HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Discussie in 'Electro offroad' gestart door FandL, 27 jul 2010.

  1. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
  2. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Dat remmen kan je zelf instellen op je regelaar. Een shim kan wonderen verrichten. Als je net uitkomt met het shimmen zou ik even langs een rc circuit gaan. Zijn genoeg mensen die je daar graag mee willen helpen
     
  3. Rajeev

    Rajeev

    Lid geworden:
    30 jun 2010
    Berichten:
    1.186
    Idd. Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar met mijn Traxxas Link kan ik haarfijn instellen met hoeveel % kracht hij remt.
     
  4. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Kan ook met een programmeerkaart
     
  5. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Je hebt op de bullet 9programma's om in te stellen elk met bepaalde verschillende percentages qua afstelling ma welke zouden jullie instellen? De mijne staat nu op5dacht ik.
    Als je de achteruit functie uit zet wat ís hier dan 't voordeel van?
    Tevens ís 't nu beter om aluminium hub en Buckels erop te zetten? Want ja een foutje en ze zouden krom kunnen zijn? En rijp voor de ijzerboer:/
    De ventilator ook bij deze iemand bepaalde voorkeur of advies?
     
  6. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Gvd:-( 3x achter elkaar back plate kapot door verkeerd te landen na hoge jumps. Iemand een oplossing om deze te verstevigen? In het aluminium zijn ze niet te verkrijgen.
    De cooling fan van de esc's ook kapot zijn deze persé nodig? Het moeilijk om nieuwe je vinden met juiste afmetingen zo'n 25bij25mm.
     
  7. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Je zegt zelf de oorzaak al, verkeerd landen :)
    Als je goed land zou het beter moeten gaan.
    Volgens mij heeft de fan van de Tekin RX8 ook zo'n maat, maar dat weet ik niet zeker..
     
  8. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Blijven oefenen zeggen ze! Blijf dan ook maar op je werk je werk uit oefenen;-) zal eens kijken als deze zou passen,thx voor de tip
     
  9. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Kun je uit een metalen plaat niet een chassis onderdeel uit snijden en passend maken voor op de auto? Aluminium moest vrij lastig zijn meja ijzer zaag,boormachine en wat moeiten zou miss kunnen lukken.
    Welke motor en esc combo zou 't beste zijn voor de bullet, en welke aanpassingen zou ik dan moeten doen?
     
  10. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Ga binnenkort na een jaar mijn oude bullet st flux te hebben gecrasht een nieuwe halen.

    Zijn er nog verschillen tussen de oude en de nieuwe model??
     
  11. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Ja en nee ... Qua onderdelen en afmetingen heb ik hiervan niks gemerkt . Wel de esc ís verbeterd de servo volgens hun zeggen en natuurlijk de 2.4GHz zender. De waterproof up date zijn wel te merken verwacht ik vanwege mijn regelmatige duik in diepen plassen water. Nog geen enkel probleem mee gehad gek genoeg.
     
  12. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Ja en nee ... Qua onderdelen en afmetingen heb ik hiervan niks gemerkt . Wel de esc ís verbeterd de servo volgens hun zeggen en natuurlijk de 2.4GHz zender. De waterproof up date zijn wel te merken verwacht ik vanwege mijn regelmatige duik in diepen plassen water. Nog geen enkel probleem mee gehad gek genoeg.
     
  13. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Ok. Bedankt voor de info. Ga eens orienteren waar ik hem het
    goedkoopst kan bestellen met lipo accu's en een lipo lader.

    Weet iemand toevallig hoe je je handtekening moet veranderen in je profiel??

    Gr. vincent
     
  14. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat kan natuurlijk, alleen zou ik geen heel chassis er uit maken.
    Maar zoals de casterblokken kan je, als je goed meet en boort prima maken/testen.
    Alu is relatief zacht, dus makkelijk te bewerken.
    Gewoon bij de gamma oid een smal fijn zaagje kopen voor in de decoupeerzaag, en zagen :)
    Qua motor combo is er heel veel te doen.
    Wat is je budget?
    Castle heeft een goede combo, met de Mamba Max Pro en de nieuwe 4Pole motoren.
    Dit zal gewoon in de bullet moeten passen denk ik.
    Deze is alleen niet waterdicht, als je waterdicht wil zou je kunnen kijken naar de nieuwe Sidewinder ESC, kijk maar eens op de site van Castle Creations.

    @ vinb : in de 2e blauwe balk staat " gebruikersinstelligen ",klik daar op en dan in de linkse lijst staat ergens " handtekening wijzigen ".

     
  15. vinb

    vinb

    Lid geworden:
    11 jul 2011
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Nijverdal
    Bedankt voor de info ruudxd.
    Denk dat ik deze weekend of naar toprc ga of rcracing twente.
     
  16. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Oké dat lijkt mij wel haalbaar om 't zelf te maken uit aluminium. Ga het ook proberen uit trespa in een keer. M'n budget voor nieuwe motor combo ligt meer aan de optie's en kwaliteiten die ik van merk tot merk krijg! En eigenlijk voor de beste kwaliteit/prijs verhouding ga!
    Rond hoeveel KV zou ik moeten kijken en ampere van esc. Denk dat al die van 2000KV iets te heftig zijn ma weet dat niet zeker eigenlijk.
     
  17. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    Heeft een esc een aantal KV? Dacht dat alleen motoren dat hadden?
     
  18. safffier

    safffier

    Lid geworden:
    11 feb 2013
    Berichten:
    249
    Locatie:
    Valkenburg a/d Geul
    Oow ja zie de grammatica fout spelling!! Maar je snapte het wel. Dus welke aanrader voor de aantal KV op de motor en de ampere op esc?
     
  19. bryan417

    bryan417

    Lid geworden:
    14 jul 2010
    Berichten:
    2.589
    Locatie:
    Zaandam
    De motoren van 1/10 weet ik niet veel af maar een 150A esc is erg mooi. Misschien even kijken voor een hobbywing. Of tekin.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    150A is zwaar overkill en groot in een 1:10 auto..
    Ik zou kijken naar een Castle Shortcourse combo, met de 4Pole motoren, en de MMP ESC.
    Wat ook kan, maar dat is wel een duurdere optie, is de de Tekin Pro 4 motoren, met een MMP, of een Tekin RS Pro.
    Deze zijn erg goed.
    Als de snelheid van deze motor bevalt, dan zoek je het Kv van de motor die je nu hebt op, en zoek je een Combo van Caste of Tekin uit met het Kv wat daar dicht in de buurt komt.
     

Deel Deze Pagina