HPI E10 of Kyosho Fazer EP

• Topicstarter Topicstarter Bam-Bam
  • Startdatum Startdatum
B

Bam-Bam

Guest
Sinds enkele weken terecht gekomen in de wereld van de RC Auto’s. Compleet overdonderd van de mogelijkheden de keuzes en de enorme omvang van deze hobby.

Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet en zoek een elektrische onroad auto. Het is in eerste instantie voor mijn zoon van 8 ½, maar ook ikzelf wil er mee gaan rijden en zo gezamenlijk plezier hebben met een RC auto. Aangezien mijn zoon graag een Porsche 911 wil is dat lekker gericht zoeken.

Mijn oog is op twee modellen gevallen. HPI E10 & kyosho Fazer EP.
Tevens ook in wat hobby RC winkels geweest maar toch wel verschillend advies gehad.

HPI E10 is een complete auto incl. lader en batterij waardoor het een betaalbaar instap model is. Echter de lader is geen snellader en de batterij in volgens mijn beperkte kennis geen topper. Voordeel van HPI is dat eenvoudig onderdelen zijn te kopen.

Kyosho Fazer EP is geen compleet pakket waardoor ik nog batterij en snellader moet aanschaffen, maar dus wel gelijk een kwalitatief beter product kan aanschaffen.

Ook ben ik benieuwd of je makkelijk aan onderdelen voor de Kyosho kan komen?

Jullie lezen het al moeilijke maar leuke keuzes die we(mijn zoon en ik) moeten maken, daarom is alle informatie en advies van meer ervaren RC auto gebruikers welkom.

Gr Marcel & Lars

En een Tamiya TA05 of TT01E of D ? (D == driftversie)

De TA05 rijdt zo origeneel al super goed maar je kan hem helemaal upgraden tot full alu ed. ! (TA05 v.2 IFS)
Porsche Body zit bij een TT01 bij. (Je hebt keuzes uit verschillende modellen)
Bij de TA05 is het dacht ik een Lamborgini Gallardo body die meer realistisch is..

Ook onderdelen van deze wagens zijn vrij makkelijk te vinden. Zeker online.

De onderdelen van Kyosho zijn bij mijn lokale modelboer erg goed te verkrijgen maar ik weet niet hoe dat bij de jouwe zit.

Hpi moet ook wel leverbaar zijn naargelang het model toch eerder..

Ook een handig ding aan de TA05 is dat je er zo mee op circuit kan. Dan bedoel ik dat je een circuitwaardig model hebt.
Dan is het nadeel van de andere modellen , als je deze sneller wilt doen rijden dat je toch nog moet gaan investeren.

Bij de TA05 niet. Deze kan je gewoon Lipo en Brushless set inplanten en gaat die als een speer!

Laatst bewerkt:
Sinds enkele weken terecht gekomen in de wereld van de RC Auto’s. Compleet overdonderd van de mogelijkheden de keuzes en de enorme omvang van deze hobby.

Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet en zoek een elektrische onroad auto. Het is in eerste instantie voor mijn zoon van 8 ½, maar ook ikzelf wil er mee gaan rijden en zo gezamenlijk plezier hebben met een RC auto. Aangezien mijn zoon graag een Porsche 911 wil is dat lekker gericht zoeken.

Mijn oog is op twee modellen gevallen. HPI E10 & kyosho Fazer EP.
Tevens ook in wat hobby RC winkels geweest maar toch wel verschillend advies gehad.

HPI E10 is een complete auto incl. lader en batterij waardoor het een betaalbaar instap model is. Echter de lader is geen snellader en de batterij in volgens mijn beperkte kennis geen topper. Voordeel van HPI is dat eenvoudig onderdelen zijn te kopen.

Kyosho Fazer EP is geen compleet pakket waardoor ik nog batterij en snellader moet aanschaffen, maar dus wel gelijk een kwalitatief beter product kan aanschaffen.

Ook ben ik benieuwd of je makkelijk aan onderdelen voor de Kyosho kan komen?

