HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

ik weet er wel 1 maar die is wel duur,
ik hoorde namelijk laatst toen ik met een groepje aan het rijden was,
dat de bullet eigenlijk maar een ''370'' motor heeft.
iemand anders had de bullet ook en had daar een hobbywing ''540'' motor ingedaan en die ging veel harder en kon ook 3s aan want ze zeggen wel dat die dat aankan maar eigenlijk word het motortje dan veelste warm.
en het motortje ziet er idd uit als een ''540'' motor maar het is een ''370'' motor met grote koelribben
 
Klopt, het is een Ezrun " kopie " motor, waarschijnlijk de 9T, en die heeft een 380 maat can, met grote koelribben om hem 540 maat te maken.
Hierdoor zal de trekkracht en power minder zijn ( kleinere magneet, en magnetisch veld ) dan met een " normale " 540 motor.
Als je een Ezrun koopt moet je altijd voor de ,5T motoren gaan, die zijn wel echt 540 maat, de hele turns zijn kleinere cans.

Maar ik heb zoiets, waarom upgraden als het goed rijd?
Dan zou ik wachten tot er iets stuk gaat, en dan kijken voor een eventuele upgrade..
Dan kun je het geld wat je bespaard gebruiken voor bijvoorbeeld een auto erbij, of een goede zender met meer mogelijkheden, wat zeker als je meer auto's hebt, heel handig is.
 
Hij rijd idd goed , maar omdat ik voorheen twee bullets had dacht ik er eentje iets aan te passen. Heb ook nog een trophy truggy en kan dan idd beter m'n geld daarin steken qua onderdelen of een zender kopen das ook meteen minder gesleep!
Wat jullie allemaal vertellen snap ik niet helemaal , dacht namelijk dat er een 4800 kv en 10T motortje opzit. Meja zal wel goed zijn, gaat al een jaar mee door alle tornado's en tsunami's heen :)
 
Nu gaat regelmatig bij mij het grote diff tand wiel stuk, al x of 10zeker! Heb hem langs alle kanten al eens geshimt met 1/2/of 3shims. Ma geen resultaat telkens weer stukjes tand weg. En weer 1uur werk en geld. Wat ís nou de eventuele oorzaak en goeie oplossing? Tijdens een jump laat ik het gas los zoveel als mogelijk.
Hardend diff's 40T tandwiel kan ik maar niet vinden. Iemand een tip of oplossing??
Thx
 
Is het kleine tandwieltje nog wel goed?
Het beste is om die gelijk mee te vervangen ivm slijtage, en die ook goed uitshimmen.

EDIT : Ik ga er trouwens vanuit dat het om een voor of achterdiff gaat?
 
Hey het gaat idd om e voor en de achter diff's. Vervang de kleine telkens nieuw met de grote, vanwege 't gelijkmatig inlopen/slijten idd.
Tja shims hebben elke plekje gezien maar alsnog breekt er een tandje los met regelmaat.
 
zijn gewoon geen sterk metaal ofzo wat ze hebben gebruikt daarvoor.

precies dezelfden als die in de Savage xs zitten, (die heb ik gehad) en daar gingen ze naar 1 X keer rijden ook kapot.

Edit: In mijn WR8 zitten ook dezelfden, maar daar heb ik nog geen problemen mee, kan omdat er wat minder "stress" op staat vanwege kleinere wielen etc.
 
Best straf, mijn bullet mt is nog van de eerste generatie.

150A alphacar esc
Leopard 4-pole 3650 kv 1300 watt 15v
4s 2 aan 2 in serie witte producten lipo's

Mijn diffs zijn nog stock... alsook de slipper... voor de rest is alles al stuk gegaan maar dit lag echter niet aan slechte bouwkwaliteit... meer de power en waanzinnige snelheden... lees: crashes

Mss toch iets anders mis? Mij lijken de bullet diffs nogal bulletproof :-)
 
Kan het idd zijn.... zeker nakijken... te vaste... of vastgelopen slipper kunnen zeker zorgen voor diff schade.

Mijn eerste rc offroad was een himoto eamba xr1 ..... de huidige maverick strada mt. Dat ding was beresterk gebouwd... maar at diffs als ontbijt :)
 
Slipper bij gesteld en opnieuw uit geshimt nadat ik diverse mogelijkheden geprobeerd heb ís hij hopelijk goed. De slipper stond na de vernieuwing vrij strak op de pion merkte ik. En de drive shaft die 't diff in gaat ringetje bij gezet zodoende hij nu iets meer vooruit komt op de 40t diff gear en deze een minimale speling op elkaar hebben.
Nu zou ik eventueel een paar nieuwe shockbrekers willen kopen maar welke en hoeveel? Ee zitten der standaard 8op hé! Ma zou je dan 8 originele terug monteren of beter 4 st van bepaald merk en afmeting? Zo ja welk merk en welke afmeting zou beste koop zijn voor de bullet MT?
 
Ik ben zelf op het moment ook op zoek naar een vervangsetje shocks.

Het zal kwestie worden van meten hoe lang ze moeten zijn en dan nog wat testen met verschillende springs. Ik ga het ook houden bij 4 stuks hoor... 8 lijkt me onnodig en ik mis een schroefdraad op de shockbody's voor ride-height instelling.

Mijn Bullet MT ben ik aan het uitdossen in onroad uitvoering. Hpi Chrome mesh wielen en Proline road hawgs :)
 
Naar mijn idee is de ophanging aan de voorkant beetje zwak, bij mij is het al 2 keer gebroken, bij een vriend van mij ook al... Maar voor de rest geweldige auto (Trouwens mijne is dezelfde als die van Fandl, ik heb die van hem overgenomen)
 
Ja kan idd bij de mijne ging wel 10x de front c-hubs kapot en telkens rechts...heb nog 6 linker hubs liggen. Meja denk als je de investeringen wilt doen in aluminium hubs 't probleem relatief verholpen ís . Deze kosten complete set hubs l+r rond de 120€ dacht ik.
Ik had tevens ook veel last van gebroken shock towers deze vervangen door zelf gemaakt van aluminium plate's. Deze waren vrij gemakkelijk zelf te maken.
 
Tevens die van hem ís 't oud model en zou niet compleet waterproof zijn. Meja 't ís een auto met leuke fun factor qua snelheid en jumps.
 
Ik ben nu trouwens benieuwd hoe men aandrijflijn het gaat houden.... Heb de Leopard motor vervangen door een exemplaar van Robitronic. De Razor x10 4-pole 5800 kv 1000watt. Wel 4 tandjes naar beneden gegaan op de pinion ivm de Leopard 3650kv
 
Hoe bevalt de nieuwe set up?? Wil deze winter ook eens wat experimenteren met de esc en motor inhoud. Ben benieuwd hoe die van jou in de bullet presteerde. Dan heb ik al klein uitgangspunt..;-
Tevens die site ís top! nog niet eerder gezien zo'n groot aanbod betaalbare upgrades voor de bullets.
 
Back
Top