HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

als ik de wr8 en de bullet vergelijk passen de gewone diffs in ieder geval wel, die zijn exact het zelfde.
en volgens mij is de motor bevestiging en spur/diff bevestiging ook het zelfde.
dus als je een diff koopt zou dat plug and play moeten zijn:D

ik ga gewoon op ebay het diff en een setje dogbones bestellen(misschien zjn die dan ook anders), en het gewoon proberen.

edit: ik zie nu net dat de motor bevestiging iets anders lijkt, dus nu weet ik ff niet of het gaat passen...

ik zie het nut er niet echt van in...
hij maakt een diff passend om er daarna een hele dikke olie in te doen zodat de werking van het diff bijna weg is:confused:
dan kan je toch net zo goed de slipper houden:p

Ja idd het lijkt mij ook alleen maar meer werk dan nut!! Wel vette upgrades! Ook duur want bij de mijne bijv breken constant de c- hubs af om gek van te worden meja aluminium kosten al 70 € en dan moet je de rest nog!!!!!! Ook de voor en achter diff slijten vrij snel

Ís er nog iemand die een lijst van tips heeft over de bullet flux!????? Van tandwielen afstellingen upgrades enz enz??? Ze zijn van harte welkom want kom zelf er niet echt verder mee! ! Beginner hé....

Ís er nog iemand die een lijst van tips heeft over de bullet flux!????? Van tandwielen afstellingen upgrades enz enz??? Ze zijn van harte welkom want kom zelf er niet echt verder mee! ! Beginner hé....

Heb je al een keer de handleiding doorgenomen?, als je die niet hebt kan je hem digitaal weghalen bij HPI zelf .

Daar staan ook wat tips in van afstellingen e.d bv afstelling gearmesh , of het vullen van de schokbrekers, periodieke onderhoud en smeer schema , ect , en de evt upgrades die je kan kopen , of het nut heeft van upgrade's is vaak een kwestie per persoon.Gewoon gaan rijden en als er iets defect gaat ,kan je altijd kijken naar een upgrade .

De handleiding kan ik uit mijn hoofd en der staat niks in over bepaalde upgrades dat ís natuurlijk ook persoonlijk voorkeur en kennis! Onderhoud ís een fijne tip wat erin staat maar ook ieder voor zich! Het gaat me meer om dikte van ieder zijn diff of welke verbeteringen pinion besturingssysteem aluminium goed of niet?? Rij regelmatig en probeer van alles uit maar 't ís het dan toch vaak net niet...

De handleiding kan ik uit mijn hoofd en der staat niks in over bepaalde upgrades dat ís natuurlijk ook persoonlijk voorkeur en kennis! Onderhoud ís een fijne tip wat erin staat maar ook ieder voor zich! Het gaat me meer om dikte van ieder zijn diff of welke verbeteringen pinion besturingssysteem aluminium goed of niet?? Rij regelmatig en probeer van alles uit maar 't ís het dan toch vaak net niet...

hmm, blz 42, staan toch wat upgrade's genoemd , daarbij staat er ook in wat er mogelijk is met de gearing ...

De dikte van het diff olie is ook persoonlijk, de 1 vindt bv fijn met dunnere olie in het voor diff en de ander weer dikkere olie , een echte handleiding is daar niet in, maar misschien dan een mede eigenaar daar wat meer kan over vertellen , ook een mooie handleiding is de set-up guide van Hudy , daar staan diverse optie's beschreven omtrend afstellingen ,set-up's e.d ,let wel is een richlijn , maar wel heel leerzaam ....

suc6

101267 Alum. CNC Front Gearbox Plate
101268 Alum. CNC Front Anti-bending plate set
101269 Alum. CNC Rear anti-bending plate set
101270 Bullet 3.0 CVD shaft set
101283 8T Bullet Flux Pinion
101284 9T Bullet Flux Pinion
101286 11T Bullet Flux Pinion
101287 12T Bullet Flux Pinion

setup book hudy

Thx het zijn deze tips die je nodig hebt om soms een stap verder te komen!! Maar welk verschil ga ik merken als ik het aantal tandjes meer of minder verander!! Tevens de aluminium front hub zijn vrij kostbaar 70€ en dit het meest voorkomende ís wat kapot gaat miss beter plastic behouden voor ma een 10 dan?? Tevens de wiellagers slijten ook vrijsnel ís hier een beter merk of oplossing voor??

