HPI of Traxxas ... Brushed of Brushless

Hallo allemaal,

Mijn vraag in dit topic is 2-ledig.
Ik wil gaan overstappen van bigscale (FG/HPI/HARM) naar brushless electro, dit om meerdere redenen.

Nu wilde ik eerst voor een goedkoper kant en klaar model van Acme gaan maar dat doe ik bij nader inzien toch maar niet.

Nu zit ik te twijfelen tussen een HPI E-Firestorm en een Traxxas Rustler.
En daarnaast vraag ik me af wat jullie liever zouden doen. Gelijk de Flux/VXL versie kopen. Of de gewone kopen en die voorzien van een eigen gekozen brushless systeem.

Alvast bedankt voor jullie tijd.

ik zou als ik jou was iig meteen voor brushless gaan. ook is de traxxas rustler heel erg goed. heel erg stevig. ik zou dus voor de rustler vxl gaan. of als je het geld hebt een ERBE.

VXL / Flux!!

Toen ik net begon met deze hobby heb ik me een Rustler XL-5 gekocht. Na 10 dagen heb ik die verkocht en een VXL gekocht (verkopen en nieuwe kopen was goedkoper dan upgraden). Ik heb erg content over mijn Rustler. Super snel en stevig ding wat wel tegen was bashen kan, bovendien nog goede wegligging voor lekker on-road te rijden.

Ik heb destijds de VXL over de Flux verkozen vanwege de slechtere electronica op de Flux. Ook de grote community bij Traxxas op het Traxxas forum en de vele filmpjes die ik heb gezien waaruit blijkt hoe stevig de wagen is hebben me over de streep getrokken.

Heb je ook al de Traxxas Slash bekeken of is dat niet jou 'cup of thea' zoals het ook niet de mijne was?

Nee .. Een E-Revo zou ik wel willen maar dat zit er niet in.
Zo'n Slash lijkt me op zich wel grappig (lijkt een beetje op HPI Baja 5T). maar ik zoek wel een truggy. Ik neigde al naar de Rustler .. dus ik denk dat ik daarvoor ga .... tenzij iemand anders veel voordelen van de hpi t.o.v. de traxxas kan aandragen ;)

Omdat er ook een zwijndrecht in Belgie is, Belgische winkel: LovanRc

Misschien wel niet onmiddellijk in de buurt, wel goedkoop en verkoper met kennis.

volgens de verkoper hoeft er alleen nog een motor/regelaar in ... en de banden moeten opnieuw verlijmd worden ... als ik hem binnen heb maak ik er wel foto;s van.

E-firestorm,

De elektronica is van de flux denk ik niet slechter dan die van de rustler. Alleen als je de brushed neem dan is de electronia (motor-regelaar) iets minder.

Maar de firestorm is meer half bash half race
De rustler is meer bash.

Tis maar wat je leuker vind. Ik heb zelf de brushed firestorm, en ben er tevreden over(alleen de motordraaden opnieuw solderen)

mvg Bram

Ik heb voor de opknap e-Revo het volgende in gedachten.

Motor:
Motor.jpg

en bijbehorende regelaar:
Regelaar.jpg

Ik wil er (voorlopig) niet te veel geld aan uitgeven en deze set kan ik voor een OK prijsje overnemen.

Dat setje is denk ik veels te zwak.

Beter Novak of MMM (Maarja niet veel geld uitgeven he... moet je maar geen revo kopen :P)

ehm
die erasers staan niet echt bekent als beesten.
zou hem bewaren voor een m03 of zo zeker geen hoge grip wagen.
mijn 2 cent.

dit is een leuk setje, maar voor in een 1:10, niet voor in de grote E-Revo :D

zul je toch iets in de richting van mamba monster moeten zoeken!

dit setje is prima, maar wel voor een 1:10, en niet voor in de grote E-Revo, zul je toch een sterker setje moeten kopen Mamba monster oid.

ok ok .. ben al aan het kijken naar een Novak setje.
Denken jullie dat het setje wat ik hier heb laten zien wel in een boot gebruikt kan worden?

Weet het niet zeker, maar neem aan van wel als je de juiste maat boot hebt.

Gr.

Nope .... XBR is een 540 formaat die in 1:10's gebruikt wordt..

Je zal een HVmaxx set van Novak aan moeten schaffen als het voor een Revo is.

Of een andere set geschikt voor 1:8 auto's ;)

Back