Hpi pulse loopt mooier met koud weer en zonder kap

Hallo, ik ben achter 2dingen gekomen, mijn hpi pulse loopt het beste als het koud is ( volgens mij komt dat omdat koude lucht meer zuurstof bevat) en helemaal als ik zonder kap rijd, dan blijft de motor netjes op temperatuur maar als ik met kap rijd, loopt de motortemperatuur hoger op en rijd hij minder mooi...

Kwestie van afstellen. Dit betekent dat je nu waarschijnlijk een (redelijk) goede combinatie afstelling/plug/etc. hebt gevonden. Als de weersomstandigheden veranderen, zul je je setup daaraan aan moeten passen. Doe je dat niet, dan zal je motor minder goed lopen.

Eigenlijk rij ik nooit zonder kap omdat het niet mag op het circuit ;-) dus daar kan ik je niet echt mee helpen, maar ik denk dat het aan je afstelling ligt. Met kap een tikkeltje rijker zetten.

Minder goed zichtbaar is inderdaad een punt, een ander belangrijk punt is dat je electronica etc niet beschermd zit...

En met kap is het ook wat veiliger voor baaninzetters om je auto vast te pakken.
Maak anders een enkele extra gaten in de kap zodat hij de motor beter kan koelen.

Back