HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Discussie in 'Electro offroad' gestart door FandL, 27 jul 2010.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Hallo ik heb de servo na een maand ongeveer vervangen door betere en sterkere! Dit ís wel gigantisch verschil met originele. Hij stuurt veel directer en sneller waardoor hij de eerste tijd snel omligt. Maar na wat oefenen gaat dit super. Het ís de ace rc, DS 2008mg koste zo'n 45euro. Een aanrader.
     
  2. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Oow moet wel zeggen dat ik deze servo op de bullet MT en de st heb en dat hij bij de ST net zo goed ís.
     
  3. S. Prima

    S. Prima

    Lid geworden:
    19 mei 2013
    Berichten:
    2
    het is een prachtige bak maar het enige is dat de motor TE snel warm wordt ik heb er ervaring mee ik heb op 2weken 3 motors opgeblazen
     
  4. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Misschien vervangen voor een Castle motor of een Velineon systeem.

    Ik heb een VXL en nooit last gehad van oververhittingsproblemen. Daarnaast schakelt hij zichzelf volgensmij ook uit als hij oververhit raakt, iig de ESC. De motor kan wel wat hebben. Alleen ga ik nooit offroad met 3s ofzo. En mijn Rustler is sowieso een stuk lichter dan de Bullet. Van de Flux weet ik het niet precies, maar hij is iig een stuk lichter dan de Bullet MT 3.0!
     
  5. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Motortjes lopen beide prima heb totaal geen last van overhitte motor. Miss wel als je constant op 3s rijd , tevens als je over hoger gras rijd dan krijgen ze je weinig koeling via de bodem. En hem na elke run effe 10 min laten rusten werkt ook!
     
  6. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Klopt!

    Daarom ga ik ook niet offroad met 3s. Het is zwaarder om overheen te komen. Dan heb je weliswaar meer power maar je motor wordt wel heter, en dan komt jouw stelling erbij kijken waardoor het als gevolg oververhitting kan hebben. 2s is prima, zowel voor mij als voor de Bullet Flux denk ik.

    Als iemand problemen heeft zou die misschien over kunnen stappen naar de motor die de Firestorm 10T Flux heeft? Een Castle motor? Die hebben zover ik heb gelezen en ervaren echt helemaal geen last van oververhitting, maar alsnog zou ik niet me 3s offroad gaan!
     
  7. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Als je je vertanding aanpast zou dat gewoon goed moeten gaan hoor. Dan zou oververhitting geen rol spelen.
     
  8. rcnitrolover

    rcnitrolover

    Lid geworden:
    2 sep 2012
    Berichten:
    343
    Locatie:
    Ede
    Vandaag eerste schade gerede wheelhub gebroken op overstekende boom.
     
  9. Dimi74

    Dimi74

    Lid geworden:
    15 apr 2012
    Berichten:
    70
    Locatie:
    omg Utrecht
    Nog mensen hier in dit topic die interesse hebben in een gebruikte Hpi Bullet ST Flux:confused:
     
  10. Popeye420

    Popeye420

    Lid geworden:
    20 apr 2011
    Berichten:
    145
    Grappig, mijn bullet MT draait voor offroad op 3s. Voor on-road leg ik hem laag tegen de grond en 4s erin :)

    savox 12 kg servo
    sterkere assen tussen spur en diffs
    3.0nitro cvd's achter
    Hype alphacar 150A esc
    Leopard 4-pole 3650 3650kv 1300watt @ 15v

    Op asfalt gemeten met garmin roadrunner @ 104km/h op standaard wielen en banden.

    Offroad is 3s voor mij perfect, maar dit komt natuurlijk door de tragere leopard 4 pole.

    Geen heat-issues.... juist wel de diffs in het oog houden sinds deze nog altijd de standaard diffs zijn en ondertussen al 3j oud zijn ;)

    grtz
     
  11. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Prijs? Foto's?
     
