Hoi, Na bijna een maand gewacht te hebben is eindelijk eergister mijn auto binnen gekomen. Vandaag heb ik hem ingereden met de WOT methode, het inrijden ging allemaal goed, behalve dat die bij het eerste tankje rijden niet aan bleef staan, maar dat komt denk ik omdat ik het "te voorzichtig" wilde doen. de auto staat nu weer in de fabrieks instelling, dus morgen denk even afstellen. Alle mensen die lang lopen vragen steeds van hoe hard gaat die, mag ik ook even en dan ook nog duitsers die weigeren engels te praten(of dat niet kunnen)grappig maar na een tijdje word het toch knap vervelend...... Als ik morgen tijd heb zal ik wat foto's en misschien een filmpje maken, die zal ik dan hier posten. Maar nu even een vraagje, mijn rem werkt niet snel genoeg(als ik vol gas rij dan sta je niet snel genoeg stil), als ik het schroefje die aan de servo vast zit vaster draai loopt de rem ook aan in de stationair stand. Ik kan wel de trim op de zender instellen dat die iets verder terug gaat maar dat kijkt me niet handig, want dan staat er constant spanning op het veertje die aan de carburateur zit. Kan ik de rem strakker instellen door de schroefjes op de rem klauwen vaster te draaien of is dat voor iets anders? Groeten, Thomas
De rem moet nog ingebroken worden. Je kunt de opppervlakten van de schijf iets opruren en heel goed ontvetten. Maar wat ik altijd heb gedaan is de auto na warmrijden, op een blok zetten met de wielen van de grond en dan met de hand remmen terwijl je volgas geeft. Dan heb je je rem in een paar seconden direct ingesleten en klaar voor gebruik. Nieuwe fiets remmen en schifremmen op je moterfiets moet je toch ook altijd even rustig 'inremmen'? Mocht het niet werken dan kun je hem altijd upgraden, maar grote kans dat dat bij recreatief rijden niet nodig is. Jakko
Inremmen, daar heb ik nog nooit van gehoord! Zeker als je remschijfjes met voeringen hebt is opschuren natuurlijk onzin, dan maak je de voeringen alleen maar dunner waardoor ze eerder versleten zijn. Er zijn een aantalen dingen die je kan proberen: - End point van je rem anders instellen op je zender, maar ik denk dat je een RTR zender gebruikt en daar zit deze mogelijkheid hoogstwaarschijnlijk niet op. - Sterkere gas/rem servo, die heeft meer trekkracht er trekt dus ook harder aan je rem. - Je zou een andere (langere) servohevel kunnen proberen zodat je remmechanisme iets meer "travel" heeft en ook harder kan remmen. NB: Let heel goed op dat je rem niet aanloopt (zoals je al hebt gedaan), dan slijten je voeringen snel weg en heb je helemaal geen rem meer.
laat je niet gek maken door andere mensen als je aan het rijden bent. en laat zeker geen andere mensen rijden. mocht er dan iets gebeuren kun jij er voor opdraaien en dat lijkt me niet de bedoeling. en 'toeschouwers 'zijn leuk tot een bepaalde hoogte. meestal gaan ze precies tussen de bestuurder en het model instaan waardoor je geen zicht meer hebt op het model. en da's heel leuk rijden. dus kun je beter een plek zoeken die niet zo openbaar is. veel plezier met je auto.
Ik dacht al remmen inremmen, als je 1 keer goed remt terwijl je aan het rijden bent slijten ze zelf wel in. De zender die bij de set zat, zit inderdaad geen end-point instelling op, maar ik gebruik een andere zender waar wel die instelling op zit dus die kan ik ook nog instellen. Ik moet vandaag even een bus remmenreiniger kopen want de remschijf is volgens mij vet, misschien remt de auto daar door niet zo goed meer. Ik weet niet als ik een remschijf met voeringen heb(weet niet wat dat is) maar het is de standaard remschijf die ook op de hpi site staat.
Hoi ik heb die auto zelf ook gehad , was er heel tevreden mee. En zeker heel veel plezier mee gehad . Maar ik had ook veel last van niet tot nauwlijks remmen. Heb dat toen ook op gelost door een sterkere servo er in te stoppen. Ohh Als je de motor goed hebt ingelopen en af gesteld hebt, is het ook nog eens wheely on command . Veel rij plezier :-D
je rem blokken kan je ook strakker zetten. wat ze kunnen nogal losjes zitten omdat deze wel is los zitten door een slapende chinees. ook op de stangen naar je rem zit er een klein inbusje. die kan je los draaien en dat ronde geval( weet niet hoe het heet) wat naar achter of naar voren zetten zo kan je je rem afstellen en dan weer vastdraaien.
Ik heb zeker plezier ik heb de remschijf ontvet dus vandaag even kijken als de auto beter remt (als het weer wat beter wordt).De auto staat nu in de fabrieksinstelling dus ik wil vandaag de auto beter afstellen.
Inremmen.. HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAH.. sorry, kon het niet laten, rij je de deur bij de dealer uit, met een nieuwe Honda motorfiets, vrouw achterop, kom je aan bij een kruising: Nee schat! niet remmen! dan moeten we weer terug voor nieuwe blokjes... haha
ik heb er zelf ook een rijdt kei fijn de remmen deden in het begin ook een beetje raar. gewoon effe rijden en dan is het opgelost
Nou, ik heb jaren prive auto gereden maar inderdaad bij nieuwe schijven en blokken moet je even inremmen, een noodstop bij de eerste remactie na het verlaten van de garage kan fataal aflopen.
zelfde bij banden die moeten ook een beetje inslijten voordat je veel grip heb zeker bij motoren is dit het geval. als je daar net nieuwe banden onder heb zitten en je denkt leuk het gas open te kunnen trekken. ga je geheid op je plaat
waar heb je hem gehaald en wat was de prijs (als ik vragen mag) ik heb hem bij verspaget gehaald daar varieerd hij tussen 239-269
Klopt helemaal. Als je de eerste remacties te abrupt remt worden je remschoenen glad/verglazen door de te snelle verwarming. Ook kun je door te hard remmen in het begin enorm last krijgen van piepende remschoenen.
Aha, dat is bij een Nieuwe 1:1 zo, maar bij een modelwagen kan ik het mij niet voorstellen.. Daarbij, wat wordt er verstaan bij inremmen..? niet minder als rustig aan doen tijdens het remmen, wat onder normaal gebruik ook zo hoort te zijn...
Alle nieuwe remmen moet je ff inremmen , of het nou een (1:1) auto is of een nieuw setje schijfremmen op je fiets of rc-auto ....
wat voor een soort remschoonmaakmiddel is het waar je het over hebt,dat is toch niet nodig "ontvetten"!!
Olie en remmen gaan niet zo goed samen Door het inlopen in de zeer rijke stand (WOT methode) zat de hele auto onder de olie, dus ook de remschijf dus vandaar ontvetten. tja, wat voor remmenschoonmaakmiddel is het, het komt bij de Action vandaan, het is op alcohol basis dus verdampt snel.