Hpi MT2 Electro!!!

Beste,

Bij deze vond ik het eens tijd om mijn Hpi MT2 met jullie te delen door hier een bouwverslag van te maken...
Hij is bijna af....maar rijd als een dolle stier!!
403902111.jpg

403902113.jpg

Dus heb nu wel tijd om er wat over te schrijven.

Ik zal even bij het begin beginnen.
Heb verleden jaar een gebruikte Hpi MT2 gekocht van Mr.Misha hier op het forum.
Heb hem gekocht met een kapotte aandrijving.
Toen ik hem heb nagekeken en gerepareerd voor €8 reed ie weer alleen viel de power en snelheid zwaar tegen.
Probleem was een losgeslagen e-clip waardoor die tussen de tandwielen kwam en ze molde.
ik wou hem ombouwen naar elektra maar zag al dat het een hoop aanpas werk zou worden en besloot hem te verkopen.
Verkopen was geen probleem....me broertje wou hem kopen!
Toen hebben we zijn MT2 verbouwd met een 18ss motortje die ik nog had liggen.
Eindresultaat was gaan als de brandweer nu al bijna een jaar lang zonder onderhoud en veel rag werk,goed spul dus.
Toen moest ik aan de bak.
Heb het boekje en een laptop met eBay gepakt en ben gaan bestellen.
Dit is was me bestel lijst:

Data Sheet HPI MT2 E-vollution:
Frame:
5mm Aluminium Hoek-Profiel
HPI Aluminium Thin lock nut M3 (5pcs) (Z675)
GPM Aluminium 3mm Main Chassis for HPI Nitro MT2/G3.0
Stalen M3 inbus schroeven
Front:
T-Bone Front Bumper
GPM Alloy Front Lower Arm bulk for HPI MT2
HPI Lower Mount Set 85072
Hpi Arm Brace Set (72157)''
GPM Alloy Front Lower Arms (1-Pr) (NMT2055)
GPM Alloy Front C-Hub+Bushing (1pr)(NRM3020)
Yeah Racing Alum Bearing steering set for HPI E10 (E10-042)
GPM Alloy Front Knuckle Arm (
GPM Alloy Front GearBox for MT2&Rs4-3 (NRS3012)'
HPI Gear Diff Bevel gear set 10T/13T (4pcs) (86014)''
Custom Alu Diff-Cup Case'
Hpi Silicon O-Ring (6823)'
Hpi HD Final Gear set (86336)'
GPM Alloy Front Animal Guard for HPI MT2 (NMT2330F)
GPM Alloy Front Damper(100mm)(1-Pr)(NMT23100)
GPM Alloy Front Body Post for HPI MT2 (NMT2201F)
GPM Alloy Radio Support Set for HPI MT2 (NMT2015)
Hpi Universal Dogbone 7x116mm (2pcs) (86301)

Center:
GPM Alloy Center Gear Box for HPI MT2
GPM Alloy Chassis Protector Brace for HPI MT2
GPM Delrin Main Gear 51T (DSAV1051T)
HPI Center Shaft 5x55mm 86222
HPI Stainless steel slipper plate (72130)
HPI Slipper Clutch Hub 86130
GPM Savage X Slipper Clutchpad (1-Pr) (SAXSCP)
HPI Slipper Clutch Mainenance Kit (87156)
Hpi servosaver spring A181
GPM Universal Center drive set (88119)
HPI HD Cup Joint 7x19mm Custom Fixed (86314)

Rear:
GPM Alloy Rear Lower Arm Bulk for HPI MT2
HPI Lower Mount Set 85072
Hpi Arm Brace Set (72157)''
GPM Alloy Rear Lower Arms (1pr)(NMT2056)
GPM Alloy Rear GearBox for MT2&Rs4-3 (NRS3012)'
HPI Gear Diff Bevel gear set 10T/13T (4pcs)''
Custom Alu Diff-Cup Case'
HPI HD diff Shaft (2pcs) (86312)'
GPM Alloy Rear Shock Tower for HPI MT2(NMT2030
GPM Alloy Rear Body Post for HPI MT2 (NMT2201R)
GPM Alloy Rear Body Post Mount for HPI
GPM Alloy Rear Damper(115mm)(1-pr)(NMT23115)
GPM Rear Knuckle Arm (1pr)(NMT2022)
Hpi universal dogbone 7x118mm (2pcs) (86302)

GPM Titanium Completed Tie-Rod Set (3pr)
HPI Swaybar Set 86290
Maytech 550 4090Kv Brushless Jumbo Motor (max current 102A)
Mod1 Pinion Gear
Hpi Bullet Battery Box
(All GPM Alloy Parts Are Made of 6061 Aluminium)
Caroserie & Tires:
HPI Spike Truck Wheel (Black/2pcs) (3081)
HPI Dirt Bonz JR Tire S Compound (57x50mm/2.2/2pcs) (4860)
'Zijn het Zelfde
''Zijn het zelfde en Heb je maar 1 setje van nodig

Voor de standaard onderdelen waarvan je niet weet waar je ze Los kunt kopen gebruik je gewoon Google of eBay en je boekje.
In het bouwboekje staan de product nummers los bij de onderdelen en die voer je dan in op Google of eBay met merknaam ervoor.
Zo kan je dus gelijk een upgraded versie bouwen zonder het bouwpakket te hebben.(dus geen extra onnodige kosten)
Zo zag ie er uit na dat ik alles gepast en gemeten had.
403902075.jpg

