Hpi Savage Flux

Het was absoluut lastig kiezen tussen deze 2.
De e-revo schijnt behoorlijk waterdicht te zijn, de savage lijkt meer upgrade-parts te hebben.
Uiteindelijk sprak het model van de Savage mij meer aan en heb ik deze besteld. Nu alleen nog een 2.4 GHz zender en lekker overal rijden zonder het gebrul van een brandstofmotor :mrgreen:

Je moet er ook nog twee lipo's bijkopen toch? Volgens mij worden er helemaal geen batterijen meegeleverd.

Het model van de savage spreekt mij ook meer aan. Het is meer een echte monstertruck dan de e-revo. Maar daarentegen heeft de e-revo weer waterdichte onderdelen en schijnt hij stabieler te zijn. Wat ik wel raar vind is dat er van de e-revo minder filmpjes te vinden zijn op het internet terwijl hij langer bestaat dan de savage.

Met de accu's heb ik geen problemen. Ik heb altijd heli gevlogen met accu's. Dus ook een voeding en lader heb ik nog staan. Het is geen verplichting om meteen met LiPo's te beginnen.
Omdat ikzelf nog weinig ervaring heb met rc-auto's gebruik ik eerst mijn oude accu's. Goedkoper en dan vliegt ie tenminste niet meteen de eerste bocht uit. Er schijnt toch wel behoorlijk wat vermogen in te liggen :mrgreen:

Das waar. Als je met de standaard accu's gewend bent kan je er lipos in doen en dan is het weer een hele nieuwe ervaring. :D

@ DeeJay, ik ben voor mezelf ook aan het bepalen welke ik moet kieze maar het is opzich redelijk makkelijk als je eenmaal weet wat je wilt.
Wil je vooral racen op tracks of on-road op parkeerplaatsen en een beetje springen : E-Revo / ERBE
Wil je vooral springen / bashen en een klein beetje racen : Savage Flux

Dus zosnel als je weet wat je wilt weet je welke je moet hebben ;)

@ thehighlander, (upgrade) parts voor de E-Revo zijn er ook meer dan voldoende, daarover hoef je je geen zorgen te maken.

@ DeeJay & thehighlander, ik raad jullie aan om met LiPo's te gaan rijden aangezien de MMM (Mamba Monster Max) combo niet goed met NiMH's overweg kan. Stuur anders CC (Castle Creations) maar een e-mail daarover. De NiMH's kunnen problemen met de Esc opleveren waarna deze het loodje legt.
Koop gewoon twee keer 2S LiPo's en schakel deze in het begin in parralel zodat je niet te veel power krijgt (controleer wel eerst of het niet schadelijk is voor de motor/esc en de accu's zelf). Wanneer je meer controle krijgt zet je de LiPo's in serie waardoor je dus 4S krijgt.

Minder filmpjes?? Dan zoek nog maar eens goed. Over de ERBE komen meer filmpjes dan over de Flux (ik weet dit omdat ik meerdere malen per dag op beide check via relevantie : recent toegevoegd)

@Nard Cox, zou je misschien wat specifieker kunnen zijn t.a.v. de problemen die er zouden zijn met NiMh? Op de site van CC lees ik dat er wel degelijk NiMh gebruikt kunnen worden. Het is niet dat ik je niet wil geloven, maar een beetje LiPo loopt toch al gauw richting de €80 á €90 en zijn wat gevoeliger bij een crash dan de gemiddelde NiMh.

Dan haal je hier 2 setjes van. Heb je het voor 55 euro thuis ;). Deze zijn van goede kwaliteit en zijn lekker cheap. Zorg dan wel dat je een goede LiPo lader er voor hebt.

Hier een draadje waarin ik onderstaande quote:
ericdc zei:
I called Castle today. They obviously recommended Lipo but told me I could use NIMH if they were the highest quality cells on the market.
Die kwaliteit cellen zijn dus Enerlands-G cellen, geen idee of die in NL goed verkrijgbaar zijn.

Als je verder in het draadje leest zie je ook dat iemand met NiMH rijd maar de packs worden dan tijdens het rijden te warm om vast te houden wat geen goed teken is ;)

Ik raad je dus aan :
- Goede LiPo lader kopen vanaf het begin
- 2 (of 4 ;)) Zippy's 5000mAh en die parralel zetten om te beginnen (zoek zelf na of dit shadelijk kan zijn)
- Als je meer skilled bent zet je ze in serie waardoor je 4S krijgt wat volgens vele meer dan genoeg is om normaal mee te kunnen rijden. 6S is overkill voor de wagen tenzij je puur en alleen speed-runs doen, maar als je speedruns wilt doen ben je beter af met de E-Revo dan met de Flux.