  12. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Eindelijk! Op RCparts.EU zijn de aluminium front hubs en stearing beschikbaar met bearings enz voor 50 € alleen de verzend kosten zijn 37 euro.:-( nog iemand intrese in bepaalde spullen van deze site miss kunnen we samen aankopen?
    Want nu voor 8 X c hubs kapot en voor 3x body shock plate:-( welleswaar door bijna verticaal te springen.ma oké nog iemand iets?
     
  13. jorgen

    jorgen

    Lid geworden:
    6 jul 2011
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Almelo
    Je kunt gewoon de alu c-hubs van een WR8 flux gebruiken. Die zijn exact het zelfde.
    De kit van rcparts.eu heeft wat aanpassingen nodig aangezien dat MT2 onderdelen zijn.


    Dit zijn de onderdelennummers:

    #107191 RALLY/BULLET ALUMINUM REAR CHASSIS BRACE
    #107192 RALLY/BULLET ALUMINUM FRONT CHASSIS BRACE
    #107193 RALLY/BULLET ALUMINUM FRONT UPPER BRACE
    #107194 RALLY/BULLET ALUMINUM STEERING KNUCKLE
    #107195 RALLY/BULLET ALUMINUM FRONT C-HUB (RIGHT)
    #107196 RALLY/BULLET ALUMINUM FRONT C-HUB (LEFT)
    #107197 RALLY/BULLET ALUMINUM REAR UPRIGHT
    #107198 RALLY ALUMINUM LOCKING WHEEL HEX
    #107199 ALUMINUM REAR BRACE SPACER

    Gewoon te bestellen bij je favo Nederlandse hobbyshop
     
  14. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Das goed om te horen wist niet dat ze van de MT2 waren, via hpi4u krijg je ze ook kosten ze voor 't zelfde setje als bij rc parts 110 euro.
    Miss wel de investering waard vandaag weer c-hub kapot. :-(
     
  15. SteveW

    SteveW

    Lid geworden:
    24 feb 2013
    Berichten:
    22
    Heb er een Savox ingestoken, wat een wereld van verschil :D
     
  16. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Mooi! Ik vond de servo van de HPI ook al zwaar tegenvallen.

    Bij mij deed de rem het helemaal niet goed, hij remde niet echt af. Hij remde wel...maar echt met super weinig kracht. Maar ik had de 3.0, die zit anders in elkaar qua remmen. Remt die van u wel goed?
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Deze is elektro, die remt op de motor dus dat heeft niets te maken met de servo..
     
  18. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Ooh oke :p
     
  19. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Kwa remmen doen de oud en ST bij mij verschillend gek genoeg. De MT remt heel abrupt en kan zo slippend draaien. De ST remt tegenovergestelde vrij traag en beheerst. Wat ik wel raar vind ís dat bij de MT een krakend/ratelend geluid hoor?
    Zou dit een van de diff kunnen zijn of spur gear?
    Ook gaan de diff vrij vaak snel kapot bij mij 't ís ofwel 't grotere tandwiel aan buitenkant of die waar hij tegen aanloopt, dit met gevolg dat diverse tandjes telkens weg zijn. Heb diverse shim afstellingen geprobeerd meja kan 1ringetje zo'n verschil maken?
     
  20. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Kwa remmen doen de oud en ST bij mij verschillend gek genoeg. De MT remt heel abrupt en kan zo slippend draaien. De ST remt tegenovergestelde vrij traag en beheerst. Wat ik wel raar vind ís dat bij de MT een krakend/ratelend geluid hoor?
    Zou dit een van de diff kunnen zijn of spur gear?
    Ook gaan de diff vrij vaak snel kapot bij mij 't ís ofwel 't grotere tandwiel aan buitenkant of die waar hij tegen aanloopt, dit met gevolg dat diverse tandjes telkens weg zijn. Heb diverse shim afstellingen geprobeerd meja kan 1ringetje zo'n verschil maken?
     

Deel Deze Pagina