HPI Savage Flux samen met DX3R

Ik weet niet of dit item op de juiste plek staat maar anders hoor ik het graag.
Ik ben sinds kort in het bezit van een Savage Flux, een geweldige monster truck. Hierbij wil ik graag mijn DX3R gebruiken maar ik krijg deze 2 niet samen aan de gang. Als ik de zender gebruik die bij de auto zat werkt alles naar behoren maar zodra ik de DX3R wil gebruiken en dus de ontvanger wissel werkt helemaal niets meer. De motor doet helemaal niets meer, het stuur heeft een hele korte travel en reageert als een gek. Wat ik ook instel op de zender, het blijft een drama.
Ik heb helaas geen andere auto waar ik de zender op kan testen, dus ik weet ook niet of het misschien aan de zender of aan de ontvanger ligt.
Iemand misschien enig idee?

Servo is van HPI, de SF-5 high tork, de regelaar is ook van HPI een flux Blur. Volgens ingewijde schijnt dit een Mamba Monster te zijn. De motor is een 2200kV.

In de specs van de zender :

The second speed-enhancing feature of the DX3R is an advanced frame rate system. The frame rate will help determine the time at which the servo information is transmitted to and updated by the receiver. With a lower frame rate you’ll enjoy a faster reaction time. The DX3R has an adjustable frame rate 16m/s, 11 m/s, or 5.5m/s. When combined with digital servos, the 5.5 m/s rate translates into lightning-fast response times. As a heads up, the 5.5m/s frame rate can only be used with digital servos; analog servos must utilize the 16m/s or 11m/s rate.

De servo die je noemt is een analoge servo, dus dat zou je problemen kunnen verklaren.

De mamba kan er wel tegen denk ik (werkt ook samen met HRS bij Futuba, ongeveer zelfde techniek) maar je zult hem uiteraard ff opnieuw moeten afstellen.

Okee, ik was in de veronderstelling dat juist omdat je de frame-rate kunt instellen, je deze ook geschikt kunt maken voor een analoge servo.
Maar zelfs op de 16 m/s blijft de travel veel te kort en kriijg ik 'm niet groter.
Is het voor de motor nodig om dan met een Castle Link aan de gang te gaan? Of kan ik deze ook via de zender opnieuw inregelen.

Dat klopt idd, framerate hoger maakt het mogelijk om analoge servo's te gebruiken.

Mamba, gewoon ff in de handleiding kijken en de initieele setup doorlopen. Nee, dat kan zonder de link. Zet wel je zender eerst ff default qua uitslag en trim voordat je begint.

Dankjewel! Tot zover ben ik er ook erg enthousiast over! Nu alleen nog de zender en ik kan echt overal rijden zonder last te hebben van mijn omgeving :mrgreen:

Zo, dat was wel heeeeel snel opgelost.
Er zit in de zender een resetfunctie.
Daarbij moet je het stuurwiel een keer heen en weer bewegen alsook de gashendel. Wat bleek, ik had bij het stuur tijdens dit resetten helemaal niets gedaan, maar wel save aangeklikt.
Met als gevolg dat de stuurservo wel een hele kleine uitslag had.
Inmiddels heb ik de zender opnieuw "gekalibreerd" en nu rijd de Flux met een DX3R :D:D:D.
Bedankt voor het meedenken en tot de volgnde vraag ! :worship:

Nee want ik bind /calibreer altijd goed ... ofwel .. toen ik net mijn DX3S instaleerde op mijn Rustler werkte het remmen niet. Vergeten te calibreren met de Esc ;)

Ik had mijn lesje al geleerd.

Back