HPI Crawler King ('Is dat wat?')

• Topicstarter Topicstarter RC-Dude
  • Startdatum Startdatum
R

RC-Dude

Guest
Aloha,

Ik heb een vraagje...
Ik heb zelf een Nitro auto en een mini-z overland die ik ga verkopen en wil eens gaan kijk voor een crawler. Nu viel mijn oog op de RTR set van HPI, de Crawler King. (eigenlijk een al reeds omgebouwde Weely King)

Nu is mijn vraag: 'hebben mensen er al ervaring mee, en zo ja..hoe zijn die??' Ik vind namelijk niet zo veel reacties van mensen die er een hebben.

Of zijn er nog andere auto's in die prijs klasse die julie me aan raden. (Axial ofzo..??)

Ik hoor het graag!

Groetjes!
(PS: let niet op event. taal fouten, ik heb Dyslexie) :p

Hoi, Ik ben ook dyslectisch, en ik kan je zeggen (OEFENEN OEFENEN OEFENEN :D ) je kan er heel oud mee worden ;)

Als je zoekt op crawlers staat hij best goed aangeschreven, maar er zijn natuurlijk betere te vinden zoals de axial ax-10 etc. Ik zou zeggen, bedenk je eens wat je ermee gaat doen en wat je budget is. Ik denk niet dat je hier een miskoop aan doet want die wheely king is rete degelijk verder,en ik ga er dan vanuit dat de "upgraded" wheely king dat ook zal zijn.

Ik heb zelf een 4x4 wheely king die ik voornamelijk voor bashing gebruik. Ik zat er over te denken deze een upgrade te geven naar crawler, maar toen ik zag wat het update setje kost (die met bandjes en reduction gearbox van 209 eu) heb ik besloten het niet meer te doen aangezien die crawler king niet veel duurder is en je dan een hele nieuwe auto hebt :D

Misschien ga ik nu voor een diff lock setje en de "goedkope" upgrade set zonder bandjes etc.. Als bash karretje is de wheely king wel heel leuk. de fun factor is in mijn kleinere tuintje hoger dan die van de slash, gewoon omdat de wheely king heel vergevend is en niet zo hard knalt. Op de baan roeleert de slash natuurlijk, maar daar is het ook het karretje naar :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

haha, wat een gerust stelling, ik kan er oud mee worden. Haha..dat scheeld! ;) (cool man!)

Maar goed, even waar we het hier op dit forum over moeten hebben:
Ik wil graag gaan crauwlen, en door het bos gaan rijden. (trail) en hoeveel wil ik ongv. gaan uitgeven?? nou...ik denk rond de 300/400. (denk ik) ;)
En het voordeel van de Crawler ikng vind ik ook dat je er de hpi savage body's op kunt zetten. das wel erg cool natuurlijk. ;)

(al vast bedankt voor de snelle reactie);)
Maar ken jij toevallig al iemand met de crawler king??

Groetjes! :D

heyeen clauwer is niet zo een heel groot verschil of een gewone hpi wheely king :D. heb er ook al eens mee gereden dat is perfect om te clauwlen. is echt wel een aanrader denk ik. maar zo een auto is natuurlijk niet voor snelheid te halen eh :) ikzelf heb een e-savage en vind ze alle 2 goed een wheely king kost 250 en een e-savage van hpi 430 dus voor te beginnen misschien een wheely king?groetjes

Nee, ik ken niet meteen iemand met een crawler king, maar er is op dit forum recent een thread gestart ( hier ) met crawlers voor beginners advies. Misschien kan je van die mensen nog iets opsteken?
Ik heb enkel een wheely king, die misschien ga ombouwen. Maar misschien ook wel niet. Ik twijfel nog ;)

IK ben ook al een paar maanden op zoek naar een 2e hands goede RC crawler. Ik kom jou model toch regelmatig tegen op sites, en zelfs veel goede berichten erover hier op het forum.
Ook ik heb last met spelling, het kost wat meer tijd en moeite, maar om nou te zeggen dat ik lesdictysch ben...oeffenen, kijk goed naar woorden en leer het herkennen als een woord er niet helemaal goed uitziet. Vaudt zou bijvoorbeeld wel eens fout kunnen zijn.. ;)
Jakko

Haha....het is meer 'www.dylexieforum.nl'of zo..lol (vind het wel grappig!)

maar goed, back to the cars...
Ik ben nog steeds opzoek na mensen emt ervaring met de crawler king...
en hebben julie meschien nog tips voor me waar ik goed op moet letten als ik een crawler wil kopen??

Aloha!

Even een paar foto's!

hpi_crawler_king_02.jpg

hpicrawlerkingjeepwrangler2.jpg

hpi_crawler_king_01.jpg

Ik zit nog steeds rond te kijken op het internet ik vind de HPI Crawler King nog steeds erg cool. Maar ik ben me nog gewoon aan het orienteren ook op andere dingen, heeft iemand meschien een goede tip voor me betreft een auto?

Wat wil ik er mee(?):
- Ik wil er gewoon lekker mee in de tuin kunnen rijden, hij hoeft dus niet heel snel te zijn. Trail en crawlen lijkt me erg leuk. Verder wil ik er ook het bos mee in gaan... :cool:
De looks vind ik ook niet erg onbelangrijk. zo heb ik ook de Tamiya xc gezien, ook erg mooi. maar deze ligt veel lager, en is ook niet erg geschikt voor trailen (hoewel ik hem wel erg mooi vind uit zien) Ik weet juist alleen niet of hij nog leverbaar is, en met welke body's dan..weet iemand dat??

Maar goed...Ik ben nog flink aan het kijken op het forum en eht internet..

Heb jij nog tips voor me??

Groetjes Timo!

Ik heb vandaag weer een paar uurtjes geknutseld aan mijn wheely king.
Ik was gisteren ermee het bos ingeweest en hij zat onder de modder. Ik denk "dat spuit ik er effe af" Was alleen vergeten de accu er even uit te halen.. Hij was niet eens disconnected..
Resultaat: een rokende regelaar, en een dode wheely king.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en de kar eens onderzocht. Na wat schoonmaak werk en met de fohn de regelaar eens goed droog te hebben geblazen, deed hij het weer. Een beetje. Hij wilde alleen nog vooruit en remmen. Achteruit was overleden.

Marktplaats opgegaan voor een regelaar, en hier in de buurt een traxxas xl5 regelaar gevonden en opgehaald. Omdat ik toch aant knutselen was, ook maar meteen het chassis omgedraaid zodat de accu nu voor komt te liggen, en de beugel tussen de achterophanging uitgehaald.

Het is meteen een heel andere auto :D
Hij rijdt veel stabieler nu, kiept minder snel om, en hij trekt niet meer bij elke zucht gas op zijn achterwiel. Ook rijdt ie nu veel gecontroleerder, en kan ik er zelfs de trap mee op bij mijn terras.

Had dit veel eerder moeten doen. Als die Crawler king net zo rijdt, dan kan ik hem alleen maar aanraden!

Ai, ai....das minder van die regelaar..maar goed, zo iets gebeurd.. ;)

(hoord er bij he) ;)

Klopt, de Crawler King heeft ook de accu voor, een 55T motor met vertraging.. (ik denk dat hij dus nog maar ongeveer 10km/h gaat of zo..maar hij heeft dan wel vet veel kracht...!)

Bedankt nog voor de snelle reactie...!
(IK VIND DIE CRAWLER KING TOCH STIEKUM WEL ERG VET..!) HAHAH!

Groetjes Timo! ;)

Back