hpi nitro star f4.1

hallo,
ik heb even een paar vragen over mijn motor, deze zat op mijn hpi savage 3.5 toen ik hem kreeg.ik heb nu het motortje uit elkaar gehaald. maar ik weet toch niet of die nog wel zo goed is, als ik aan de kruk-as draai ( zonder cilinderkop/verbrandingsruimte ) dan voel ik bovenaan een soort van tik, is dit normaal ??, er is wel een beetje roestvorming op de achterste krukas lager en op de krukas, hoe kan ik dit weghalen, of zal ik dit zo laten ?.
ik zat er ook over te denken om een nieuwe motor te kopen.omdat ik niet weet wat de verkoper ermee heeft gedaan.ik zat te denken aan de GM NITROBULL .28.ik heb hier op het forum al wat positieve reacties gelezen, maar kan mijn hpi savage 3.5 dit wel aan ??. ik had ook gelezen dat het een lrp z28 spec 2 is, maar dan met andere namen erop. nu heb ik in een blad ( m-auto ) gelezen dat de gm een 4 poorter is, terwijl op internet staat dat de lrp een 6 poorter is ! klopt dit ?
als jullie een betere/andere motor weten dan hoor ik het graag.mijn buget voor een motor ligt rond de 100/140 euro.
alvast bedankt.
m.v.g,
manuel.

een lrp z 28 levert volgens de meeste verkopers rond de 4 pk.
ik heb er zelf nooit mee gereden maar wat ik er van gehoord heb was niet veel goeds. gewoon te veel power voor de meeste onderdelen op je savage.

kijk eens voor een picco p3 .28 of een hpi K 4.6 (met de gefreesde kop, niet de helemaal ronde)
deze zitten rond de 3 pk en dat kan een savage goed hebben

ik dacht ook al dat de motor te sterk zou zijn, dan laat ik deze motor toch maar zitten denk ik.die picco kende ik al ja, hele mooie motor. alleen hij is wel een beetje duur. ik had ook de nieuwe .28 van alpha gezien. deze heeft 3 poorten en heeft een trekstart.hier even een site ervan, er zijn alleen bijna geen dingen over te vinden.:ALPHA PLUS MODEL CO., LTD. . weten jullie misschien iets over deze motor ?? want de motor van alpha staan toch niet zo slecht bekend ?.

Ik heb hier een GM .28 staan en ik moet zeggen dat ik hem nogal lastig vind om in te stellen; de grens om hem in goed in te stellen is namelijk redelijk klein. Dit is natuurlijk echter maar één motor en volgens mij doet hij het in het algemeen gewoon goed. De kracht is er in ieder geval wel. Ik vind de HPI F4.6 trouwens ook erg goed, deze is alleen wel duur voor een 'standaard' savage motor. Met de anderen heb ik geen ervaring.

Ik heb hier een GM .28 staan en ik moet zeggen dat ik hem nogal lastig vind om in te stellen; de grens om hem in goed in te stellen is namelijk redelijk klein. Dit is natuurlijk echter maar één motor en volgens mij doet hij het in het algemeen gewoon goed. De kracht is er in ieder geval wel. Ik vind de HPI F4.6 trouwens ook erg goed, deze is alleen wel duur voor een 'standaard' savage motor. Met de anderen heb ik geen ervaring.

ja die hpi motor is wel een beetje duur, heb je met die gm veel last van dat je teveel kracht hebt ?? of valt dit wel mee. ik heb trouwens info gevonden over die alpha, schijnt toch een best goede motor te zijn, hier een review van de alpha :http://www.myrcbox.com/?p=5320

ja die hpi motor is wel een beetje duur, heb je met die gm veel last van dat je teveel kracht hebt ?? of valt dit wel mee. ik heb trouwens info gevonden over die alpha, schijnt toch een best goede motor te zijn, hier een review van de alpha :http://www.myrcbox.com/?p=5320

Nee, hoor. Hij heeft niet teveel kracht (kan je ooit teveel hebben:)).

Op Ebay heb je de standaard motoren trouwens wel veel goedkoper. Deze bijvoorbeeld:

NEW HPI SAVAGE X F4.6 ENGINE X ROTO START F 4.6 | eBay

80 excl. verzendkosten en importkosten.

oke, ja ik zal ook nog op ebay kijken ja, ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen tussen de alpha en de gm, het schijnt dat de alpha de zelfde carter,lagers en krukas heeft als de 3.5cc race motoren, en de carburateur schijnt ook het zelfde te zijn als die van de alpha f850!. ook vind ik het trekstart systeem interessant, deze ontkoppelt zicht van de krukas als de motor loopt of als er niet aan het touwtje getrokken wordt !.

oke, ja ik zal ook nog op ebay kijken ja, ik zit eigenlijk een beetje te twijfelen tussen de alpha en de gm, het schijnt dat de alpha de zelfde carter,lagers en krukas heeft als de 3.5cc race motoren, en de carburateur schijnt ook het zelfde te zijn als die van de alpha f850!. ook vind ik het trekstart systeem interessant, deze ontkoppelt zicht van de krukas als de motor loopt of als er niet aan het touwtje getrokken wordt !.
Hoi,

Als ik je een tip mag geven, neem een motor met Rotostart systeem, ipv trekstarter, als je een nieuwe motor hebt met trekstart, door de zware compressie trek je om de haverklap het startertouwtje stuk.

ja ik weet het, die startkoortjes breken vrij snel, maar het maakt niet uit als er een trekstart op de motor zit, als het touwtje breekt zet ik er een ander systeem op. ik heb net op een andere site toch ook weer positieve dingen gelezen over de gm nitro bull, en de alpha is eigenlijk vrijwel onbekend. dus als iemand nog wat over de gm weet, of zelf heeft, ik hoor het graag !.
m.v.g,
manuel.

Back