HPI auto bolt rapper achteruit???

hoi
een kennis van mij heeft zich onlang een hpi autootje gekocht.
alles ging goed tot deze middag het autootje ineens achteruit rapper rijd dan vooruit.zonder reden en zonder aan maar 1 kabeltje geweest te zijn.niks losgemaakt.
nu als hij vooruit rijd.klinkt dit echt alsof hij achteruit rijd.wat stroever en trager.en als hij achteruit rijd bolt hij lekker soepel en op vollle snelheid zoals het hoord in vooruit.
nogmaals er is niks veranderd en aan de regelaar kan niks geregeld worden.regelaar is een standaard brushed regelaarke van hpi.
ikzelf geraak er niet meer aan uit.heb ondertussen a heel wat ervaring.maar dit slaat alles!
iemand hier ervaring mee of iemand die de oorzaak weet van zo raar gedrag ineens?

greetz

Als het een brushed motor is gewoon de + en de - omdraaien en kijken of het probleem is opgelost... wel je zender instellen dat vooruit en achteruit omgedraaid is.

Ik bol, hij bolt, wij bollen...
39553_40598

Lijkt er op dat de tandjes van de tandwielen versleten zijn aan de 'voorwaarts'-kant, zou dat het kunnen zijn? Hebben ze te stijf tegen elkaar aan gestaan?

hoi
ja alles is al geprobeerd.dat is het juist.ik weet ook wel wat te doen .
maar niks helpt.
het probleem is zomaar ineens onstaan .we stonden er letterlijk op te kijken.precies dat de stroomverdeling in de regelaar zich gekeerd heeft!
spooky!

wa voor opmerkingen krijg ik hier allemaal.
denkt ge dat ik daar verder mee kan ??pfff

@klamath. ook bij het vervangen van de motor is het zo.
ik geraak er niet meer aan uit.en ga er verder mijn hoofd niet over breken.

Weet je zeker dat er aan de zender instellingen niets veranderd is? Bv. Als je trottle trim meer richting achteruit gesteld staat, zal de uitslag van de regelaar niet maximaal zijn richting vooruit.....Heb dit zelf wel eens gehad;-)

Back