HPI nitro star S25 (4.1cc)

Heb een S25 (4.1cc) motor gekocht op de 2de handsmarkt als defect.
Bij het ontvangen van de motor leek deze technisch in orde. Toen ik deze volledig wou openmaken voelde ik dat als de cilinder op het bovenste punt zit, er een dubbele tik te voelen is in de krukas. Deze zou volledig mooi moeten kunnen rondraaienn. Je voelt het enkel als je echt heel langzaam met de as draait. Vervolgens de backplate eraf zodat je de drijfstang ziet zitten. Het is precies alsof de verbinding van krukas-drijfstang uitgelodderd was. Vervolgens cilnderbus en piston eruit om zeker te zijn dat het niet de lagers zijn. Deze waren nog goed.

Is het nu de moeite om cilinderbus, piston en drijfstang te vervangen? Zijn de onderdelen appart te verkrijgen en welk prijskaartje hangt eraan? Of beter op zoek gaan naar andere motor.

Het zou een vevanger moeten worden voor een 3.5cc motor op een trophy.

MVG
 
Deze dubbele tik geeft aan dat de zuiger/cilinder passing nog in zéér goede staat zijn. Over de speling in je drijfstang is zo op afstand weinig te zeggen.
 
Je kan proberen of het weg is met een nieuwe drijfstang. dat is vaak de nr1 als het om drijfstangspeling gaat.
 
Back
Top