hpi baja 5B/5T brake upgrade kit

Nadat de standaard remset voor mij niet voldeed ben ik overgestapt naar een carbon fiber brakepad setup van Vertigo.
Op zich helemaal niet verkeerd totdat ik de RCR remset tegenkwam en besloot dit te testen.
De RCR brake upgrade kit bestaat uit de volgende onderdelen;
2x RCR remschijven
3x Bronskleurige rempads
1x Zilver brake shimpad

rcr1.jpg

Check alvorens je installatie of je de volgende onderdelen hebt;
1. Vertigo Aluminium brake calliper
2. Turtle racing brake pad veren
Hieronder zie je dus de standaard plastic brake calliper die niet heel blijft tijdens het gebruik van de RCR remset.

rcr2.jpg

Hieronder zie je hoe de setup is geeinstalleerd.
Dit kan zoals op de foto of met de beide remschijven naast elkaar gemonteerd.

rcr3.jpg

Hieronder zie je geen Turtle racing brakepad veren gemonteerd die zorgen voor de gelijke druk van de brakepads tegen de remschijven.

rcr4.jpg

Advies voor de optimale setup;
1. Vertigo Aluminium brake calliper of Turtle brake mount
2. Turtle racing brakepad veren
3. Hemistorm Maxhex

Qua setup van de remschijven kun je dit naar eigen gerief monteren.
Race setup; Remschijven tegen elkaar
Bash setup; Remschijven uit elkaar

Groot voordeel;
Je hebt geen dure super krachtige gas/rem servo meer nodig want met zelfs een Power HD van 9,6kg werkt het uitstekend!
Maak je de de Baja schoon met afwasmiddel en behandel je hem daarna met WD40 of Teflon spray en er komt een hoeveelheid van deze spray op de remmen dan is het remvermogen nog altijd 80%.
Terwijl bij diverse andere remsets misschien nog 30% remvermogen overbleef.
In modder blijft de remset ook naar behoren werken.

De RCR remset kost 90euro en da's niet mis, maar test hem zelf en het zou best weleens zo kunnen zijn dat je niet meer anders wilt.
Daarnaast word de remweg dusdanig verkort dat je er ook echt aan moet wennen dat je zo laat kunt remmen.

Laatst bewerkt:
Ik heb ze zaterdag zelf in actie mogen zien, hiermee remt die als een beest!

De 5T in dit filmpje rijdt ermee, weet niet of er veel remacties in te zien zijn:

Als ik weer veel met de Baja ga rijden koop ik misschien ook een setje, de stock remmen zijn niet best vind ik.

Ohja Marcel, zou je misschien even op de vraag in mijn topic kunnen reageren? sebas-hpi-baja-5b-ss

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Marcel,

Wat zou je adviseren:
(1) Vertigo Aluminium brake calliper of (2) Turtle brake mount

M.a.w. wat denk je dat beter gaat werken, de 1e of de 2e?

Het eerste gedeelte,de Turtle brake mountset compleet met die veertjes, heb ik alvast besteld , was deal of the day!
De rest volgt later, dus je zult nog ff geduld moeten hebben Dré ;)
(you know!)

Ik wil namelijk mijn remmen ook upgraden maar hoe zit het met de slijtage van de remschijven en de pads?
Zijn dit speciale rempads of voldoen de standaard ook met deze schijven ?

Dat zijn goede berichten :D, ik zal binnenkort wel even een setje bestellen bij je.
Ik wil voor mijn 2e baja ook de remmen upgraden maar ik rijd hier niet zo vaak mee (99% Aluminium) ,nou ben ik aan het kijken voor een carbon brake set.
Is een carbon disk met alu-pads de goede setup of is het beter carbon pads te gebruiken ?

Laatst bewerkt:
De CF brakedisc met Alu pads is een leuk setje en remt prima voor af en toe gebruik.
Wel even met TR of Ballpen veren monteren tussen de pads. ;)

Hey kostenko,

Ik rijd zelf nog steeds standaart, bevalt me eigenlijk niet slecht, ik heb ze zo afgesteld dat ik niet blokkeer met het aanremmen van een bocht omdat dan het zand in het profiel van de band blijft zitten en je dus geen vertraging meer hebt. Ik probeer altijd zo hard mogelijk te remmen en toch mijn wielen te laten draaien zodat ze het zand kunnen lossen.
Dus ik heb remkracht genoeg met het standaart setje.
Maar wat ik me afvroeg is, die verschillende setups bij bashen en wedstijden, wat is daar het verschil van.

kostenko zei:
Race setup; Remschijven tegen elkaar
Bash setup; Remschijven uit elkaar.

Als je de remschijven tegen elkaar zet dan hoeft er dus niets meer tussen?
Of moet je dan meer shimmen erachter leggen?

Hey Wil,

Het is een wereld van verschil tussen de standaard remset en rcr remset.
Ook je rijstijl zul je aan moeten passen als je de rcr remset gemonteerd hebt en ineens enorm laat kunt remmen oftewel een anker uitgooit.

Qua setups;
Bash = voor de heavy 5T
Race = voor de 5B

Shimmen;
Eenmalig met de bijgeleverde rcr shim en gebruik van Turtle racing springs.

Ik plak het hier maar even neer want dan hoef ik er geen nieuw topic over te openen.
Maar ik heb vandaag mijn Integy carbon rear brake set binnen gekregen, ik snap alleen de setup niet helemaal.
Ik heb 2 carbon disks ,2 brake pads en 2 shimmen gekregen, kan iemand mij vertellen hoe dit geinstalleerd moet worden en of de brake fin bij deze setup ook gebruikt moet worden.

Gr,

Ik heb verschillende combinatie´s geprobeerd en ik heb het denk ik uitgevogeld, brake-caliper, brake-disk, shim, brake-disk, brake-pad.:yes:

Back