- 2 (of 4 ;)) Zippy's 5000mAh en die parralel zetten om te beginnen (zoek zelf na of dit shadelijk kan zijn)
- Als je meer skilled bent zet je ze in serie waardoor je 4S krijgt wat volgens vele meer dan genoeg is om normaal mee te kunnen rijden. 6S is overkill voor de wagen tenzij je puur en alleen speed-runs doen, maar als je speedruns wilt doen ben je beter af met de E-Revo dan met de Flux.

pfff... 6s is overkill.. >.> Circuit rijden :) ( "Powah" - Jermemy Clarkson :D )

anyways, Ik ben het met Nard eens. echter is het minimum waarop je de MMM kunt laten lopen 4S Lipo. (of 12 cell NiMh. echter zou ik dat idd alleen doen als je echt goede cellen hebt. bijvoorbeeld LRP big Mama's of zo. gezien die ook al redelijk prijzig zijn, kun je beter meteen met Lipo's beginnen lijkt me. )

Ik ben benieuwd wat jij er van gaat vinden Klamath. De Flux rijd op 6S nog zieker/slechter dan de E-Revo vanwege zijn hogere CoG. Bij de kleinste throttle spurt ligt dat ding weer op zijn dak te kijken.

Van het minimum wist ik dus niet, fijn dat je het even zegt :)

Juist omdat ie zo snel is dacht ik met NiMh een wat rustigere start te maken en zo te kunnen wennen aan het rijden met een zovel vermogen :-D
Maar goed, er zullen ongetwijfeld mogelijkheden zijn om de auto wat "te laten inbinden" :mrgreen:

Met Caste Link (moet je er apart bijkopen en kost +- 20eu) kun je bijna alles instellen, dus ook de 'throttle curve' waarmee je de power kunt intemmen ;)

@ Nard Cox
Ik wil voornamelijk bashen en een klein beetje racen. Dus dan wordt het de Flux denk ik. Beetje lastig omdat ik denk dat de revo misschien beter in de hand te houden is voor een beginner.
Hoe kan je trouwens de lipo's in serie schakelen? Kan dat door ze op een andere manier in de regelaar te prikken of moet er dan een adapter kabel tussen?

Ik was trouwens sowieso al van plan om met lipo's te beginnen want ik heb toch geen goede nicads meer liggen. Kan ik het beter meteen goed aanpakken :D.
Ik zal nog een zoeken op e-revo en op ERBE. Waar staat dat laatste voor eigenlijk?

NiCads moet je sowieso niet gebruiken ;)

Dan is eigenlijk de vraag wat je onder bashen verstaat. De ERBE kan ook zeker tegen een stootje en gaat echt niet 1,2,3 kapot. De Flux is gewoon net nog een tandje sterker. Als je echt flink gaat [URL="
[/URL] of [URL="
[/URL] of [URL="
[/URL] of [URL="
[/URL] of [URL="
gaat doen[/URL] dan ben je beter af met de Flux. De E-Revo heeft zeker een betere handeling en zal minder snel op z'n dak belanden.

In serie schakelen doe je standaard al wanneer je de LiPo's aansluit. Bij parralel kun je een adapter kabel er tussen doen.

ERBE = E-Revo Brushless Edition. Op YouTube zoek ik altijd op 'E-Revo' en op 'Savage Flux'.

Even heel wat anders!!
Is dit je eerste wagen?? Wellicht is het verstandig met een ietswat goedkopere wagen te beginnen om te kijken of je het allemaal wel leuk vind. Zou zonde zijn als de hobby je tegenvalt en je de wagen met een fors verlies moet gaan verkopen.

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Nard Cox
Die Zippy's zijn 20C en 30C burst.
Worden die lipo's dan niet warm en/of presteren minder in een dergelijk monster als de Savage Flux dan bij gebruik van 30C continu lipo's?

Klopt, ze presteren minder dan 30C continue LiPo en ze zullen warmer worden dan een 30C pack. Maarja 30C wordt ook warmer dan 40C.

Kwestie van nazoeken hoeveel A de motor vraagt en je LiPo's daarom aanschaffen.

Dit is niet mijn eerste wagen hoor. Maar het zou wel de eerste vette electro wagen worden. Ik heb al een Tamiya elektro wagentje en een nitro auto. De nitro heb ik pas kort. Natuurlijk moest ik op de eerste dag al een onderdeeltje kapot rijden. Ik wacht nog steeds op de backorder.
Ik heb ook al eerder een elektro monstertruck gehad maar die was niet zo leuk vanwege een ernstig gebrek aan vermogen. Dat zal met de erbe of de flux wel anders zijn. Ik heb de nitro wagen gekocht omdat ik er eentje met meer vermogen wilde. Toen wist ik nog niet dat elektro ook al enorm verbeterd was. Maar bedankt voor de tip.

Back