Hpi apache sc flux op 6s

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Harm Feenstra, 27 nov 2018.

  1. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Hey allemaal,

    Ik weet dat deze vraag al eens eerder gesteld is, maar ik heb een iets andere insteek.
    Weet iemand of de aandrijflijn van een Apache 6s aan kan? Dan bedoel ik niet esc en motor, daar komt namelijk een upgrade voor maar bedoel ik diffs, aandrijfassen en koppelingen

    Groeten
     
  2. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    zit er een slipper in??
     
  3. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Bestaat dat bij elektro?
     
  4. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    als het goed is zitten er twee platen op je spur gear welke versteld kunnen worden. pak de tekeningen er maar eens bij en verdiep je er maar eens in. met de juiste afstelling kom je een heel eind
     
  5. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Poebe als je iemand gaat vertellen om zich er in te verdiepen zou ik dat zelf eerst even doen.
    De auto is aangemerkt door HPI als schaal 1/8 en gebaseerd op een 1/8 buggy.
    Niet één fatsoenlijke 1/8 auto heeft een slipper.

    Harm ik denk dat hij het wel trekt maar je loopt behoorlijk meer kans dat er eens iets stuk gaat en het zal zeker sneller slijten.
    Maar als er iets kapot gaat kun je het volgens mij in alle gevallen eventueel vervangen voor vorza/d8 aandrijflijn onderdelen mochten die zwaarder uitgevoerd zijn dan de apache onderdelen.
    Ik zou het gewoon lekker doen, knallen ermee.
     
    Harm Feenstra vindt dit leuk.
  6. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Kijk da's een mooi verhaal, daar kan ik wat mee. Ondertussen heb ik gereden op 5s. Daar gaat al zo vreselijk hard dat ik nog even ga kijken of ik op 6s ga rijden. Bedankt! Ook voor die tip van de onderdelen
     
  7. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Ja ben zelf al een tijdje niet meer actief maar heb nog een aantal keer een beetje gekeken, dus kan het mis hebben. Heb zelf in ieder geval nog nooit een 1/8 buggy gezien (waarop de auto gebaseerd is) met een slipper.
    Zie nu wel dat HPI een aantal modellen er uit heeft gehaald, de vorza en d8 bestaan ook al heel erg lang, ze hebben nu minder modellen volgens mij.
    Maar HPI is ook wel even in de problemen geweest volgens mij.
    Deze auto is als het goed is kwa onderdelen deels of volledig compatibel met de volgende modellen, hotbodies ve8, vorza, hotbodies D8, en de latere D812 die volgens mij ook al weer uit het assortiment is. en de D8T.
    Er waren altijd enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar en ook ombouw sets zoals bijvoorbeeld het HHH chassis en de Tekno V4 chassis kit maar die maken ze ook niet meer nu Tekno zijn eigen auto's heeft.
    Had er zelf altijd een 6s in liggen en dat kon hij prima hebben, ging als een komeet.
    Als ik nog een autotje had kwam ik zo met je rijden zit wel aardig in de buurt van drachten.
     
  8. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Was nog eens aan het scannen naar hotbodies wat toch nog schijnt te bestaan en blijkbaar is er nu de D817 zo te zien nog steeds in ieder geval voor een deel compatibel met kwa onderdelen met de eerder genoemde modellen.
    https://hbracing.com/en/cars/off-road/electric/e817-v2-1-8-competition-electric-buggy/
    Eindelijk de superieure layout zoals bijna zoals tekno dat ook heeft met een rechte centrale drive shaft en meer gewicht naar voren, en meer naar het midden, en zo te zien ook behoorlijk/zeer laag.
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2018
  9. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Nog een vraag over de combo. Ik kan in de instellingen van de esc geen 5s selecteren. Als ik hem laat staan op 5s dan gaat hij uit. Kan ik hem op 4s instellen en 5s rijden zonder dat de boel doorbrand?
     
  10. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Ook al wat gevonden! Cell count moet op automatisch en de low voltage cutoff uit. Aldus de hobbywing site
     
  11. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    Gauw wat aanschaffen dus haha
     
  12. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Voorlopig niet maar wie weet ga ik ooit weer beginnen :thumbsup:
     
  13. poebe

    poebe

    Lid geworden:
    8 jan 2012
    Berichten:
    2.043
    Locatie:
    meppel drenthe
    sorry.
    ik heb een 1:10 elektro 4wd die heeft een slipper vandaar.
    Ik bemoei me weer met de verkeerde dingen

    Waarom zou je op 6s rijden eigenlijk? is dat nog wel te besturen? wil je gewoon voor de lol speedruns maken of zit er een low kv motor in?
    wat voor snelheden moet ik hierbij voorstellen in kilometers?
     
    Auto-G vindt dit leuk.
  14. Harm Feenstra

    Harm Feenstra

    Lid geworden:
    28 aug 2018
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Drachten
    De set kan 6s aan. Maar ik heb al even op 5s gereden en dat gaat al veel te hard
     
    Auto-G vindt dit leuk.
  15. Auto-G

    Auto-G

    Lid geworden:
    26 feb 2011
    Berichten:
    1.064
    Nee hoor poebe bemoei je er altijd mee dat is leuk op een forum, was zelf wat lomp of misschien voorbarig, ben zelf natuurlijk niet echt meer op de hoogte.
    Laat ik het zo zeggen als het een 4wd auto is is de kans op een slipper klein, en bij een 1/8 denk ik in ieder geval vrij nihil.

    Ik had altijd 6s met de Castle 1518, dit was tevens de grootste en langste motor die op mijn auto paste.
    En dan met een belachelijke vertanding zekers 100+
    Vond ik toch altijd super, je hoeft niet altijd vol gas te geven he? Op half gas deed hij het ook.
    Voor mij was dat ook altijd wel deel van de uitdaging en lol, dat je een auto had waarmee je niet overal altijd volgas kon geven zonder dat er iets mis ging.
    Ga je vaker crashen absoluut.
    Maar het was wij mij betreft echt wel controleerbaar, maar niet voor iedereen geschikt (wat ik wel eens gemerkt heb toen ik de controller uit handen gaf)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2018

Deel Deze Pagina