Geinspireerd door het Savage conversie topic van PieterVds heb ik besloten om ook eens zo'n 1:5 schaal electro Baja 5B in elkaar te schroeven
.
Toevallig heb ik bijna alle benodigde Savage Flux onderdelen (transmissie, diffs, shocks etc.) al liggen dus met alleen een chassis en wat kleine onderdelen kom ik al een heel eind.
Op het internet kon ik twee leveranciers vinden van dit type chassis: TCS en Alza Racing. Na het lezen van wat recenties heb ik besloten om toch voor de Alza versie te gaan. Ze verkopen daar bijna alles wat je nodig hebt en je kunt daar ook terecht voor eventuele 'custom' wensen die je hebt.
Dit is het chassis:
Inmiddels heb ik de volgende Alza Racing parts besteld:
- Chassis (Flux 5b Conversion KIT 5mm - Alza-Racing)
- Lipo plate (5b lipo plate - Alza-Racing)
- Motor mount (Motormount Various Sizes (1 pair) - Alza-Racing)
- Bulkhead verstevigings set (Bulkhead Brace conversion kit - Alza-Racing)
- Slipper locker (Slipper Locker - New, lighter design - Alza-Racing)
De ESC wordt een Xerun 150A:
Als motor wilde ik wel graag een Castle 1520 hebben maar die zijn zo nergens (meer) te vinden. Ik zou m'n Castle 1515 2200Kv kunnen gebruiken maar gisteren kwam ik deze tegen (volgens mij is het gewoon een Leopard met een Turnigy opdruk):
HPI 24MM Savage conversie set (om Baja wielen op de Savage assen te kunnen bevestigen):
Deze wielen komen er in eerste instantie op:
En last but not least nog een Baja 5B Wing:
Hopelijk is met een paar weken alles binnen en dan kan ik aan de slag...
Vragen, opmerkingen en tips uiteraard van harte welkom!

Toevallig heb ik bijna alle benodigde Savage Flux onderdelen (transmissie, diffs, shocks etc.) al liggen dus met alleen een chassis en wat kleine onderdelen kom ik al een heel eind.
Op het internet kon ik twee leveranciers vinden van dit type chassis: TCS en Alza Racing. Na het lezen van wat recenties heb ik besloten om toch voor de Alza versie te gaan. Ze verkopen daar bijna alles wat je nodig hebt en je kunt daar ook terecht voor eventuele 'custom' wensen die je hebt.
Dit is het chassis:

Inmiddels heb ik de volgende Alza Racing parts besteld:
- Chassis (Flux 5b Conversion KIT 5mm - Alza-Racing)
- Lipo plate (5b lipo plate - Alza-Racing)
- Motor mount (Motormount Various Sizes (1 pair) - Alza-Racing)
- Bulkhead verstevigings set (Bulkhead Brace conversion kit - Alza-Racing)
- Slipper locker (Slipper Locker - New, lighter design - Alza-Racing)
De ESC wordt een Xerun 150A:

Als motor wilde ik wel graag een Castle 1520 hebben maar die zijn zo nergens (meer) te vinden. Ik zou m'n Castle 1515 2200Kv kunnen gebruiken maar gisteren kwam ik deze tegen (volgens mij is het gewoon een Leopard met een Turnigy opdruk):

HPI 24MM Savage conversie set (om Baja wielen op de Savage assen te kunnen bevestigen):

Deze wielen komen er in eerste instantie op:

En last but not least nog een Baja 5B Wing:
Hopelijk is met een paar weken alles binnen en dan kan ik aan de slag...
Vragen, opmerkingen en tips uiteraard van harte welkom!

Laatst bewerkt door een moderator: