Hpi pro 3 ruilen voor xray evo 2?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door marvin, 29 aug 2004.

  1. marvin

    marvin Guest

    Op de zeer geslaagde meeting van rc junkies heb ik het voorstel gekregen om mijn Pro 3 te ruilen tegen een Evo 2. De evo zag er werkelijk perfect uit, hij was alleen op tapijt gebruikt (geen 1 krasje) en zat net weer in elkaar, en liep erg soepel.

    Als mijn pro 3 standaard was had ik hem meteen geruild, maar mijn pro 3 heeft al het originele plastics als spare parts (als je het ijzer en alu koop, en een bodem plaat kun je een 2e bouwen), een carbon chassis. Terwijl bij de xray waar ik hem dan voor zou ruilen alleen een paar boekjes zaten, en een setje van 4 veren.

    Moet ik de deal maken of niet??
     
  2. michel_rc

    michel_rc Guest

    JHA ik denk dat het een goede rijl is :wink: want de evo 2 is toch een aardig prijsig autoootje :D maarja ik weet niet hoeveel en hoe goed de pro 3 is dus jha. :cry: ik denk dat de ruil redelijk fair is. :!:
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    als je evne een foto upload van jou auto is het misschein wat beter in te schatten :)

    ik zelf had lekker je auto gehouden.
    Groet Robo
     
  4. marvin

    marvin Guest

  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    tja.. beide zijn TOP wagens..... dit is een vrij moeilijke keuze... ook al zie je meer Xray's dan Pro3's dus kijken naar als je op een club rijd zul je voor een Xray sneller reserve part's kunnen lenen dan voor de pro 3...
    daar in tegen is het zwaarte punt van de Pro 3 lager als die van de Xray het spur zit bij de Xray nog hoger.

    ik weet niet... van ruilen komt huilen.. je kent deze auto nu denk ik wel. het lijkt me verstandiger om deze te houden.

    Groet Robo
     
  6. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    De Pro 3 een top auto :S?

    De Pro 3 is echt een vaatdoek, totaal ongeschikt voor het circuit. Om een beetje op de parkeerplaats te rijden zal het weinig uitmaken.

    De weinige overwinningen die de Pro 3 heeft zijn gewonnen door zwaar gemodificeerde auto's. De HPI rijders reden nog liefst met de Pro 2.
     
  7. marvin

    marvin Guest

    IK vind hem fijn rijden, ik ik ga met mijn electronica denk ik eens een testritje maken. Ik was al van plan na dit seizoen een 2e hands over te nemen, maar dit is wel aantrekkelijk. Maar ik vraag als "vergoeding" voor de parts er wel een servo'tje of regelaar bij.

    Ennuh, iedereen zit altijd te zeiken dat het een slechte auto is, maar hij rijd prima, zelfs een nomac rijder uit mijn club heeft er mee gereden, en vond er niks mis mee :roll:
     
  8. dan kunnen ze wel minder overwinningen hebben gehaald maar dat hoeft niet te zeggen dat die minder is als pro 2. heb je er zelf welleens mee gereden? dus weet je ook niet hoe die rijdt.

    maar nu weer :eek:ntopic:
     
  9. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    het klopt dat de Pro3 in de wedstrijd top een FLOP was... dat was dde Assasin voorheen ook.. daar in tegen ligt het er wel aan op wat voor niveau Marvin rijd. hij geeft zelf aan dat hij de auto goed vind rijden.

    maar tja dan zou ik het ook niet weten..

    ik blijf er bij, van ruilen komt huilen

    Groet Robo
     
  10. marvin

    marvin Guest

    Ik denk dat ik het wel doe, vooral als ik er wat bij krijg. De evo zag er werkelijk splinternieuw uit, en liep ook soepel. Plus dat ik deze auto voor een leuke prijs heb kunnen krijgen, en dat ik begin volgend seizoen tog al een evo of FK wou halen 2e hands.
     
  11. eon

    eon Guest

    echt doen hoor die evo2 echt beter
    :D
     
  12. Potver3

    Potver3

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    26
    Locatie:
    Zoetermeer
    Ik zou toch zeker gaan voor de X-ray, het lijkt me een betere auto dan de Pro3. Maar de keuze is aan jou
     
  13. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer

    als je toch al van plan was om een Xray te kopen zou ik als ik jou was de kans niet laten lopen !

    Groet Robo
     
  14. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    marvin waarom zou je bijna 2 wagens ruilen tegen 1 ik denk dat je beter stukken langer met de pro 3 kan blijven rijden en dan zelf een splinternieuwe FK kan kopen. dat is stukken beter naar mijn idee :wink:
     
  15. eon

    eon Guest

    Maar marvin waarom wil die man dan jouw pro 3 hebben wat vind hij er beter aan dan een xray :? :?:
     
  16. vasco

    vasco

    Lid geworden:
    21 feb 2004
    Berichten:
    491
    Locatie:
    woerden
    idd...waarom zou hij hem willen ruilen??
    als de x-ray echt helemaal 100% is dan zou ik het persoonlijk wel doen...de keus is aan jou...
     
  17. marvin

    marvin Guest

    Hij had al een Pro 2, en reed met een Pro 4, omdat hij die fijner vond rijden als de evo, en het leek hem wel "leuk" om een pro 2, een pro 3 en een pro 4 te hebben :roll: . Maarja. Ik hoop dattie mij snel mailt, dan kan ik kijken of hij vrijdag naar de tamiya cup komt, en maak ik het rond 8) . Maar als hij er nix bijdoet doe ik het denk ik alsnog.
     
  18. Vassago

    Vassago

    Lid geworden:
    17 mrt 2004
    Berichten:
    679
    Kijk even wat zo'n Pro 3 2dehands opleverd eventueeld. (Staan er nu 2 op marktplaats b.t.w.)

    Dan is het makkelijker om te bepalen of het een goede ruil is.
     
  19. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    je hebt vast wel gelezen dat Marvin zijn auto aangepast was met hop-ups.

    dan geld jou voorstel niet want elke auto is anders, de ene is afgeragd de ander heeft in een vitrine gestaan... (doet de mijne nu ook :D )

    Groet Robo
     
  20. pro racer

    pro racer Guest

    van de pro 3 zijn al weinig onderdelen meer te koop. Deze auto, in al zijn verschillende uitvoeringen ( 4 stuks ) is nooit een echt succes geweest met wedstrijden. Rijd in de std uitvoering best lekker op een kleine baan. Op een grote baan daarintegen kun je op wedstrijdniveau met deze auto niet meekomen. Het feit dat er 4 verschillende uitvoeringen zijn geweest spreek ook al boekdelen.
    Feit blijft wel dat de diverse opties best veel geld kosten.
    Naar mijn mening kun je het best met deze auto door blijven rijden en doorsparen totdat je een nieuwe Xray T1 Factory Kit kunt kopen. Het probleem van de Evo 2 is dat het toch ook al een verouderde auto is. Binnen de korste tijd wil je dan toch c-hub conversie hebben, korte armen en andere bulkheads.

    Zodra je zo goed kunt rijden dat de auto je snelste ronden begrenst, dan is het tijd om verder te kijken naar een meer volwaardig wedstrijdmodel zoals bv de Xray T1 FK, Tamiya Evo 4, Schumacher Mi2 enz
     

Deel Deze Pagina