Hpi micro rs4 motor heet en ruikt vreemd.

Beste,

Ik heb nu al een tijdje een HPI Micro RS4 drift. Ik heb de afgelopen dagen wat geëxperimenteerd met dingen rond de banden om het wat stiller te krijgen (driften op laminaat is zonder een zachte stof wat te veel lawaai voor me)

Tijdens het testen heb ik gemerkt dat de motor na een kwartiertje best heet wordt. Leek voor mij geen probleem omdat alles nog prima werkte en het gedrag van de auto was door de aangepaste banden zover ik weet amper verandert.

Nu ik daarnet vrolijk was aan het driften kwam er toch een rare geur van de auto als die voor mij voorbij schoof, blijkt van de motor te komen. Moet ik me nu zorgen maken of is dit normaal? Moet wel toegeven dat de auto een beetje stof meeneemt tijdens het driften, maak de auto na een rit altijd zo proper mogelijk. Zou het kunnen dat de geur opgebrand stof is?

Alles is nog best nieuw en compleet standaard (op de stof rond de banden na) . Heb het momenteel nog geen maand en zou het jammer vinden dat de motor de geest al zou geven.

Ik snap ook niet precies wat je rond de wielen hebt gedaan, maar geeft dat niet meer wrijving waardoor de motor te zwaar belast is geweest?

Foto van het geval rond de banden?

Eigen schuld denk ik als de motor stuk zou zijn.
Je zegt dat deze best heet werd, dan moet je dus stoppen. Als je dan blijft verder doen,wat jij dus gedaan hebt als ik het zo lees,vraag je om problemen. Het maakt dan ook niet uit hoe nieuw of oud de motor is. Te warm is te warm en dan houd hij ermee op.Kan zijn dat je nog net op tijd gestopt bent maar denk niet dat je motor nog lang gaat leven na dit voorval.Je kan eens proberen de motor te laten draaien in een glas water en uit te spuiten met motor cleaner achteraf.
Excuses voor het korte antwoord maar iedereen weet normaal wel dat een motor niet mag over verhit geraken en vind het dan ook een beetje dom om nog door te hebben gereden. Zeker als je de temperaturen van nu in acht neemt.Alles wordt een stuk warmer en nog eens veel sneller ook.

Tja... het standaard 180 motortje is natuurlijk een beetje aan de zwakke kant, zeker als je de pinion niet kleiner maakt. Ik heb er genoeg in rook op zien gaan, de beste 180 formaat waren de Graupner speed 320 (ja, is een 180 motor)

Anders een 300 motorplaatje kopen en een 300 motor. Ik zag laatst dat de regelaar dat wel met gemak aan kon. Koop je een speed-300/7.2v heb je iets wat dezelfde snelheden geeft als een 180 motor, neem je de 300/6v (als vele 1:18 upgrade motoren) creëer je een speedmonster.

Alles is standaard, brushed 180 motortje en EN-2 regelaar, de regelaar wordt lauw-warm en de batterij ook (batterij is ook standaard, 1200mAh 6V).
Had rond de banden stukken t-shirt gedaan, heb deze nu weg gehaald en nu schuift de auto nog harder, dus de t-shirt zorgde zelfs voor meer grip. Heb echt nog niets verandert, gear ratio enzo allemaal stock, vind het gewoon vreemd dat de motor het precies niet aankan terwijl alles standaard is.
Had eerlijk gezegd verwacht dat het teminste volledig standaard mogelijk zou zijn om de standaard batterij plat te krijgen zonder de motor kapot te doen.
Het is ook niet de bedoeling dat het een racemonster is, ik gebruik het nu voor te driften wat prima gaat, dus een zwaardere motor, andere gear ratio ofzo hoeft allemaal niet voor mij. Alles is standaard en het presteert prima voor mij, op het motorprobleem na.

Voor meer info, ik heb deze auto: http://www.hpiracing.com/en/kit/111230

Je drift ermee,dus de motor maakt onder redelijk lichte belasting veel toeren.
Ergens logisch dat hij dan wat warmer wordt denk ik :)
Als je hem alleen gebruikt om te driften kan je de vertanding wel wat lager doen.Zal wel schelen dan in temps.

Heb net nog wat gedrift met de standaard harde plastic banden zonder t-shirt of wat dan ook en wat gelet op het gas geven. De motor heeft het precies meer naar zijn zin nu. De geur is er niet na 20 minuten en qwa temperatuur lijkt het mij ook al wat beter.
Aan de motor zit nu een 11T en een 15T is het hoogste wat ik tot nu heb gevonden, zou ik die dan bestellen of is 15T wat te veel?
Het tandwiel dat rond het wiel zelf zit is 58T, maar laat dat liever zitten, het is moeilijker te vervangen dan het tandwiel op de motor zelf en heb daar ook nog geen stukken voor gevonden met een andere hoeveelheid tanden.

Back