HPI Savage, Klein onderhoud. UPDATE!

Mijn HPI savage 4,6 is weer toe aan een flinke oppep beurt, toen ik deze savage had gekocht via marktplaats bleek er al een heleboel mis mee te zijn..
de motor trok valse lucht, de trekstarter begaf zowat meteen, een velg was dolgedraait, ik had een lekke schokdemper,
er zat een slechte luchtfilter op, tank was lek, ect ect. Ik had zelfs nog contact opgenomen met de verkoper maar hij wou er niks meer mee te maken hebben. :rolleyes:

Nu intussen er een nieuwe motor,rotostarter,set wielen,schokdempers,luchtfilter en tank opzit, ben ik nog niet helemaal klaar :p

het kleine onderhoud begint bij de voorwielen, deze hadden met sturen een speling van zowat 2 centimeter op de wielen. :rolleyes:
Dus heb ik de radiobox er uitgehaald, en alles eraf geschroefd:
Afb241.jpg

Wat al meteen opviel was dat er tussen een stuuras helemaal geen o ring
zat:

Afb242.jpg

O ringetje tussengestopt:

Afb243.jpg

Bij de andere stuuras was het hetzelfde probleem,

Geen o ring:
Afb246.jpg

Met o Ring:

Afb247.jpg

De Savage ligt er momenteel zo bij:

Afb244.jpg

Update Update Update!

Truckzilla platen zitten erop, zien er erg stoer uit moet ik zeggen:

Verschil tussen de orginele en de truckzilla:

Afb249.jpg

Platen gemonteerd:

Afb251.jpg

Afb250.jpg

Verschil in lengte:

Oud:
Afb236.jpg

Nieuw:
Afb252.jpg

Nog een om te vergelijken:
Afb253.jpg

En natuurlijk wat mooie plaatjes :D

Afb256.jpg

Afb255.jpg

Alleen een paar nadelen aan de platen, op foto 4 (Savage met blauw chassis) zie je een onderplaat, die past nu niet meer omdat achter de platen juist verlengt zijn.
Ook de RD logics achter uitlaat past niet meer, weer om dezelfde reden, en de gaten om de motor schroeven los te maken staan ook niet meer gelijk :p
Dus ik maak gewoon een nieuwe onderplaat, en stop nog een stukje pijp tussen de uitlaatbocht, Opgelost! 8)

Grtz,
Denniz

Laatst bewerkt:
Was het verteld dat het een "opknapper" was? Als ik het zo lees is er meer mee aan de hand dan je van te voren wist. Ik hoop niet dat het je teveel heeft gekost, daar veel onderdelen nogal duur kunnen zijn.

een o ring is dus niet het geen in je stuurassen zit.
o ringen zitten in je dempers en zijn dus van rubber.

maar hoe die ringen in je stuur precies genoemd worden weet ik ook niet.
er zijn trouwens ook kogellagers voor leverbaar maar die zijn redelijk duur

suc 6 met je auto.

Laatst bewerkt:
Er was dus niet bij gezegt dat het een opknapper was, ik had destijds voor dat alles 200 euro neergetelt,

En ja o ring, gewoon een ringetje dat ertussen past. :p

Ik hoop niet dat het je teveel heeft gekost, daar veel onderdelen nogal duur kunnen zijn.

Dat heb ik echt wel gemerkt, maar zo blijf je wel lekker klussen he :p

Ik hou jullie op de hoogte. ;)

Grtz.

Laatst bewerkt:
haal 4 stuks 10x6x3 lagers.. voor onder ene tientje heb je dan de 23 euro kostende hpi steering upgrade... stuurt ff strakker, centreerd beter.. enz enz.

ik meen me te herinneren dat het dezelfde lagers waren als in de koppelingsklok zitten klopt dat??

zo jah, altijd handig om op voorraad te hebben.

ik meen me te herinneren dat het dezelfde lagers waren als in de koppelingsklok zitten klopt dat??

zo jah, altijd handig om op voorraad te hebben.

Dat wist ik niet,

Ik heb zo toevallig wel op vooraad liggen :D

Ik ga het morgen eens uitproberen!

Bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt:
als dat zo is weet ik het niet helemaal niet meer zeker..

kan het zijn dat het in een savage 25 anders was??

Ik heb het geprobeerd in de onderdelen van een oude savage die hier nog heb liggen en volgens mij is (was) dat een 25

@ Denniz , heb je al eens bij conrad gekeken ? Die schijnt ook veel lagertjes te hebben en niet al te duur .

Hier in breda hebben we ook een rommelzaakje die ook vanalles heeft liggen, ook op het gebied van modelbouw, daar ga ik ook nog eens koekeloeren :p

Conrad is ook wel een goed idee. ;)

Update!! platen gemonteerd, en kogellagertjes tussen de stuurassen gedaan, werken perfect, alleen geen foto's van :(

Grtz.

Nee, Veel te koud weer joh, en veel te nat :p

Als het wat warmer is dan gaan we ermee springen. :D

Filmpjes ga ik hierzo plaatsen, dus hou het topic maar in de gaten :)

Dat is zeker,

Ik denk dat ik er nog meer aluminium op ga zetten, zoals shocktowers, diffhuizen ect. maar geen ophanging dat is zo krom :p en zeker met mijn rijstijl :rolleyes::razz:

Back