HPI Blitz of Kyosho Ultima SC

• Topicstarter Topicstarter Kenyaman
  • Startdatum Startdatum
K

Kenyaman

Guest
Beste MBF`ers,

Ik ben van plan om een elektro auto aan te gaan schaffen. Ik ben altijd bezig geweest met nitro maar mij lijkt het ook zeer leuk om een eltro auto`tje te hebben. Nou was ik aan het rondzoeken en mijn budget is niet al te groot.
Dit waren mijn opties:

-De HPI Blitz
of de
-Kyosho Ultima SC (short course)

Nou was ik er van plan er mee te gaan bashen, nouja jumpen, want ik weet niet maar mijn gevoel zegt dat je met elektro eerder en makkelijker jumpt.

Nouja,

maar ik heb gelezen dat de kyosho ultima sc niet zo sterk is maar die is wel sneller.

De HPI blitz heb ik geen klachten over gehoord. Mijn plan was, als ik de blitz koop, om dan die misschien na een tijdje te upgraden met een brushless motor. Hij is brushless ready dusja. Maar ik heb ook gelezen op mbf dat de hpi blitz een slechte diff heeft.

Maar ik kan niet kiezen welke ik moet gaan halen.

HPI Blitz
+sterker
-langzamer maar dat is niet een goed probleem aangezien hij brushless ready is.

Kyosho Ultima SC
+sneller
-niet zo sterk

Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven.

Met vriendelijke groet Keanu

Hey man.
ik heb destijds gewacht met een nieuwe SCRT kopen tot de Ultima SC uit kwam, maar was zo teleurgesteld dat ik de veel mooiere Blitz kocht. Er bleek helemaal niets baanbrekends of vernieuwend aan de Kyosho te zijn, terwijl ik dat wel verwachtte na zo'n lange wachttijd, en de wielen, banden en kap zijn gewoon lelijk.

De Blitz bevalt me goed, enige schade na een paar maandjes rijden:
-turnbuckle dwars doormidden
-lagers die diff vast houden kapot
-de kap is nu wel al erg gaar.

En ik rijd met een 8,5T EZRun setje, 5000 2s Turnigy LiPo's, gaat prima, niet superhard maar ik kan de rest bijhouden.

Beide auto's zijn race-auto's, niet om mee te bashen. Geloof me, als je er gekke dingen mee gaat doen, gaan ze stuk. Voor bashen kan je beter een E-REVO (klein of groot) nemen, of een Stampede of een ander soort maffe wagen, Rustler of zo. Die zijn toevallig allemaal Traxxas, maar HPI en Losi zijn ook goed. Je zou ook naar de Kyosho DBX kunnen kijken, ook leuk voor bashen. Maar met een wielmaat die groter is dan bij de 1:10 SCRT's en buggy's kan je voor bashen beter uit de voeten. Een Tamiya Mad Bull? ;)

Mocht je al verliefd zijn op de twee die je noemde; koop de Blitz en leg een parcourtje aan. Bashen kan iedereen, racen is een kunst.

Succes met je keuze! Niet te lang nadenken he, gewoon ModelsportUK klikkerdeklik en klaar. ;)

PICT0013.JPG

Hey man.
ik heb destijds gewacht met een nieuwe SCRT kopen tot de Ultima SC uit kwam, maar was zo teleurgesteld dat ik de veel mooiere Blitz kocht. Er bleek helemaal niets baanbrekends of vernieuwend aan de Kyosho te zijn, terwijl ik dat wel verwachtte na zo'n lange wachttijd, en de wielen, banden en kap zijn gewoon lelijk.

De Blitz bevalt me goed, enige schade na een paar maandjes rijden:
-turnbuckle dwars doormidden
-lagers die diff vast houden kapot
-de kap is nu wel al erg gaar.

En ik rijd met een 8,5T EZRun setje, 5000 2s Turnigy LiPo's, gaat prima, niet superhard maar ik kan de rest bijhouden.

Beide auto's zijn race-auto's, niet om mee te bashen. Geloof me, als je er gekke dingen mee gaat doen, gaan ze stuk. Voor bashen kan je beter een E-REVO (klein of groot) nemen, of een Stampede of een ander soort maffe wagen, Rustler of zo. Die zijn toevallig allemaal Traxxas, maar HPI en Losi zijn ook goed. Je zou ook naar de Kyosho DBX kunnen kijken, ook leuk voor bashen. Maar met een wielmaat die groter is dan bij de 1:10 SCRT's en buggy's kan je voor bashen beter uit de voeten. Een Tamiya Mad Bull? ;)

Mocht je al verliefd zijn op de twee die je noemde; koop de Blitz en leg een parcourtje aan. Bashen kan iedereen, racen is een kunst.

Succes met je keuze! Niet te lang nadenken he, gewoon ModelsportUK klikkerdeklik en klaar. ;)

PICT0013.JPG

Heel erg bedankt voor de info, maar na dat ik dit topic had gepost was ik verder gaan kijken en kwam uit bij de traxxas slash 2wd omdat ik meer van bashen houd. Nu heb ik op pk model racing de slash 2wd gevonden met 2.4ghz controller en een 8.4 volt accu + lader voor maar rond de 260 euro. Dat vind ik een goede deal. En de slash is ook nog eens waterproof en dat is ook altijd een pluspunt.

En heb jij de HPI blitz bij modelsportuk gehaald?
Ik zal is evendjes rond gaan kijken daar

Back