Hpi hellfire 4.6 ho afstel probleem

Ik heb dus een hpi hellfire maar krijg hem niet rijdent
Ik heb tijdens het schoonmaken alle afstelschroeven verdraait
En nu start hij wel afentoe na veel verzuipen of te weinog nitro maar gaat alleen volgas of hij valt gelijk uit
Nou is mijn vraag is er een standaart afstelleng voor de schroeven dat ik vanuit daar kan fijn afstellen

Ps.mijn uitlaatrubber is lek komt het mischien hierdoor ??

Mvg ricardo

Ja oke die snap ik wel de hi speed needle maar ik heb perongeluk de low speed en midle verdraait
Daardoor heb ik nu dit probleem toch ??
Ik ben bekend met benzine motoren maar dit is toch anders met 3 schroeven
Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen hoe ver ik se alle 3moet dichtdraaien sodat de auto voor 60% ongeveer gewoon ken lopen segmaar ken dat ?
De idle schroef is niet belangrijk die kom wel
Dus hooge nood voor midle en low speed needle

Veelen dank pro modelbouwers
Als ik slecht uitleg of verkeerd of iets im verry sorry
ik leg het graag nog een keer uit
Mvg ricardo

Hoe kunnen je naalden verdraaien bij het schoonmaken?

Uitlaatrubber lek = onregelmatige brandstofpomp -> moet je fixen!

De LSN en MID needle doen beide hetzelfde. De mid needle ofwel de goudkleurige moet je gelijk aan de behuizing laten staan. Met de naald in de schuif bepaal je de acceleratie. Dikke rookpluim en moeilijk op gang komen is te rijk, geen rookpluim en een beetje jengelen en stotterend op gang komen betekent te arm.

oke bedankt de rubber is binnen bij de rc shop dus morgen of overmorgen ophalen en da snel fixen
en dan dus de high speed soals in het boekje
de mid gelijk aan behuizing
en low half open zegmaar die later wanneer ei eenmaal start en warm is gedraaid gan draaien
de mid needle hoef ik ijgenlijk verder niet meer aan te komen toch dan ?

en ik ben afentoe suf dan ga ik me hellfire schoonmaken en dan probeer je ook egt alles uit elkaar te halen :P:Pom perfect schoon te maken :P

lees jij zelw wel goed
Soveer was ik al maar in het boekje staan niet hoe de andere 2 schroeven standaart zitten
Hoevaak moet ik dit nu nog gaan uitleggen
Maar ik was al sover dat de mid gelijk aan behuizing
De low komt later
En de high soals in boekje
capish

Als je de handleiding goed leest en verder kijkt, zie je op pagina 13 dat de LSN ook Flush moet staan.
Gewoon een kwestie van goed de handleiding lezen.

M.v.g. Mark.

lees jij zelw wel goed
Soveer was ik al maar in het boekje staan niet hoe de andere 2 schroeven standaart zitten
Hoevaak moet ik dit nu nog gaan uitleggen
Maar ik was al sover dat de mid gelijk aan behuizing
De low komt later
En de high soals in boekje
capish

Uit ervaring kan ik zeggen dat HPI het zeer goed beschrijft en wat ik even snel in de inhoud zag was er op pagina 9 een hoofdstuk factory settings. Kan niet missen.

Zucht ga het een goed lezen dan ik heb dat boekje al 10 keer gelzenen der staat niks over de standaart afstelling van de mid en low alleen de hispeed staat hoe die moet
Anders zal het wel aan mij liggen maar ik kan het niet vinden

Ik dacht laat ik het eens uitzoeken want ben benieuwd hoe moeilijk het verstopt staat.

Na manual gedownload te hebben duurde het ong. 30 sec. voordat ik het gevonden had.

Pagina 14. Hoofdstuk 2-9
Carburetor Factory Setting
High Speed Needle is set flush with groove, IDLE/LOW/MID Needle are designed to be set flush with the carburetor body. This makes it easy to reset to Factory setting if needed.

Hoe moeilijk kan dit zijn?
Dus ipv. mensen die bereid zijn te willen helpen een uitbrander te geven dat zij niet goed lezen, misschien eerst zelf goed lezen?

Gr.
Peter

Nog een keer voor.de duidelijkheid het geene wat ik bedoel
Is als je alledrie de schroeven helemaal dichtdraait hoeveel slagen moet ik ze open zetten in het boekje staat alleen hoeveel slagen de hi speed open moet of ben ik nou scheel
Ik weet et nu allemaal noet meer oor zal wel door de warmte komen

De schroef die in je gasbus zit komt er toch helemaal niet uit of in bij mij zet hij de gasbus vast
En btw jullie doen wel heel slim maar als jullie effe een beetje naar boven kijken zien.jullie dat ik er al bijna uitwas ik moest alleen nog de low needle mja ik lees niet goed toch

Hoe duidelijk moet het wezen! De LSN en de mid-needle moeten ALLEBEI FLUSH staan, dus gelijk met de behuizing!! Dus de naalden zover open draaien tot ze gelijk staan met de behuizing.
Beter kan ik het niet uitleggen.

M.v.g. Mark

De schroef die in je gasbus zit komt er toch helemaal niet uit of in bij mij zet hij de gasbus vast
En btw jullie doen wel heel slim maar als jullie effe een beetje naar boven kijken zien.jullie dat ik er al bijna uitwas ik moest alleen nog de low needle mja ik lees niet goed toch

Nog een keer voor.de duidelijkheid het geene wat ik bedoel
Is als je alledrie de schroeven helemaal dichtdraait hoeveel slagen moet ik ze open zetten in het boekje staat alleen hoeveel slagen de hi speed open moet of ben ik nou scheel
Ik weet et nu allemaal noet meer oor zal wel door de warmte komen

Als je nou gewoon netjes blijft reageren, en je niet op ons af reageert, dat het niet lukt, dan blijft het voor ons ook fijn je te helpen. Wij proberen je toch ook maar gewoon zo maar te helpen, denk daar ook eens aan.

Pagina 14, hoofdstuk 2-9:

High speed needle is set flush with the groove, idle adjustment screw, low speed needle and midrangge needle are designed to set flush with the carburator body. This makes it easy to reste the carburator to the factory break in setting if needed.

Alle 4 de schroeven beschreven.

Duidelijk dan 10x overheen gelezen.....

Ik reageer niet op jullie af maar jullie lezen zelf ook niet goed en proberen alleen maar betweterig over te komen oor srry hoor zal wel aan mij liggen
Vedankt voor alle reacties
Ik kom er wel uit nu
Ontdanks de frustratie :p hebben jullie wel goed geholpen oor

Back