Hpi E firestorm of Traxxas Rustler

Ik wil een off road aanschaffen voor erbij, alleen zit een beetje in een dillema.

Mijn keuze gaat uit naar een electro truggy namelijk de:

- Hpi E firestorm
- Traxxas Rustler

- Wat is het voordeel van de E firestorm tegenover de Rustler en voordeel van Rustler tegenover de E firestorm ?

- Wat is het nadeel van de E firestorm tegenover de Rustler en voordeel van Rustler tegenover de E firestorm ?

Graag jullie ervaring of mening over een of beide wagens !

Groeten Stefan

Laatst bewerkt:
heey!
ik lees overal dat de rustler meer voor snelheid is en niet zo goed kan sturen.
kijk is in dit forum over deze auto's is volgens mij al heel veel geschreven.

mvg,
Ruud

Ik heb ze bijde, de E-Firestorm en de Rustler VXL.

Nadeel E-Firestorm: Waardeloos diff
Voordeel: Goeie wegligging + kwalitatief goede plastic parts

Nadeel Rustler VXL: Slechte wegligging + matige elektronika
Voordeel: Kwalitatief goede gearbox

Maar wat zou jij aanraden dan, een E firestorm ?

En de Rustler niet de vxl maar de standaart, zijn daar nog voordelen of nadelen aan.

Ik neem denk de standaart rustler versie en doe andere assen, idler gear en gearbox nabouwen van vxl, is veel goedkoper en dan een ezrun 5,5 setje erin.

Byte, wat bedoel je met dat de rustler vxl slechte wegligging en elektronica heeft? Elektronica is juist erg goed, goede stuur servo en motor en regelaar zijn ook helemaal goed.

Ik heb vaker met Byte gereden, die kan er goed mee omgaan. Al was hij laatst met 3S en paddle banden toch wel redelijk extreem in het zand :D

Byte, wat bedoel je met dat de rustler vxl slechte wegligging en elektronica heeft? Elektronica is juist erg goed, goede stuur servo en motor en regelaar zijn ook helemaal goed.

Gewoon, slechte wegligging? :p
De stuurservo is niks van te zeggen,daar heb je gelijk in, die doet het prima. Maar als ik naar de regelaar kijk: bij mij is goudcontact afgebroken van dat plaatje en je kunt er nog niet eens het cut-off voltage instellen :confused:

" Of Byte kan er niet mee omgaan, ieder zijn eigen rijstyle."
Zo ongeveer sinds ik geboren ben zie en rij ik al met RC auto's. (15 jaar dus) En dan bedoel ik geen nikko, maar Tamiya etc. Dus aan de ervaring kan het niet liggen, lijkt me. En een 3500kv brushless motor op 7,2V moet toch wel goed gaan, normaal gesproken. Ookal rij je er als een idioot mee.

@Nard, ja op 3S is best heavy, maar dan zou t me ook niks verbazen als dan iets kapot gaat :p

Ik ga wss voor de Traxxas Rustler, Alleen ik kan hem uit Amerika halen (towerhobbies) en Nederland.

Maar wat is dan het beste.

tjah daar moet je zelf ff over nadenken, amerika is mischien goedkoper maar houd er maar rekening mee 19% belasting en invoerrecht dat erover heen gaat, mischien ben je dan nog goedkoper uit als ik NL, maar dan moet je wel ff geduld hebben!

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

hier koop je er 1 in nl, ben je gelijk klaar met accu's etc.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat ding van Noah ziet er goed uit. 3S en nog zo'n banden, dan kun je er gewoonweg niet veel mee hebben gereden.

In Amerika betaal ik 240 a 250 incl verzenden en invoerkosten, dan komen er zeer zeker nog duanekosten bij..

Ben nog druk aan het kijken, Mischien een Hpi Savage met bruhless conversion

Het is de Hpi e firestorm geworden, heb hem hier van slashie op het forum overgekocht :)

Laatst bewerkt:
Back