Hpi baja 5B ss trekt niet op

• Topicstarter Topicstarter Enzian
  • Startdatum Startdatum
E

Enzian

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, ik heb wat gezocht tussen de topic's maar heb deze vraag nog niet gevonden.

Bij deze,
Als ik mijn motor start en dat doet hij zonder probleem en ik wil optrekken vol gas is het net alsof hij terug houdend is hij heeft geen macht in het optrekken 1 maal op gang gaat hij wel vlug maar dan als ik een spin maak en terug wil op trekken heeft hij te weinig macht om vlug op te trekken !
Heb al aan de low speed needle gedraaid om hem minder brandstof te geven maar dat helpt ook voor geen meter als ik nog meer achteruit draai valt hij stil !
Iemand die dit al heeft meegemaakt of iemand met een oplossing ?

Bedankt alvast !

AHHA,

Zal ik morgen eens proberen,
Ik dacht het is net of hij verzuipt als ik vol gas geef in begin, daarom dat ik hem wat minder rijk heb gezet maar zal hem morgen eens rijker zetten !

Bedankt !

Hallo,

Ik heb zelf ook een big scale en dit probleem kan ook nog een andere oorzaak
hebben.

Is je luchtfilter wel schoon blijft je choke klepje wel open staan.
Zet de H stelschroef van je carb niet verder open dan 2 volle slagen.
gezien als je de stelschroef helemaal dicht zet en dan de stelschroef weer
open draaien en de slagen tellen.
Voor de stelschroef van L moet je ongeveer 1 slag aanhouden vanaf dit punt ga je stellenmet de H stelschroef iets meer of iets minder het verschil merk je snel.
aan de stelschroef L moet je niet te veel aan draaien dit is alleen maar voor de stadionair loop, als hij niet mooi oppakt moet je hem iets meer geven.
Mocht dit niet helpen dan je carb schoonmaken en nieuw setje rubbers en menbraam klepjes plaatsen.

Start punt voor de carb L=1 slag open.
H= 1,5 slag open.
Met deze begin stand moet hij redelijk goed van zijn plaats komen.
kan ook nog zijn dat je zuigerveren niet lekker meer zijn en de cilinder minder compressie heeft en zo ook minder sterk is.

veel succes.

Eddy.

Laatst bewerkt:
aan de stelschroef L moet je niet te veel aan draaien dit is alleen maar voor de stadionair loop, als hij niet mooi oppakt moet je hem iets meer geven.

De L schroef is dus niet voor stationair lopen.Dat is de grote schroef met die grote veer iets verder naar achter op je carb.
De L schroef is voor Laag dus met optrekken.Als die niet goed staat krijg je je blokje ook nooit of met moeite aan het lopen.En idd hoe maar je die gaat knijpen hoe hoger de motor in toeren gaat lopen en hoe warmer het blokje wordt als je die niet goed heb staan.De H is dus voor hoge toeren zeg maar.
Gr Carlo Huisman.

Ik heb een zelfde geintje ook eens gehad en toen bleek de isolator krom.... Valse lucht dus. Kan je eenvoudig checken door bij een draaiende motor (stationair) wat remmenreiniger op je carburateur te spuiten. Slaat de motor af trekt 'ie valse lucht.

Ook komt dit probleem naar voren als de zuigerveer of cilinder gewoon op is.
Of een lekke krukas keerring.

Back