De oplettende kijker ziet dat er rs4-3 demperophangingen op zitten.
Dit omdat ik het leuk vind om dubbele auto's te maken als het op het zelfde onderstel is gebouwd.
Kost een klein beetje meer maar je kan er meerdere kanten mee op.
Maar dat terzijde.
Me HD gear en me diff hebben een speciale behandeling gehad waarbij ik zelf eve moest vogelen omdat ik een aludiff case op de kop had getikt.
403902080.jpg

Ik heb van de kleine tandwiel van de HD gear de kraag 1mm laten afdraaien omdat ik me vertanding beter wou hebben dan hoe die oorspronkelijk zat,met 2 lagers aan het uiteinde van ze as.
Door de kraag 0,5mm te laten afdraaien word ie 1mm minder rondom.
Hij was 9mm,werd 8mm en toen had ik een stalen buis met 8mm binnen en 10mm buiten erop geplaatst om hem 10mm rondom te maken om in een grotere lager te kunnen doen.
Origineel zitten er 2 lagers op de as,ik heb nu de optie voor 3...
Ik heb nu 1 op de as en 1 op de kraag achter het tandwiel waardoor hij over de lengte steviger word.


Foto's komen hier en daar er nog bij maar ik schrijf eerst want me foto's heb ik her en der en moet ik even zoeken.
Under construction....
 
Laatst bewerkt:
Beste,

Ik ben met de basis begonnen:
HD-gear(x2)
HD-cup's
Alu gearbox F+R (voor en achter zijn het zelfde dus eigenlijk gewoon x2)
3mm Gpm frame
Spurgear revisie set
Spurgear as
Gpm center dogbones
Rubbersealed lager set
Delrin spurgear
Stalen inbusschroeven bij de ijzerwinkel(standaard zijn bagger en ik hou ervan om alles met 1inbusschroevendraaier los te kunnen halen)
5mm Alu hoekprofiel
Hpi Bullet batterybox

Zo kan je dus gelijk een upgraded versie bouwen zonder het bouwpakket te hebben.(dus geen extra onnodige kosten)
QUOTE]

je onderste zin is :worship: .

lekker veel allu, lekker veel bling bling.

ziet er goed uit hoor ;).

gr Sander.
 
Dankjewel Sander!
ik zie zelf dat ik me alu diffcups er bij vergeten ben te zetten.
Echter word me laptop morgen gemaakt en kan ik in het weekend even alles netjes maken en nog wat meer foto`s plaatsen.
Het lekkere vele alu is niet alleen bling bling maar zorg ook voor de stevigheid van me MT2.
Me broertje heeft een 18ss ervan en die van mij trekt wheelie`s naast die van hem al rijdend....dus ik wou gewoon geen flex in me aandrijving hebben aangezien alles al van staal is enzo en spelling/flex dodelijk zou zijn voor me drivetrain.
Daarbij heb ik me voorbumper en draagarmen wel van plastic gelaten omdat teminste iets wat moet mee geven als ik hem ga testen op de Jumps van het circuit in Purmerend....Niet dat me vering het niet doet ;)
 
Ja, de MT2 is een mooie truggy die nooit gaat vervelen op een of andere manier! Die van jou ziet er ook erg mooi uit! Zelf heb ik ook een mt2 in optimale staat die meerdere hopups heeft! Aan die bumper heb je zeker goed gedaan! Die alu bumper willen nogal verbuigen en breken af na 3 keer zetten. De alu draagarmen zijn op zich geen probleem. Ik heb alleen wat kale plekken er op gekregen maarja dat mag ook wel na 4 jaar rijden.;)

Die diff's van jou zien er ook erg mooi uit! Na 2 jaar rijden kreeg ik daar wel wat problemen mee. Reed 2x de zelfde diff(nieuw) stuk en wat bleek. De diff shaft was uitgerekt. Deze heb ik vervangen door verzwaarde/geharde versie en heb nergens geen last meer van.

Zat laatst ook te kijken om de mt2 om te bouwen naar electra maar jij hebt de stuur servo ook naar de andere kant verplaatst.
Kan je de stuur inrichting dan ook gewoon omwissellen??

gr. Machiel
 
Beste Machiel,
Dat weet ik niet met de originele.
Ik heb hem namelijk opgebouwd en de Alu mt2 stuurinrichting kan je niet omdraaien omdat hij dan te hoog komt waardoor hij je aandrijflijn blokkeert.
Groeten,
Piet
 
Hoi!

Ik zit er ook over te twijfelen om dit te gaan doen met mijn huidige mt2 g3.0. Weet je toevallig wat ik allemaal aan moet passen aan het standaard autotje om hem zo om te bouwen? Hij is bijna volledig aluminium.
 
Klopt,maar dat is niet allemaal nodig!
wat je zo ie zo nodig hebt is 5mm alu hoekprofiel en een batterijen box.....het stuursysteem is ook handig maar dat hangt af van waar je de batterijen box neer zet en het hoekprofiel.....
de rest van de spullen kan je zo uit me lijstje halen!
 
Back
Top