HPI Savage schiet uit z'n versnelling

Ik heb een 2e hands savage overgenomen en ben vandaag even wezen rijden.
Maar het 1e moment rijd hij goed en schakeld hij door naar zijn 2e versnelling en het anderen moment als ik een beetje met mijn gas speel
dan schiet hij uit zijn versnelling lijkt het zo.. en schiet hij in zijn toeren.
En dan schiet hij er weer in met een tik en rijd hij gewoon weer en schakelt dan ook gewoon door. Het is ook niet constant.
Het gaat hier om een 2 speed bak.

De spurgear ziet er goed uit en de slipper slipt niet door.. verder zien de tandwielen als ik door het afstelgaatje van het schakelmoment kijk er goed uit geen beschadigingen of troep in de bak.

Verder ben ik wel nieuw met dit ik heb wel meerdere 1/8 buggy's maar geen met een aandrijving als deze...

Weet iemand wat dit kan zijn ?

Alvast bedankt,

Laatst bewerkt:
ook even het maanvormig ankertje controleren op rare vorm of slijtage, ook de klok van je 2 bak waar dat maantje tegen moet komen .

(Edit: sorry niet goed gelezen over spur) of versleten clutch shoes? Als je spur bijv. te los zit neemt hij de versnellingen niet mee als je vol gas geeft, maar wel als je rustig optrekt. Dit kan misschien ook het geval zijn bij je clutch shoes die soms niet en soms wel goed aangrijpen.

Laatst bewerkt:
Okee ik ga vanmiddag de bak even uit elkaar halen en alles even nakijken zoals lagers en het ankertje.
En kijken of daar het probleem in zit.
Alvast bedankt

als je een x uitvoering hebt kun je de bak vanboven open maken en hoef je niet de hele bak uit te bouwen.
de " verdachte " delen heb je dan allemaal bij de hand

Dat maanvormige ankertje zit dat in dat onderdeel waar je hem ook kan afstellen?(de timming wanneer hij doorschakelt naar z'n 2e versnelling)

dan waarschijnlijk wel.maar je kunt altijd even kijken natuurlijk.
als er 2 schroefjes aan de bovenkant van de behuizing zitten kun je er zo bij.
zo niet dan moet je inderdaad heel de bak uitbouwen

dan waarschijnlijk wel.maar je kunt altijd even kijken natuurlijk.
als er 2 schroefjes aan de bovenkant van de behuizing zitten kun je er zo bij.
zo niet dan moet je inderdaad heel de bak uitbouwen

Helaas er zitten geen schroefjes de bak moet dan toch uit elkaar.
Naja heb ik weer wat te doen.
Toch bedankt

Er moet iets van een vet of olie op zitten. De klemconstructie in het lager moet door de smeerlaag heen drukken om grip op de as te krijgen, een verkeerde smering of een te dikke smering kan dat tegenwerken.

Kan je niet direct ists aan het lager zien doe je er verstandig aan om het lager en de as te vervangen.

Back