hpi cyber 10b

vandaag was het dan (eindelijk) zo ver!
de postbode kwam met een doosje aan de deur en belde aan wat had ie vast nou dit:
full


en kon het bouwen beginnen:

de inhoud:
full


wielen en banden
full


de beide zakjes:
full


chassis
full


en instructie boekjes & en stickers:
full


bouwfase 1:
Suspension mount / center Bulkhead Installation
full


bouwfase 2
accu houder support installatie
full


bouwfase 3 + 4
stuur servo installatie heb ik nog een gewone futaba servo gebruikt
full


bouwfase 5
de bouw van de kogel differentiëlen
full


bouwfase 6 + 7 + 8
montage van het voor differentieel
full


dat was hem voor vandaag, want ik ben nu op de computer club ;)

tot morgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
we gaan weer verder..

vanmorgen weer lekker bezig geweest met dit als resultaat ;)

bouwfase 9 + 10
achter gear montage
hier zie je een kogeldiff in de behuizing
full

hier zie je ook dat het model helemaal kogel gelagerd is
hier is ie dichtgeschroefd
full

en beide "vleugels erop"
full

full

bouwfase 11
achter gear box installatie
vastschroeven op het chassis onderkant + bovenkant
full

full

bouwfase 12 spur gear assemblage
spreekt voor zich:
full

bouwfase 13 spur gear installatie
voor en achter diff's zijn nu met elkaar verbonden en alles draait soepel.
full

bouwfase 14 + 15 +16
de stuurinrichting assemblage + installatie
full

full

full

full

bouwfase 17
de vleugel bevestigingspunten:
full

bouwfase 18
achter shock toren
full

full

bouwfase 19 heb ik nog even overgeslagen want dat is het afdek kapje voor de spur gear en dat past niet helemaal komt nog dus..

bouwfase 20
voorste drive shaft's
hier zie je er 1
full

bouwfase 21
voorste hub carrier assemblage
full

bouwfase 22 + 23 + 24 +25
assemblage + installatie van de voorste ophanging's armen
hebben volgens mij geen uitleg nodig:
full

full

full

full

bouwfase 26 - 30 komt nog maar ik wou graag de voorste shock's eerst maken

bouwfase 31 - 33
bouw voorste shock's
aantal onderdelen:
full

linker shock vast
full

bijde vast
full

full

full

was toch makkelijker dan ik gedacht had ! die shock's!

nu weer verder misschien (weet ik nog niet helemaal)

tot straks wellicht ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en we zijn nog verder gekomen!

ook vanmiddag heb ik lekker doorgewerkt en het chassis is nu af.
nu alleen nog wachten op een motortandwiel wand die was niet meegeleverd in de kit en er staat ook nergens dat je die erbij moet bestellen... :(

maar goed:
bouwfase 26 - 30
gaat over de assemblage en installatie van de achter ophanging

bouwfase 34 - 36
gaat over de achter shock's
foto's:
full

deze shock's zijn een stukje langer als aan de voorkant,
en daar had ik een incident mee:
toen ik vanmorgen met de voor shock's bezig was pakte ik per ongeluk een grotere behuizing van een achter shock.. helemaal in elkaar gezet met olie en al, wou ik de veer vast zetten blijkt hij veel te klein te zijn!
na wat vloeken en tieren shock weer uit elkaar halen en andere behuizing pakken... (zucht)

full

de rest van de bouwfases hebben te maken met de elektronica en motor enz.
full

en af ff een paar pic's ;)
full

full

full

full

full

full

dat was em voor vandaag

ik moet nog een motor tandwiel >.<!
en de body snijden en verven maar dat wat later ;)

veel leesplezier..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
en daar nadert het einde al weer :(

al weer 2 dagen na mijn laatste post en ik heb niet stil gezeten:

gister ben ik met mijn pa naar rc racing twente geweest,
en heb daar een motor tandwiel gekocht met 23 tandjes,
en een hpi 7,2 volt 3300 mAh nimh accupack
full

die er perfect in past!

vandaag hebben we de body uitgetrimt, geverfd, en bestickerd.
hier ben ik niet zo heel goed in dus als je van dichtbij kijkt zul je ongetwijfeld wel wat imperfecties zien maar ik ben er toch erg blij mee! :mrgreen:dit is het resultaat:

full

full

full

full

full

ik hoop dat jullie genoten hebben, ik in ieder geval wel :)

nu rest mij alleen nog een paar actie foto's/filmpje

ajuus!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
klein beetje of-road gereden zaterdag, maar na 10 min ofzo deed de voorwielaandrijving het niet meer...

wat bleek: bij het hoofd tandwiel bleek een schroefje wat los te zitten waardoor een palletje uit de as schoot zodat de voorwielen niet meer aangedreven werden.
schroef aangedraaid, en tevens met locktite vastgelijmd.

en dan gaan we kijken of dat het houd.
 
FOTO's FILMPJE!

zo nu eindelijk foto's en een filmpie!

allereerst:
full



soms is ie wat wazig omdat de camera hem niet bij kon houden :rolleyes:

en nog een vraag!

hoe kan dit?
full


even voor de duidelijkheid de dogbone was er tussen uitgeschoten toen hij even niet verder kon...
full


ik hoop op een andwoordje! ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ff kijken of je drivecups niet beschadigd zijn. Kan zijn dat er een klein hoekje vanaf is.
Zijn je drivecups van metaal of van kunststof?
Je downstop iets verder indraaien zodat je draagarm niet verder naar beneden kan.
Even kijken of je axle carriers goed vast zitten. Even kijken of de schroeven/assen nog aan de boven- en onderkant zitten.
 
die dingen zijn van metaal inderdaad, en ik heb er ook al wel weer mee gereden.
ik heb ze toen direct nagekeken maar ik kon niks ontdekken...
 
Het lijkt er op dat je de handleiding niet goed gevolgd hebt en bent vergeten om de O-ring in de outdrive van het diff te stoppen aan beide kanten. Zie stap 28 in de manual.

Als je deze vergeet kan je last hebben van dit soort dingen.
 
@ Pasqual

neej hoor die zitten er ook in! :eek:

dus wat er nou mis is???
maar ik heb er voor de rest geen last meer van gehad hopelijk was het eenmalig.... ;)
 
Bij mijn auto heb ik de veren helemaal uitgedraaid en nu de as te kort geworden.
Misschien dat dat ook kan?
 
Leuk verslag en filmpje!!!

Als ik naar je foto's kijk, valt me op dat de buggy vrij hoog gesteld staat.

Als ik me niet vergis horen je draagarmen horizontaal te staan. Dit na de auto vanaf 20 cm te hebben laten vallen. (lekker praktisch meetpunt;))
Als de veren strakker staan kan de auto niet meer uitveren, wat ook nodig is bij oneffenheden in het terrein. In sommige gevallen kan er of spanning ,of ruimte ontstaan op de aandrijflijn (In jou geval de dogbone's en drivecups) Het eerder genoemde rubber ringetje is ook belangrijk. deze is (volgens mij) bedoeld om schokken op te vangen.
 
as is helemaal nog niet te kort:confused:

RCW, ik heb de auto gewoon op tafel gezet en zag dat die iets door de vering zakte, dus heb ik ze iets strakker gedraaid. of is dat dus niet de bedoeling??
want dat vind ik juist gaaf :cool:

caretaker,
volgens mij heb ik al jouw punten ook nagekeken en dat is volgens mij ook wel goed....:eek:

nou jah... kijken of het weer gebeurt anders vind ik het wel prima ;)

ik zal nog eens wachten op wat advies voor die schokdempers ;)
 
Back
Top