Mijn HPI savage 4,6 is weer toe aan een flinke oppep beurt, toen ik deze savage had gekocht via marktplaats bleek er al een heleboel mis mee te zijn..
de motor trok valse lucht, de trekstarter begaf zowat meteen, een velg was dolgedraait, ik had een lekke schokdemper,
er zat een slechte luchtfilter op, tank was lek, ect ect. Ik had zelfs nog contact opgenomen met de verkoper maar hij wou er niks meer mee te maken hebben.
Nu intussen er een nieuwe motor,rotostarter,set wielen,schokdempers,luchtfilter en tank opzit, ben ik nog niet helemaal klaar
het kleine onderhoud begint bij de voorwielen, deze hadden met sturen een speling van zowat 2 centimeter op de wielen.
Dus heb ik de radiobox er uitgehaald, en alles eraf geschroefd:
Wat al meteen opviel was dat er tussen een stuuras helemaal geen o ring
zat:
O ringetje tussengestopt:
Bij de andere stuuras was het hetzelfde probleem,
Geen o ring:
Met o Ring:
De Savage ligt er momenteel zo bij:
Update Update Update!
Truckzilla platen zitten erop, zien er erg stoer uit moet ik zeggen:
Verschil tussen de orginele en de truckzilla:
Platen gemonteerd:
Verschil in lengte:
Oud:
Nieuw:
Nog een om te vergelijken:
En natuurlijk wat mooie plaatjes
Alleen een paar nadelen aan de platen, op foto 4 (Savage met blauw chassis) zie je een onderplaat, die past nu niet meer omdat achter de platen juist verlengt zijn.
Ook de RD logics achter uitlaat past niet meer, weer om dezelfde reden, en de gaten om de motor schroeven los te maken staan ook niet meer gelijk
Dus ik maak gewoon een nieuwe onderplaat, en stop nog een stukje pijp tussen de uitlaatbocht, Opgelost! 8)
Grtz,
Denniz
de motor trok valse lucht, de trekstarter begaf zowat meteen, een velg was dolgedraait, ik had een lekke schokdemper,
er zat een slechte luchtfilter op, tank was lek, ect ect. Ik had zelfs nog contact opgenomen met de verkoper maar hij wou er niks meer mee te maken hebben.

Nu intussen er een nieuwe motor,rotostarter,set wielen,schokdempers,luchtfilter en tank opzit, ben ik nog niet helemaal klaar

het kleine onderhoud begint bij de voorwielen, deze hadden met sturen een speling van zowat 2 centimeter op de wielen.

Dus heb ik de radiobox er uitgehaald, en alles eraf geschroefd:

Wat al meteen opviel was dat er tussen een stuuras helemaal geen o ring
zat:

O ringetje tussengestopt:

Bij de andere stuuras was het hetzelfde probleem,
Geen o ring:

Met o Ring:

De Savage ligt er momenteel zo bij:

Update Update Update!
Truckzilla platen zitten erop, zien er erg stoer uit moet ik zeggen:
Verschil tussen de orginele en de truckzilla:

Platen gemonteerd:

Verschil in lengte:
Oud:

Nieuw:

Nog een om te vergelijken:

En natuurlijk wat mooie plaatjes

Alleen een paar nadelen aan de platen, op foto 4 (Savage met blauw chassis) zie je een onderplaat, die past nu niet meer omdat achter de platen juist verlengt zijn.
Ook de RD logics achter uitlaat past niet meer, weer om dezelfde reden, en de gaten om de motor schroeven los te maken staan ook niet meer gelijk

Dus ik maak gewoon een nieuwe onderplaat, en stop nog een stukje pijp tussen de uitlaatbocht, Opgelost! 8)
Grtz,
Denniz
Laatst bewerkt: