gewichtsverdeling van de hpi is niet ideaal. teveel gewicht aan de achterkant.
Kun je aanpassen door je accu te verschuiven, hiervoor moet je wel een leuk geintje uithalen met de pulley voor de voorste snaar.
ackermann effect bijna niet te verwijderen zonder dat je bijna een compleet chassis aan moet passen.
Dat is niet waar, heb zelf ook geen ackermann en dat is makkelijk te doen.
Stuur uitslag moeilijk aan te passen.
Geld in bepaalde mate voor elke auto standaard, aangezien je speciale cvd assen nodig zelf hebben voor echt extreme stuurhoeken.
tt-01 drift beter dan de hpi
Ligt eraan wat je driftstijl is. Een tt-01 gooit hem agressiever van de ene naar de andere kant. De hpi leent zich meer voor een soepelere driftstijl.
, onderandere door een betere gewichtsverdeling. Ackermann effect (redelijk) makkelijk aan te passen net als de stuuruitslag. Wel (veel) hopups nodig om er een "perfect" drift chassis van te maken.
Wel jammer dat het standaard materiaal poppenspul is en het heel makkelijk dol draait.
ta-05 drift nog beter, out of the box beter dan de tt-01 met een aantal noodzakelijke hopups, veel meer af te stellen dan bij de tt en de hpi.
Ook al niet waar. Bij de hpi is minstens net zo veel af te stellen. Wel is de ta-05 een goede basis om met driften te beginnen. Als je het mij vraagt veel beter dan een tt-01.
Eigenlijk het "perfecte" chassis om mee te beginnen. Ackermann en stuuruitslag makkelijk aan te passen. En makkelijk een countersteer set-up van te maken (achterwielen draaien dan sneller dan de voorwielen), hierdoor zijn de drifts langer aan te houden omdat de achterkant eigenlijk de voorkant wil in halen doordat deze sneller draaien.
Dit geldt dus voor elk snaar-aangedreven driftchassis. Niet aan te raden voor beginners trouwens. Als je dit gaat doen is het heel belangrijk om je setup goed af te kunnen stellen, je sowieso geen ackermann effect in je stuurinrichting hebt en het liefst een vergrote stuurhoek hebt.
Genoeg argumenten voorlopig??? ;-)
Jazeker, wel een beetje jammer dat je niet geheel "eerlijk" vergelijkt.
Hier zie je dat er met een compleet stock hpi sprint 2 met 8,5T ezrun, standaard stuurservo, niks geen chassisaanpassingen heel aardig te driften valt:
Mx3S_NwOQbU[/media] - YouTube
(misschien is dat wel het sterkste argument wat ik je kan geven

)