HPI Bullet MT/ST Flux Topic !

Laat die onderdelen links liggen ;). Het merk staat niet echt goed in de boeken, google maar eens :). Ze hebben wel een aantal goede dingen natuurlijk, maar de meeste onderdelen vallen zwaar tegen. Ze maken gewoon simpelweg gebruik van te zacht alu.
 
Idd de eene naar de andere slechte review over de hop ups van integy. Spijtig genoeg zou wel een goeie koop zijn geweest als ze beter waren.
Ben voornamelijk opzoek naar front c hub en stear buckels.
Heb de bullet nu zo recht mogelijk gelegd de shocks na buiten gezet en vrijwel alle spacers eruit gehaald. Heeft nu geweldige weg ligging maar toch gevaarlijk denk ik vanwege de harde klappen tegen de grond telkens bij 't landen.
Nu hoe kan ik deze wegligging behouden en minder gevaar lopen??
 
Wie heeft zijn velgen met band al vernieuwd? Met welk type enz dan?
Tevens zelfde vraag voor de shockbrekers? vind zoveel verschillende soorten en maten dat ik de bomen niet meer zie...
 
Kennelijk niemand... Wil voor pro lines gaan deze leken mij prijs kwaliteit een goeie keuze! Maar shocks weet ik het nog niet eerlijk gezegd lijken allemaal goed meja goedkopen ís duur kopen miss.
Ondertussen alle10 wiel lagers vervangen met de wat duurdere wiellagers hopelijk gaan deze langer mee!
 
Proline zijn inderdaad goede banden, J-Concepts ook, maar die zijn wat meer op racen gericht.
Proline Mashers zijn bijvoorbeeld er goed, afhankelijk van waar je gaat rijden.
Ik zou voor 2,8 Inch banden of de 30 series banden.

Shocks zou ik niet weten, ik gebruik eigenlijk altijd de stock shocks.
Maar Misschien dat 1:8 voor buggy shocks passen, die zijn stevig, en zeker met big bore shocks kan je eigenlijk niet verkeerd gaan, Associated, Losi, Mugen etc.
 
Hoe voorkom ik dat m'n bullet mt niet omvalt telkens in de bocht??
En hoe kan ik 't beste m'n stuur servo maken? Zag iets met met een veer erop.
Verder blijft de bullet een funfactor auto die soms wel ergens tegen kan. Bullet proof net niet maar dat houd ons van de straat;-)
 
Vandaag na het rijden merkte ik dat mijn achterwiel vrij veel speling had.
Wiel zat gewoon nog goed vast, maar de aandrijfasje zat heel los in de rear hub.

Nu kan ik die helemaal bewegen, ofwel die lager ertussen is volgens mij kapot. Ik heb hem los gehaald. De ringetjes zijn helemaal los, verbogen en van elkaar af.
Volgens mij is onderdeel B021 (roulement 5x10 mm) helemaal los geraakt, zowel aan beide kanten (wiel kant en de kant van de aandrijfas)..

Dit is gewoon de wiellager dus ? En wat kan hiervan de eventuele oorzaak zijn ? Slijtage gewoon.. ?

In ieder geval maar even nieuwe bestellen.
 
De wiellagers slijten idd vrij snel.. Bij mij zijn ze ook alweer bijna aan vervanging toe.
Een vriend van me heeft ook deze auto, bij hem zijn ze inmiddels al 2 keer vervangen, maar hij rijd & basht vaker en harder dan ik.
 
Hoi
hallo allemaal ik ben nieuw hier.
Ik heb mij gisteren een tweedehandse hpi bullet st flux electro motor gekocht.
Ik heb er 15 minuten mee gereden,
maar hellaas rijd de auto nu niet meer.
Er is iets met de voor aandrijving van de auto. Hij komt niet meer vooruit.
ik heb totaal geen ervaring met deze auto's
Kan iemand mij verder helpen hier mee

Mvg Rudy
 
Welkom op het forum!

Alleen de voorwielaandrijving doet niets, achter wel?
In dat geval zou ik even kijken of het inbusje in de as van het midden diff naar de voorkant goed vast zit.
Als u aan die as draait, draaien de voorwielen dan ook, en het midden diff ook?
 
Zijn er nog bullet flux upgrades geweest in afgelopen maanden jaren?
Heb mijn (oude )ook maar eens van zolder gehaald.
Prima dingetje na 2,5 jaar stil te hebben gestaan ging die als een speer .
 
Back
Top