

Het makkelijkst is eerst een startbox aanschaffen en kijken hoe dat gaat met je huidige vliegwiel.
Werkt dat niet kan je het standaard vliegwiel opmeten en een maat groter nemen.

Heb een 2 motorige q - world startbox en die haalt het niet, jammer genoeg...
Maar ik zoek nu dus een groter vliegwiel. Zij deze standaard qua maatvoering of moet ik nu de hele koppelingset ook vervangen?
Heeft iemand dit al eerder omgebouwd en met welk vliegwiel?

Maten zijn vrij standaard , een groter vliegwiel en je bent klaar.
Gewoon even van de huidige de maat nemen en dan een grotere zoeken die wel contact zal maken.

Als een JVD past zou ik daar ook voor opteren.
Goede koppeling en de schoetjes zij zeer makkelijk te vervagen.

Die JVD ziet er inderdaad goed en robuust uit. Het standaard vliegwiel is 34mm, zal die extra 2 mm genoeg zijn?
Zijn er misschien mensen met een trophy die kunnen vertellen welke diameter bij hun goed werkt?

Goedemiddag,
Heb bij Pkracing deze set aangeschaft; HT-495021SG
Koppelingsset met 38mm vliegwiel, maar eenmaal geinstalleerd past de koppelingsklok niet meer, ik meende dat deze toch vrij standaard waren
op de hpi trophy...
Iemand enig idee welke klok zou passen?

Mijn allereerste RC wagen (HongNor gekocht bij Aleq :)) had idd ook van die ophoogblokjes. Heb die er toen ook moeten uithalen omdat het vliegwiel anders de startbox niet raakte.

Probleem was niet (meer) het raken van het startbox wiel, dit was verholpen door het 38mm vliegwiel. De hpi koppelingsklok paste er niet goed meer op, zat veel te strak.
Probleem was de niet goed passende koppelingsschoenen. Deze beetje aangepast en alles draait nu als een zonnetje.
Toch wel even wat anders zo'n Novarossi .28-7T na de standaard motor...
Hij liep al erg snel vond ik maar dit rijdt toch stukje beter!

Ik heb de Robitronic starterbox 1 maandje terug gekocht en hij start me hpi trophy truggy 4.6 als een zonnetje. Heb de fabrieksvliegwiel nog op zitten. Geen enkel probleem

Back