Hpi Firestorm met Hpi Trophy 3.5 uitlaat???

Hallo luitjes,

Ik zit met een vraag is het mogelijk om op mij Hpi Firestorm een uitlaat van een Hpi trophy 3.5 te plaatsen?
En krijg ik hierdoor ook prestatie winst??
Maar mijn belangrijkste vraag is of dit niet schadelijk is voor de 3cc motor omdat ik er een uitlaat voor een 3.5 cc motor opzet??

Zie foto hieronder:

full

Alvast bedankt!
Groetjes,

Mark

Laatst bewerkt door een moderator:
Hij zal wat meer toeren maken en trekkracht inleveren.

Door de grotere inhoud + diameter van de stinger kan de motor z'n uitlaatgassen makkelijker kwijt , toeren gaan daardoor omhoog maar je levert trekkracht in.

Theoretisch gezien ..... Te weinig tegendruk zal de motor echter alleen maar slechter doen lopen omdat de spoeling niet meer klopt. Zit nog een heel technisch verhaal achter met resonantie en drukgolven en weet ik het wat ...

Wil je betere prestaties kun je beter voor een uitlaatje voor een 1:10 kijken wat gericht is op meer toptoeren. Dan is je tegendruk iig voldoende.

Theoretisch gezien ..... Te weinig tegendruk zal de motor echter alleen maar slechter doen lopen omdat de spoeling niet meer klopt. Zit nog een heel technisch verhaal achter met resonantie en drukgolven en weet ik het wat ...

Wil je betere prestaties kun je beter voor een uitlaatje voor een 1:10 kijken wat gericht is op meer toptoeren. Dan is je tegendruk iig voldoende.

Het gaat niet zo zeer om de tegendruk als wel om de juiste expansie, als je een uitlaat gaat monteren die niet gemaakt is voor deze motor gaan de prestaties alleen maar achteruit en het brandstof verbruik omhoog

Okee naja ik denk dat ik dan beter kan gaan kijken of ik er een 3.5cc motor op kan bouwen :D het is mogelijk volgensmij met wat aanpaswerk.

In dit geval gaat het niet om volume en doorvoer maar om de resonatie, je zet er een veel langere uitlaat op waarmee in theorie meer koppel en minder toeren gaat genereren, mogelijk zal de 1.5x zo'n grote lengte alsnog een juiste resonantie opleveren.

En hoe kan ik daar het beste achter komen door het gewoon te proberen en te kijken wat de veranderingen zijn??
Maar heeft die verder geen nadelige gevolgen voor de motor?

Proberen kan altijd. Als je er een tankje mee rijdt zal die vast niet kapot gaan.
Hou de temperatuur in de gaten en dan kan er niet veel mis gaan.

M.v.g. Mark

Back