Hpi Baja 5b ss of Losi 5ive-T ?

hallo iedereen,

ik ben al enkele jaren bezig met modelbouw en nu zou ik graag eens een Big Scale in mijn bezit hebben,

maar ik geraak er niet echt uit welke wagen ik zou kopen, ofwel de baja 5b ss , of de losi 5ive-T

Ik ben er van overtuigd dat dit alle 2 goede wagens zijn, maar wat zijn de voor en nadelen van deze ?

De bedoeling is dat ik er wat mee in het veld mee ga rijden en op parkings en zo ,

Hopelijk kunnen jullie me wat helpen voor de knoop door te hakken ;)

In het slechtste geval moet ik ze maar alle 2 kopen :(:(:( lol

grtz

Ik heb een Losi 5ive-t en een HPI Baja 5SC. De Losi is een stuk breder en zwaarder en daardoor stabieler bij offroad rijden. Bochtenwerk is bij de Losi ook beter. Het grootste verschil is de aandrijving. Losi is 4wiel en de Baja achterwiel aangedreven. Daardoor heeft de Losi meer grip bij offroad rijden. De HPI kan door de achterwiel aandrijving in mijn optiek een hogere fun factor hebben. De Baja is in aanschaf (ook 2e hands) aanzienlijk goedkoper). Onderdelen en tuning is voor beide ruimvoldoende aan te komen. Kwalitatief zet ik de Losi een tikje hoger als de HPI. Wil je echt serieus racen dan is de Losi een betere keus vanwege de vierwielaandrijving.
Als €€€€ niet het punt is zou ik een Losi roller kopen, dikke getunede G320 32cc of zelfs 34cc erin. Goede pijp icm luchtfilter. Zware servos erop en dan kom je meteen al een heel eind.
Heb je wat krapper budget dan is een Baja een super leuke auto om mee te beginnen en kan je van daar uit ook verder.....

Zou voor losi gaan. 2wd vliegt sneller alle kanten op, helemaal met zo'n zware kont. Vooral als je een nieuwe koopt zou ik losi nemen omdat tie gewoon waardevaster is.

HPI blijkt met wat harder bashwerk ook wat te zwakke diffs hebben. Losi is altijd het merk in mijn hart

Ik heb geen hpi gehad maar mijn maatje wel, het zijn wel goede auto's.
Nu rijd hij met een losi 5ive en ik rij ook met een losi 5ive.
En ik moet zeggen losi zit zeer robuust inelkaar.
En wat marco zegt losi rijd veel stabieler.

Bedankt voor de reacties ,

De knoop is doorgehakt ,

Het zal een Losi 5ive roller worden met een Zenoah 320rc motor en dominator uitlaat , kwa zender en servo's ben ik er nog niet uit .

Grtz

Ik ben juist aant het kijken voor de Zenoah 320 motor , ik zie dat je daar verschillende carbu's bij kan bestellen,
Wt 1107
Wt 997
Wt 990
Al dan niet gelagerd , wat moet ik hier mee ?
Wat is het verschil tussen de 3 ?

Mvg

Ik heb geen hpi gehad maar mijn maatje wel, het zijn wel goede auto's.
Nu rijd hij met een losi 5ive en ik rij ook met een losi 5ive.
En ik moet zeggen losi zit zeer robuust inelkaar.
En wat marco zegt losi rijd veel stabieler.
Mijn zwager vliegen bij de brandstof versie de koppelingen om de oren. 3 tankjes red hij niet.

En heb jij stuur ook aangepast, vind het sturen te traag. En er zit al een hele dikke savox in. Hij is nu aan het kijken voor ombouw naar 2 servo's met eigen voeding

Ik heb op mijn Losi een G320 met RedRace ontsteking, getunede poort covers, Victory uitlaat en een Tourex bigspeed koppeling. Genoeg power zou ik zeggen.
Nog nooit problemen met mijn koppeling gehad.
Zijn net echte auto's, soms heb je geluk en soms pech

Even terug komend op de stuur servo, welke accu gebruik je dan? Ik had eerst 6v en heb nu lipo op 7,4v en dat merk je zeker verschil in.
Diff goed vullen met olie en goed uit geshimd. Dan kanog je er lang mee doen.

Even terug komend op de stuur servo, welke accu gebruik je dan? Ik had eerst 6v en heb nu lipo op 7,4v en dat merk je zeker verschil in.
Diff goed vullen met olie en goed uit geshimd. Dan kanog je er lang mee doen.

Als het goed is heeft hij nu andere servoplaat besteld, komen 2 servo's in en die worden apart van stroom voorzien.

Back