hpi cyber 10b

as is helemaal nog niet te kort:confused:

RCW, ik heb de auto gewoon op tafel gezet en zag dat die iets door de vering zakte, dus heb ik ze iets strakker gedraaid. of is dat dus niet de bedoeling??
want dat vind ik juist gaaf :cool:

caretaker,
volgens mij heb ik al jouw punten ook nagekeken en dat is volgens mij ook wel goed....:eek:

nou jah... kijken of het weer gebeurt anders vind ik het wel prima ;)

ik zal nog eens wachten op wat advies voor die schokdempers ;)

Dat bedoel ik ook niet.
Als je de veren helemaal uitdraait word de weg waar de as overheen moet langer dan als hij recht staat...

Ik zij het een beetje raar.
Maar ik bedoelde Dit:
Op de demper zitten van die dingentjes van ongeveer 2-3 MM dik en die kun je draaien en zo zorg je meer of minder bodemspeling.
Als je die helemaal opendraait zoals jij dan moet de as een langere weg maken naar het wiel.
Dus volgens mij kan het zijn dat hij er zo uitgeschoten is.

Die ringen werken in feite als spacers. Zorgen er idd voor dat de rijhoogte te stellen is. Het verhaal van Ruud klopt m.i. Of je krijgt teveel ruimte...Of de as gaat "wringen" in de cups doordat de hoek te groot is. Kortom! Problemen met je assen

Persoonlijk zou ik de spacers op een neutrale stand laten staan. Als je auto, onder het eigen gewicht, teveel zakt?? Dan raad ik je aan zwaardere olie in de shocks te doen.

Nogmaals.... Je draagarmen horen horizontaal te staan. Daar is de buggy op ontworpen en je zal merken dat de rijeigenschappen een stuk beter zijn.... De spacers gebruik je om minimaal te fine-tunen:)

Ben hiermee ook tijden aan het klungelen geweest... Op de club heb ik pas geleerd hoe het hoorde en hoe je het beste uit je auto haalt..

Laatst bewerkt:
en die sterkte van de veren hoe zie je dat?

als ik bijvoorbeeld op de hpi website kijk,

staat er bij de voor shock's

shock spring 14x46x1.1mm 8.5coil's (65gf / BLK /

dus wat is nou de veersterkte? :confused:

(sorry voor de vetgedrukte letters maar die krijg ik niet meer weg....)

Laatst bewerkt:
Nogmaals.... Je draagarmen horen horizontaal te staan. Daar is de buggy op ontworpen en je zal merken dat de rijeigenschappen een stuk beter zijn...

Op een aangedreven kant van een auto zijn het de aandrijfassen die je horizontaal wil hebben. Bij een 4wd buggy zijn dit dus alle wielen. Hoe dan de draagarmen staan maakt niks uit. De dempercollars zo verdraaien dat idd na een "val" van +/- 15-20cm. de auto stil valt met de aandrijfassen horizontaal. Bij een 2wd buggy geld dat alleen voor de achterkant en wil je de voorste draagarmen juist horizontaal hebben.

Hier betrefd het een 4wd buggy dus in deze alle aandrijfassen horizontaal. Dit komt eigenlijk op alle vlakken de auto ten goede...

Natuurlijk klopt je verhaal:p Het lijkt me idd raadzaam de aandrijfassen zo horizontaal mogelijk te houden. Al is het maar omdat de assen dan het minste belast worden.

De meeste aandrijfassen lopen echter paralel aan de draagarmen zodat zowel de assen als de draagarmen horizontaal gesteld kunnen worden. Als ik het wel heb behoren ook zaken als camber/toe in/out ingesteld te worden met de draagarmen in horizontale stand..

Kortom... Het werkt meerdere kanten op.:cool:

sorry voor de late reactie :oops:

ik denk dat mij assen nu in een hoek van ongeveer 5 graden staan ofzo.

als ik er aan toe kom zal ik er een foto van maken

eergistermorgen nog voor onze opendag....

ikke even rijden en na 10 minuten even de auto oppakken en! %$&^%$# weer die as eruit!

ik zoeken( naar een naald in de hooiberg)

en gelukkig nog gevonden ook..
maar weer! iemand met ervaring met auto's had er even na gekeken, en zei toen dat er een aantal asjes omgedraaid kunnen zijn dus daar ga ik even naar kijken.
snel meer ;)

Laatst bewerkt:
en nog even een filmpje van een camera bovenop de auto...

ps. dat as verhaal moet ik nog naar kijken ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
gisteravond de auto eens even flink schoongemaakt, want hij zat onder het zand :D

en gelijk even geëxperimenteerd met de asjes, wou dus niet dus ik zit nog steeds met hetzelfde probleem...

Hey ruben,
Hoe bevalt de cyber tot nu toe?
Ik zit ook te kijken naar een kit en de cyber ziet er leuk uit. Ik las echter ergens dat onderdelen slecht leverbaar zijn. Al ervaring mee gehad?

Hey ruben,
Hoe bevalt de cyber tot nu toe?
Ik zit ook te kijken naar een kit en de cyber ziet er leuk uit. Ik las echter ergens dat onderdelen slecht leverbaar zijn. Al ervaring mee gehad?

ik bestel mijn onderdelen gewoon bij pkracing.nl, en als er iets niet op de site staat ff een belletje en dan leveren ze alles ;)

maar hij rijd best lekker :D

Back