Hpi Savage Flux

je bij de 60 per uur de gas een beetje meer induwen en hij ligt al op zijn dak dit vind ik wel jammer voor die mooie kap

Bij mij is die kap al niet zo mooi meer ;)

Ik heb ook twee 3S cellen. Ik wil het weleens proberen. Maar ik denk toch dat ik maar bij 2S blijf. Met 2S is hij al lastig to controleren. Ik heb gisteren op een verlaten bouwterrein gereden en dan zie je dat hij nu al overal doorheen komt. Vol gas gaat nu al niet vanwege alle heuvels en rotzooi. Dan zit hij het meest van de tijd in de lucht. :D

Ik heb trouwens het idee dat het niet echt opschiet met de hopups voor de flux. Of ligt dat aan mij?

ja ik vind ook dat er geen hop ups komen dat vind ik ook wel jammer maar veel pop ups heb je wel nieit nodig zeker met zo een flux :D. maar effe een vraagje: kun je 2 batterijen (lipo's) opladen als je ze in serie aansluit? anders mag je 2 keer een uur wachten voordat je weer eens kunt rijden :D

Ik heb een kabel gemaakt waarmee ik ze met een balancer per 2 oplaad. Ik belast ze ook allebei evenveel dus moet laden zeker ook kunnen.
De accu's in serie zetten en laden als 4s pakket.

@ nickdsavagex, nee die past niet. Het is een andere vorm en is met geen mogelijkheid te bevestigen.

@ DeeJay, er zijn meer dan genoeg hop-ups voor de Flux, wat zoek je?

@ DeeJay, er zijn meer dan genoeg hop-ups voor de Flux, wat zoek je?

Wat stevigere bumpers zou handig zijn. Die van mij hebben heel wat te verduren. En ook die plastic armen waar de wielen aan opgehangen zijn mogen wel wat steviger. Weet niet hoe ze heten. Straks maar even de handleiding erbij pakken.

Ahh, nou de bumper is dus iets waar ik nog geen hop-up van ben tegengekomen. Lijkt mij wel een leuke taak voor RPM. Van alu wil je zo'n onderdeel niet hebben. Maar heb jij al een bumper gebroken ? Ik ben enkel zo'n clipje kwijt geraakt die achter de shocktower zit, maar daar had ik reserve van. Verder houden ze het bij mij goed vol :).

Als ik denk aan armen dan kun je ook de RPM armen nemen, of bedoelde je niet die armen?

Ik heb nog geen bumper kapot gereden. Maar hij leek wel ontwricht te zijn. Ik ben laatst op volle snelheid (2S gelukkig) de bosjes in gereden. Het waren erg stevige planten dus hij heeft een stevige klap gehad. Maar na wat duwen schoot alles weer op zijn plaats.

Die armen bedoelde ik inderdaad. Zijn die van aluminium? Zal haast wel want paars plastic heb ik nog niet gezien.

Ik heb op de site van HPI ook de hopups van de Flux gezien. Ze hebben daar ook aluminium armen maar die kosten 80 dollar per set. En dan heb je alleen een set van twee van de onderste armen. De bovenste moet je er apart bij kopen. En dat kost je nog eens 80 dollar.

Nee RPM maakt palstic producten. Deze zijn super stevig / haast ontbreekbaar. Ga NIET voor alu armen, voegt niets toe. RPM is sterker, lichter en een stuk goedkoper (plus ze hebben breekgarantie, dus gaan ze kapot kun je ze terug sturen en krijg je nieuwe).

Nieuwe update voor de Savage:

#102692 MACHINED BULLETPROOF DIFF BEVEL GEAR 29T/9T SET

Goed afgekeken van de Cen Diff Mod, lol.

Nou dat komt dan wel als ik de huidige armen stukgereden heb.

http://www.hpiracing.com/press/102692.html

Dat setje kost 45 dollar. En je hebt er twee nodig las ik. Heftige prijs voor twee tandwieltjes.

Ik heb trouwens vandaag een aluminium plaat onder de bodem geschroefd bij wijze van center skidplate. Het viel me op dat er nog ruimte lijkt te zijn voor een tweede stuurservo. Weet iemand of het inderdaad mogelijk is om die te monteren? De servo zelf past vast wel in de houder maar er moet nog een onderdeel tussen dat de servo met de stuurstand verbindt. En dat is anders dan het onderdeel dat dat aan de andere kant doet.

Laatst bewerkt:
Ja, het is belachelijk. Momenteel ben ik bezig met de Cen Diff mod. Heb hiervoor $34 betaald ps, dus $68 in totaal :).

Krijg hopelijk vandaag wat bearings en diff fluid :)

Maar wat is het voordeel van een Diff mod? Gaan die dingen vaak stuk dan? Persoonlijk zet ik er liever een tweede stuurservo bij.

Zet er maar geen 2de stuurservo bij. Kun je beter je huidige wegdoen en 1 goede servo kopen ;).

Ik heb recent zowel mijn voor als achter diff pinion gear gebroken. Bij de Cens zijn ze gewoon een stuk steviger ;). Dit wordt momenteel nog gezien als een van de beste upgrades voor een Savage. Iedereen is daarom ook benieuwd naar deze HPI serie die exact lijkt op de Cen Diffs.

Tijdens het laden moet je ze eigenlijk balanceren. Dit zorgt ervoor dat de voltages van de verschillende cellen weer op één lijn komen te zitten. Dit zorgt ervoor dat tijdens het ontladen (het rijden dus) de voltages zo gelijk mogelijk afnemen zodat er niet plots 1 cell onder de 3.0v komt terwijl de andere cellen nog een hoger voltage hebben.

okij bedankt voor je reactie. moet je dat dat balanceren langs die balanceerstekker of gaat dat ook langs de gewone laatkabels? want die balanceerstekker kan die baterij niet vinden :S

je hangt de accu aan de lader met de gewone kabels en je moet het balanceer stekkertje op de balancer aansluiten.

Ik vraag me af wat er nog meer geinstalleerd kan worden in de flux. Er zitten nog meer uitsparingen in dat kapje waar de ontvanger onder zit. ..

Niets meer, de wagen is RTR.

EDIT : RTR = Ready To Run / Race

EDIT : RTR = Ready To Raggen - in het geval van de Flux ;)

Back