HPI RS4 RTR 3 Evo + remschijf

• Topicstarter Topicstarter neo2knl
  • Startdatum Startdatum
N

neo2knl

Guest
Hallo,

Ik heb met een vriend van mij een acme raceauto (cyclone zelfbouw en cyclone pro). Omdat we er toch achtergekomen zijn dat dit echt vette troep is (beide auto's de servo al kapot, keer of 8 de koppeling kapot want de clutchshoes lopen gewoon van het pinnetje af) etc etc. hebben we besloten voor een wat betrouwbaarder merk te gaan dus hebben we 2 HPI auto's gekocht!

Deze: HPI4U :: HPI Nitro On Road :: OnRoad, 1:10 :: HPI101550+B

Nou is mijn vraag, zit er bij dit model ook die plastic remschijf?? Zo ja, kan ik ook ergens een andere bestellen? Ik heb zo snel even niks kunnen vinden en ik weet niet of er ook andere remschijven op passen.

Verder zijn andere tips uiteraard ook meer dan welkom :)

Groeten Guido

HPI Nitro 3 Evo + RC Car by HPI Racing Europe
13.jpg

ziet er uit als kunstof idd.

die spare die je noemt is voor schaal 1:8. dat gaat niet passen..
misschien eerst maar eens kijken hoe goed hij met de standaard schijf remt...

Gewoon zelf maken, even een plaatje epoxy halen, met de passer een mooi cirketje op maat tekenen en met een figuurzaag of dremel even uithakken en verder bewerken. Epoxy is een seer makkelijk materiaal om te bewerken en remt ook nog eens goed.

Kijk dat zijn interesante tips :)
Komt de dremel ook weer eens van pas!
Ik zal dr zeker even mee gaan rijden met de originele, maar heb begrepen dat als het erg warm word dat die schijf dan vastsmelt aan de remschoentjes en dat willen we natuurlijk niet hebben.

maakt de dikte van het epoxy plaatje nog een beetje uit? het gaat van 0,3 tot 3mm. nou zou ik 0,3mm natuurlijk niet kopen maar is 3mm goed of is dat al te dik?

dr zijn ook plaatjes van 2mm of 1,5mm.

Nou rij ik al een tijdje met de originele remschijf, en ik moet zeggen, ik rijd nooit al te zachtjes zeg maar, ik heb nog geen klachten gehad over vastgesmolten remschijven oid...

Misschien is de standaard kwaliteit al wel voldoende?

Een beter kunstof?

Wat ik op de foto hierboven zie kan je middels de schroefjes de speling op de remschijf instellen, even meten hoe dik de originele zijn en iets wat er in de buurt zit aan dikte gebruiken.

Vandaag voor het eerst gereden. Wat een monster!

Maar bij tankje 9 ofzo vaak hard optrekken en snel weer remmen omdat je zo aan het einde van de straat zit en ineens sloeg hij vast.

Remschijf muurvast gesmolten op 1 van de remblokjes

Ik ga dus toch zon plaatje epoxi kopen bij conrad en zelf zon disk maken. Overigens alles even losgehad en wel weer losgekregen.

Verder is het echt een oer degelijke auto! Ben dr zeer tevreden over!

Back