HPI e-firestorm groot tandwiel slipt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb net een HPI e-firestorm flux T10 gekocht geen crash gehad maar rijd nu sl niet meer groot tandwiel slipt of afgesleten. Is het tandwiel dat gelijk door de motor pinion word aangedreven. Is dit normaal. En heb je op zoiets garantie ? Wat moet ik nu kopen. En waar. Belachelijk snel niet. Verder fijne auto. Of toch weer terug naar mijn heli's

Graag advies.
Luuk

Graag advies.
Luuk

Mijn advies is "Zoek een andere hobby". Al wat je doet lijkt niet te lukken. Waar je mee bezig bent heet niet voor niets modelBOUW. Dat wil zeggen dat je ook iets moet bouwen en/of onderhouden. Dat het helivliegen niet zo wil lukken ligt niet aan de heli en zo is het ook met je HPI. Het feit dat je niet eens met zekerheid kunt vertellen dat het een slippende koppeling is of een tandloos tandwiel maakt wel duidelijk dat je geen echte modelbouwer bent.
De jongens of meiden die met zo'n auto rijden zijn na een middag rijden de rest van de week druk met sleutelen, onderhouden en afstellen, In jou geval zou ik me daar ook eens wat meer mee bezig gaan houden. Een RTR auto is ook niet geschikt om zo uit de doos de baan op te gaan. Je begint altijd met het nalopen van de instellingen, vastzetten van de schroeven en moeren, bestuderen van de auto en de handleiding.
Als je tandwiel gestript is komt dat niet door de auto maar doe jezelf. Jij hebt in dat geval verzuimd om te controleren of dat afstand tussen de tandwielen correct was.
Op het moment regent het hier en ik zou je willen adviseren om een te beginnen met lezen, ook hier op het forum. Het valt me namelijk op dat je iedere keer een topic start over een heli of auto waarover al zoveel geschreven is hier op het forum. Op 9 november 2010 schrijf je dat je nog bekent moet worden met het gebruik van het forum maar het lijkt er sterk op dat je anno NU nog niet veel verder bent.

@ arnoldusie HEHEHH!! ff rustig aan jij. ok het is een beete nutteloze topic. gewoon nieuwe spur gear kopen. maar je gaat niet gelijk iemand advieseren om te stoppen met zn hobby.

Ach wat maakt het uit..

Over je pinion en spur zit een gearcover normaal. Schroef deze er eens af en kijk hoe het daaronder uitziet. Als alles er netjes uitziet begin je boekje dan te lezen want dan moet je je slipper vaster zetten. Ja het staat normaal in je handleiding en anders zal je het hier zeker en vast vinden.

Luuk, doe 's wat moeite om zelf uit te vinden wat er mis is in plaats van probleem op forum te plempen. Net als bij je heli's beschikt niemand over een kristallen bol. Ik heb het idee dat je dit alles als speelgoed ziet, i.p.v. hobby. Zoals Arnold schreef, met zo'n instelling zul je altijd blijven prutsen en kloten.

Laatst bewerkt:
ten eerste ---> +1 voor Iviss.

ten tweede ---> Ik heb ook net m'n spur gestript (hpi e-firestorm flux) en ik vind dat ze voor een nieuwe belachelijk veel geld vragen...
hoe dan ook , volgende keer ga ik toch 2x na of ik de gear mesh goed heb want het wachten op een spur is ook een week (of twee).

Iviss.
Even ten eerste, waarom heb ik een idee dat je leeftijd die bij je naam staat niet klopt met je echte leeftijd.
Het plaatje bij je naam komt ook niet vriendelijk over.
Dit alles kan voor reacties zorgen die je niet wilt.
En schelden gaat al helemaal niet hier ,je mag prima zeggen dat je het er niet mee eens bent .

Dus ik zou zeggen doe normaal mee hier ,lees een paar topics want dat probleem is al redelijk vaak voorbij gekomen bij diverse wagens .
En probeer zelf uit te vinden wat er mis mee is .
Voor iemand die heli vliegt mag het geen probleem zijn een paar schroeven los te draaien en te kijken waar het probleem zit .

Verder garantie ? ik zou er niet voor naar de winkel durven gaan .
Wat je nu moet kopen is een denk ik nieuw spur .
Of je slipper is verbrand of zit te los.

Wiebe.
ps heb de boel hier wat opgeschoond

Tjah zoals gezegd, zo'n auto slijt. De aandrijving krijgt wel degelijk klappen van het rijden/springen dus die moet zeker onderhouden worden.
Mijn buggy's gaan na iedere race uit elkaar voor nazicht en onderhoud...

Wat zijn de mogelijk oorzaken:
*Spur versleten: Slechte gear mesh, te strakke slipper, landen terwijl je remt of gas geeft
*Slipper die te los staat waardoor je amper nog kracht op de wielen zet.

Snap dit niet hoor.. jij hebt de auto toch voor je staan, waarom zou je het forum vragen wat er stuk is en je moet gaan vervangen?
En wie leert daar van?
Zonder foto of duidelijk verhaal is het zowieso gokken voor de mensen, dit is toch wel een beetje de luiheid ten top :p

Laatst bewerkt:
Haha gast lekker belangrijk. Wil je soms iederdag een andere foto zien. Prima hoor. Of had ik beter net ALS de rest een gave trex er op moeten zetten.

[mod]heerlijk dit antwoord ,geen info over of en wat je hebt bekeken en wat er aan de hand was.
Zelfs niet de moeite nemen voor een duidelijke foto.
Mensen hier willen je helpen en jij wilde een pats boem oplossing ?
Denk er eerst maar eens een maand over na op de bank ![/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back