HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Miss zitten de bevestigen in en op de steering buck of c hub te vast. Wat ik zelf had was dat ik er eens te langen had ingedraaid en zodoende ook niet meer kon sturen nabehoren. Alvast succes
 
Alles klopt wel maar het ljkt gewoon erop dat de servo het niet meer zelf aankan. Wat voor een servo raden jullie aan voor een bullet st flux?
Er zit nu een hpi sf-1 in, standaard volgens mij.
 
Ok. Hij stuurt naar een kant een beetje en de andere kan helemaal niet, en als ik hem naar een kant stuur, een beetje dus, en ik laat de wiel los van de zender gaan de wielen die terug naar het centrale punt, rechtdoor dus. Met m'n handen draai ik wel allebei kanten op dus ik denk dat de stuurstangen wel goed zijn. Electrisch wil het niet hoe ik ook stuur trim op op de zender ook maar zet. Iemand idee??

Had dezelfde problemen en als ik de wielen van de grond zette stuurde het veel beter.
Ander servo gestoken Savox SC0252MG voor minder dan 30€ en sindsdien is het een waar plezier. :D
 
Regelmatig valt m'n ontvangst weg bij de mt soms bij 10en soms bij 100meter afstand. Dan moet ik hem stuk tegen moet lopen en op bepaald moment reageert hij weer. Waardoor komt dit en welke oplossing ís ervoor?
Tevens hoeveel spelling mag er zijn qua wiel ophanging overal? En hoe krijg ik 't beste het vermogen verdeeld voor of achter? Het lijkt wel dat ik soms dan voor dan achter meer trekkracht heb, en zodoende. 't soms moeilijk ís hem onder controlle te houden .
 
Batterijen zijn nieuw en vol verneem ik dan ook;-).
Spacer achter, wat bedoel je hiermee. Heb in de assen bijv al kleine rubbertjes. Bij de diff's zitten diverse ringetjes meja dat noemen ze toch shims. De voor wielen klapperen vrij wild als ik hem vast hou en gas geef. Ik denk altijd dat 't aan de turn buckels ligt en de lagers ofzo.
Maar hoeveel spelling mogen de wielen enz hebben?
 
3769-315x225.jpg
 
Maak eens twee kleine gaatjes in de voorbanden, 180 ten opzichte van elkaar, het kan zijn dat er zand oid in zit dan krijgen ze onbalans en gaan ze slingeren.
Als je dan rijd, komt het er door centrifugale kracht weer uit.
Ik shim altijd zo, steeds een shim erbij, totdat het geheel iets te strak zit, en dan de laatste weer weg halen, dan heb je het minimale aantal speling.
Als er na de bovenstaande 2 dingen nog veel speling is, dat word het misschien tijd voor nieuwe wiellagers.
 
Hallo Ruud. De gaatjes zaten er al in vanuit de doos bij de mt bij de ST aan de binnen kant van de velg. Spacergeplaats nieuwe wiellagers nieuwe armen en nieuwe turnbuckels. Lijkt nu iets beter! Thx voor de tips!!
 
In de velg wel ja, maar niet in de band zelf.
Hierdoor kan er wel zand en vuil in, maar niet uit, door de centrifugale kracht.
Net als dat je met een emmer water hard rondjes draait, dan gaat het er ook niet uit.

Nu zit er waarschijnlijk troep in je banden waardoor je onbalans krijgt, en je lagers ook meer op hun donder krijgen.
Mijn tip is dus om wat gaatjes in de banden te maken, om 180 Graden van elkaar.
Zo dus:



Hoe je die gaatjes er het best in kan maken moet je even voor Googleen ;)
Ik zou het met een hete spijker doen van ongeveer 1 á 2 mm dik, maar daar zijn de meningen over verschilt.
 
Gaatjes zitten erin. Heb wel al minder opgeblazen banden. Heb nogmaals alles afgesteld en plakt vrijwel tegen de grond! Zelfs na mega jumps land hij met plakband onder zich.
 
Vandaag nog eens erop uit geweest met de bullets.
Na 1
run rolt ineens m'n linker velg de andere kant op wat blijkt nu ís hij dol gedraaid.
Alles zat er nog op behalve de velg in de velg zat een gat dat opeens groter was dan wielboutje. Spijtig betekent dit nu nieuwe velgen en banden.
Iemand een tip welke soort velg of band ik me beste kan aanschaffen? Ik spring en bash voornamelijk
 
Ik zou dan opzoek gaan naar een band van een goed merk ( Proline, JConcepts, AKA, maar Proline zal waarschijnlijk de meeste keuze hebben voor een basher ) met een vrij brede wang, zoals de Mashers, Trenchers etc.
 
Het aandrijf asje ís 't kleine pinnetje dat door de kop steekt afgebroken en krijg dit stukje er totaal niet uit of doorheen geslagen. 't asje ís nog recht enz iemand een idee hoe ik hem eruit krijg en nieuw pinnetje kan in slaan?
 
Pin ís eindelijk uit gekomen! Huge big zware hamer 2flinke tikken en eruit. Ma nu nieuwe pin erin...... Heb hem ma gelijk goed warm gestookt en er zo vrij gemakkelijk in kunnen kloppen.
Nu iets anders heb van een andere auto de zelfde maat wiellagers herbruikt. Nu deze zijn volledig gesloten en passen precies ma zodra alles ís terug gemonteerd draait dit wil ontzettend stroef. Hoe komt dit? Die verrekte lagertjes kosten een vermogen 10€ voor 2ST. Heb der 8nodig....
 
Nog iemand hop ups tips voor de bullets? Ben beetje aant rond kijken voor welke mogelijkheden er zijn voor midden diff te plaatsen.
 
Back
Top