Hpi Savage Flux

Hoe lang kun je eigenlijk rijden met twee volle lipootjes als je stevig aan het bashen bent? Een minuutje of 5? Of is dat al teveel gevraagd?

@bricks
30 minuten? Klinkt goed. Te goed om waar te zijn eigenlijk. Weet je zeker dat je al die tijd stevig aan het scheuren was? Waar heb jij de auto en de lipo's gekocht?

Zit ik de handleiding van de Savage Flux te lezen, kom ik dit tegen:
rijdeninzand.jpg

Ik dacht dat monstertrucks daar tegen konden. De reclamefilmpjes van de e-revo tonen hem zelfs terwijl 'ie door water rijdt.

De [URL="
[/URL] is ook ECHT waterdicht. Maar de brushless techniek in de ERBE en de Flux niet.

Vind de handleidingen van de Flux echt zwaar waardeloos. Die van Traxxas zijn veel strakker en gebruiksvriendelijker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is natuurlijk de vraag hoe lang dit goed gaat. Zeker omdat het water ook uit de motor vandaan spuit. Met een beetje creativiteit krijg je de Flux ook wel redelijke waterproof.
Maar inderdaad, niet zover dat je 'm in de badkuip kunt laten rijden ;)

True. Ander nadeel van de Flux tegenover de ERBE zijn de niet waterdichte servo's en ondervangers. Plus de onderkant van de Flux is open waardoor er sneller zand en water bij kan komen, bij de E-Revo is deze compleet afgesloten. Zou je voor de Flux gaan dan raad ik je ook zeker aan om RPM 8219X te halen.

Dat hij niet zo goed tegen water kan had ik al verwacht. Ik denk dat de e-revo er op lange termijn ook niet goed tegen kan. Maar volgens de handleiding mag je er ook niet mee op zand rijden. En het is notabene een off-road auto.

Vandaag eindelijk de accu's binnen! :mrgreen:
En natuurlijk direct een stukje door de huiskamer.
Wat een geweld! Geweldig! Morgen maar meteen naar buiten en een rondje over het grasveld. Alleen het instellen van de regelaar ging even wat lastig omdat ik en op de tonen moest letten, en op de gebruiksaanwijzing en op de lampjes. Dat was in eerste instantie iets teveel van het goede.
Ik hou jullie op de hoogte!

Groet'n

De auto heb ik via marktplaats;) Even zoeken op HPI savage flux. Ik weet het, beetje lastig met garanties, maar dat zie ik dan wel weer. Als ik soms lees hoe lang sommige mensen moeten wachten als ze hun spullen in NL ter garantie aanbieden, kan ik het net zo goed zelf opsturen. En ik vond een verschil van meer dan 200 euro wel erg veel!
Ik had nog 2 x EVO25 V-power liggen, daar ben ik wat mee aan het stoeien geweest. Niet te hard natuurlijk, maar wel even kijken of alles werkt. Verder heb ik afgelopen week 2 x SMC Sport Max 5000 mAh binnen gekregen maar daar moet ik nog wat kabeltjes voor maken. Het vervelende is alleen dat de aansluitingen aan de zijkant zitten en dus uit de accubox steken.

Ik heb uiteindelijk ook zelf iets in elkaar gezet. plastic plaatje wat aan beide kanten precies onder het frame past en met een draadspanner ( om papier in een ringband vast te houden ) het plaatje vastgezet. Nog steeds niet waterdicht maar wel goed beschermd :mrgreen:

hey ik heb net ook een flux gekocht en batterijtjes zijn ook toegekomen met 3s 5000mah is het toch niet meer normaal om te rijden hee :D zelf al rij je bij de 60 per uur de gas een beetje meer induwen en hij ligt al op zijn dak dit vind ik wel jammer voor die mooie kap :)

@ DeeJay, dat klopt. Ik heb die Skidplate hier liggen maar die past inderdaad niet.

@ nicksavagex, tja, dat krijg je met 6S he. Ik rijd op 4S, nog meer dan voldoende power en nog redelijk te controleren.

@ nard cox: ja ik wou ook eerst 2s kopen maar omdat ik op ebay ze zo goedkoop zal staan heb ik maar die gepakt :D ( ze waren minder in prijs of 2s :S) past die scitplate nieet op een flux? het is toch hetzelfde chassis? misschien gewoon ergens anders gaatjes boren hee:D of ligt het aan de grote?

Back