Heb een 12t pinion geplaatst op de MT en de slippereen slag lossere gezet nu gaat hij toch wel stukje sneller en kwa acceleratie ís hij top nu.
Ben nu aant twijlen of ik er toch ook een midden diff opzet om zo de aandrijf kracht beter te verdelen. Maar welke afmetingen of dergelijk zou ik dan moeten zoeken?

ik ben opzoek naar een nieuwe kap voor mijn Stampede 4x4, breedte +-16cm en wielbasis is 27,5cm
Nu heb ik gezien dat de bullet een wielbasis heeft van 27,2cm (3mm verschil, dus vrijwel te verwaarlozen...) maar heeft iemand voor mij de breedte van de body, kan deze nergens vinden.

Wil namelijk de Bullet ST body pas gaan maken als de breedte genoeg is

Tips and tricks ervaringen over de bullets die je ervaren hebt? Iemand die ook constant mee bezig ís om deze auto rijbaar te houden inplaats van constant kapot na elke run!
Bij mij ís bijna elke X zelfde verhaal zowel bij de MT als de ST telkens weer iets stuk. Van ophanging, besturing tandwielen, diff's, enz! Om gek van te worden terwijl 't zo'n leuke en toch wel fijne wagen ís. Iemand tips of ook zulke ervaringen?

heb je het oude of nieuwe model?
of je hebt een pech auto,
want die van mijn kan behoorlijk wat hebbe gisteren weer een harde klap schade: tape van de esc los

Ik heb allebei de nieuwe modellen. De dubbelzijdige tape heb ik ook al paar x vervangen lijkt me vrij voorkomend dat deze loslaat door stof enz. Maar dat andere stukken steeds kapot gaan. Ben welleswaar tevreden over de auto's zijn snel makkelijk handelbaar kwa rijgedrag en onderhoud. Meja na elke run toch wel weer iets. Kwartier rijden driekwartier poetsen en een uur repareren hoort bij erbij kennelijk.
Heb de nu de shockbrekers wat harder gezet op max door er ringetjes tussen te zetten eigenlijk, en moet zeggen dat hij in 't veld beter rijd en na jumps beter land en niet ondersteboven ligt. ben natuurlijk nog beginner maar wil het beste uit mijn 2eerste nieuwe auto halen zodat als ik duurdere auto koop weet wat me te doen staat om het maximale eruit te halen en minder te investeren in reparaties:-(

Welke setup zou ik het beste op de bullet kunnen zetten? Zodoende dat er eventueel een 3s lipo in kan en de kans op stukken verminder.
Wanneer ís het de hoogste tijd voor de slipper clutch te vervangen en hoe merk ik dat?
Wilde er een midden diff inzetten maar ís dat aan te raden of ís de slipper net zo goed?

ik heb een paar weken terug met een andere bullet eigenaar gesproken,
die had er ook 3s lipo in gedaan en het motortje werd ''bloedheet'' volgens hem.
heeft er velineon setje ingedaan.
over die middendif weet ik niet

Vandaag met 3s nogmaals gereden ditmaal met beleid en geen lange stukken vol gas alleen voor 't springen enz dit gaat super ver echt vet wel weer besturing kapot meja

misschien even naast de Lipo topic :wink:
Maar ik heb sinds een paar maanden een ST Flux maar ik vind de stuur servo niet echt goed.
Heeft iemand deze al vervangen? Of een idee wat een goede vervanger zou zijn?

Misschien dat die van Traxxas erin past. Ik heb in het verleden ook een HPI Bullet gehad, maar dan de nitroversie ervan, de HPI Bullet MT 3.0. Bij deze wagen viel mij inderdaad ook op dat de stuurservo erg zwak was. Ik heb deze zelf nooit vervangen maar nu ik een Traxxas Rustler VXL heb zou ik je eventueel kunnen aanraden eentje van Traxxas erin te doen. Ik heb gehoord en gelezen dat de servo's van Savox ook erg goed en krachtig zijn.

Back