Hpi firestorm 10t valt stil.

Hey,

Ik ben hannes, een nieuwe gebruiker van jullie forum. Woonachtig in nieuwpoort (belgie). Even geleden kreeg ik van een vriend een firestorm 10t van hpi. Hij had te weinig plaats om er mee te rijden, dus daar in dicht bij zee woon is deze bij mij terechtgekomen. Eerst waren er geen moeilijkheden tot de clutchspring gebroken was. er bleek een gaatje in de clutchshoe waardoor er wrijving was op de clutchspring en deze brak. Daarom heb ik een racing clutch gekocht van hpi.
Na deze gemonteerd te hebben blijkt dat de auto wel start maar direct stilvalt bij het minste gas dat ik geef. Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn?
Brandstof is altijd dezelfde geweest dus daaraan ligt het niet. De auto staat met uitzondering van de clutchspring volledig origineel.

naar mijns inziens was er te weinig plaats tussen de clutchshoe en de clutchbell, maar ik weet niet hoeveel plaats er tussen moet zijn.

Vragen staat vrij, ik probeer je zoveel mogelijk verder te helpen. dit is mijn eerste nitro wagen, dus leek op alle gebied.

Groeten Hannes
 
Je kunt de bell niet uitshimmen als die tegen de schoentjes aan loopt. Het uitshimmen is alleen een optie (niet echt nodig) als die tegen het vliegwiel aan loopt of te veel axiale speling heeft. Hij moet wel iets kunnen verschuiven over de as.

Maar als de motor stationair loopt en de wielen draaien niet tot amper als je de auto in de lucht houdt is het goed.

Als de auto al een langere tijd heeft stil gestaan doe je er verstandig aan om een nieuwe gloeiplug te plaatsen. Als ook de brandstof een tijdje in een vochtige schuur heeft gestaan kan dat ook de oorzaak zijn.

In normaal gebruik doe je er verstandig aan om na de start met de gloei-accu erop en de wielen van de grond even een paar keer gas te geven, niet dierct vol gas maar genoeg om even de boel goed door de spoelen en een beetje warmte in de motor te brengen.
 
Dus is het aangeraden de clutchbell te ruilen voor een grotere. Want de wielen draaien altijd, de auto gaat vooruit. Bij de vorige clutchbell was dit niet het geval met de zelfde instellingen. Grt

Bedant voor de snelle antwoorden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan je clutchbel wel vrij draaien? Of loopt die stroef tov van het vliegwiel.
 
Dan kan het aan de veer liggen als bij een stationaire loop de auto al wilt weg rijden.
 
ik zou er gewoon de oude terug op zetten en die veer een stukje inkorten, dan heb je een latere aangrijp, had ik ook altijd op mijn firestorm
 
Yep, hoe strakker de veer des te later hij aangrijpt. Met dit soort koppelingen kan je het verschil aanvoelen door een schroevendraaier onder het schoentje te steken en het schoentje een beetje naar buiten te wrikken.
 
Ok, ik zal de oude schoentjes terugplaatsen, maar heb je dan een idee om ewrijving tussen de veer en die 2 ijzertjes an het vliegwiel te verminderen? Want de gaatjes in de schoentjes zijn te hoog geboord waardoor de veer over het gat loopt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top