Jullie lezen het al moeilijke maar leuke keuzes die we(mijn zoon en ik) moeten maken, daarom is alle informatie en advies van meer ervaren RC auto gebruikers welkom.

Gr Marcel & Lars

Ook een belangrijke keuze: ben je van plan om op een circuit te gaan rijden of alleen op straat?

Mijn advies zou zijn, maak een afspraak met iemand van een on-road club (ga er even vanuit dat je dat wilt rijden gezien je keuze van auto) om te gaan kijken. Kun je meteen vragen stellen wat een leuke beginners auto is en wat je daar voor nodig hebt. Het is zo veel makkelijker kwa setup als er meerdere rijders zijn met dezelfde auto.

Het lid worden van een club is een echte aanrader. Dan kun je meteen persoonlijk hulp vragen als je er niet uit komt met je setup. Over het algemeen zijn de clubleden zeer welwillend om je te helpen. Het rijden op een circuit is een echte aanrader.

Na een aantal weken wat proef te hebben gereden kun je ook club wedstrijden rijden in de beginnersklasse.

Het maakt niet uit of je beginner bent of niet om lid te worden van een club. Iedereen is eens begonnen en kan zich de eerste trainingsdagen op een speciaal aangelegd rc circuit waarschijnlijk nog goed herinneren. :D.

succes!

als je wil ik heb nog wel een e-10 staan die je voor cheap van me over kan nemen, als je onteresse hebt hoor ik het wel man...

als je wilt beginnen met de hobby van de RC auto is het ook belangrijk om niet alleen naar de auto te kijken.
ook een oplader is wel belangrijk.
er zijn vele sorten en maten, maar kijk voor een goede lader die ook lipo's kan laden.

lipo's, dit zijn toch wel de meest beste accu's voor de auto.
het laden duurt maar een uurtje en je blijft veel langer het vermogen van de accu houden tijdens het rijden (dus je kan lang rijden zonder dat je merkt dat de accu leeg raakt).
maar hij is dan ook ineens leeg.

een goede zender is ook wel een aanrader.
kijk dan meteen naar een 2,4Ghz zender.
hier kun je ook vaak meerdere modelen in opslaan (bijf: 5 verschilende auto's) maar die heb je nog niet;).
ook kun je veel instellen om de auto dus goed te laten rijden.

een rijregelaar.
voor jou als beginner is een brushed regelaar nog prima.
een brushed regelaar is erg simpel in gebruik (dus makelijk in te stellen).

het beginnen met de hobby kost in het begin altijd geld.
maar daar heb je dan ook veel meer plezier van, dan als je voor elke auto die je koopt een andere zender erbij krijgt,
en vaak is dan een auto ook duurder, als je een RTR auto koopt (RTR= Ready To Run) dus met accu, zender enz.
ook als je dus bijf. 3 lipo's koopt kun je altijd rijden, ook kun je deze in een andere auto zetten.

dus kijk naar een goede oplader (ook voor lipo's).
en kijk naar een goede 2,4Ghz zender (waar je meerdere auto's in kunt zetten).
en een TA-05 is idd een hele goede auto.

nou succes met je keuze.

gr Sander.

Wij gaan de wagen gebruiken op parkeerplaatsen en zeker nog geen ambitie om op het circuit te gaan rijden. Het is een Kyosho fazer EP (Porsche) geworden. Ook de Tamiya TT-01 overwogen , maar bij twee winkels wilden zij deze wagen niet aan mij verkopen omdat ze heel veel problemen hebben met levering van spareparts. Tevens vonden ze dat Tamiya technische ook een beetje achter is gebleven. Aangezien ik een leek ben op dit gebied toch besloten voor de Kyosho te gaan.

Na wat Google denk ik dat de Tamiya problemen misschien met het failliesement van Tamiya NL te maken hebben??

Aangezien mijn zoon de wagen pas op 5 dec. Van de goedheiligman krijgt,kan ik nog niets zeggen over de prestaties

Heb er een Nosram 4600 pack bij voor de stroom voorziening.

Gr. Marcel

Back