HPI Savage, waar rijden jullie?

• Topicstarter Topicstarter cougar400
  • Startdatum Startdatum
C

cougar400

Guest
Hallo,

I zal mij even kort voorstellen en dan gelijk de eerste vraag er overheen.
Mijn naam is Jan, 45 jaar uit Almere.
Enkele jaren geleden redelijk fanatiek met de Rc modelbouw bezig geweest maar ik wil nu "herintreden"

Ik sta op het punt van besluiten om een nieuwe Savage te kopen maar waar ga ik rijden met zo'n apparaat?
Ben aan het zoeken geweest maar ik lees er weinig over. Een beetje op en neer op een verlaten weg of op een parkeerplaats is niet mijn ding.
Op een off road cirquit als in Purmerend (heb ik ooit gereden) ben je denk ik ook niet welkom met de Savage.
Dussss, ik hoor graag jullie ervaringen en leuke plaatsen niet te ver van Almere.

Jan

Waarom zou je daar dan niet welkom zijn ??
offroad is toch offroad ?
de meeste circuits kan gewoon lekker rijden tegen een bepaald bedrag per dag, op het circuit in Rucphen is dat bijv. 7,50 voor hele dag.

Ik denk dat het als lid zijnde vrij rijden op Purmerend geen probleem moet zijn, clubraces en grotere wedstrijden wel.
Maar als je het dan toch in clubverband wilt doen waarom niet een buggy om weer lekker daar te racen tegen anderen ?

rucphen is NIET off-road. daar kun je niks beginnen.
Ik snap de vraag van Jan heel goed, ik zit er ook mee; ik heb een Savage / 2 x schumacher Fireblade buggy's/ 1 x schumacher menace. alles van deze dus off-road. ik weet ook geen circuit in de buurt.

mijn verzoek : een INVENTARISATIE van NL en B , waar je OFF-ROAD kan rijden

Hallo Jan,

In Almere is het toch niet zo moeilijk om een leuk terreintje te vinden om te rijden? Je hebt sowieso Almere Poort en daarnaast zijn er zat braakliggende terreintjes. Zo heb ik bij Tussen de Vaarten een leuk (lijkt mij ) terrein gevonden toen ik met mijn zoon ging rijden met de onroad auto's. Het is een braakliggend stuk naast KAV autoverhuur. Aan de sporen te zien wordt er ook wel eens gecrosst met motoren en/of brommers. Wanneer mijn auto klaar is ( ik wacht al bijna 4 weken op een motor en andere onderdelen uit Hong Kong en de VS) ga ik het daar zeker eens proberen.

Succes!!!

Hallo stadgenoot,

Mooi dat je reageert en ik ben benieuwd wat je bedoelt met het terrein tussen de vaarten. Ik ken de KAV alleen in buiten bij de garage van Connection. Ik ook iets waar je min of meer een baantje kan uitzetten want op zo maar wat heen en weer rijden ben ik zo uitgegekeken.
samen rijden zou natuurlijk ook nog een optie zijn. Heb ook een FG monstertruck waar ik nagenoeg niet mee gereden heb dus mogelijkheden genoeg.

Jan

Hallo Jan,

Het moet eventjes wachten, ik ga eerst op vakantie vanaf 15 Augustus tot het weekend van 3 september. Tot die tijd moet ik ook nog even wachten, maar dan houd ik mij zeer aanbevolen. Waar ik bedoel staan allemaal auto's van KAV autoverhuur. Het is het gedeelte van tussen de vaarten dat zo dicht mogelijk tegen de snelweg aanzit. Ik bedoel dan het industrieterrein, even voorbij de Bouwmaat. We houden het warm en misschien kunnen we wat afspreken. Het is een terrein met allemaal hobbels en kuilen etc. Ik denk wel dat er een parcours uit te zetten is. Het is allemaal nog een beetje nieuw voor mij. Ik ben een kleine 2 jaar geleden begonnen met onroad en heb een maandje geleden een 2e hands Savage gekocht die ik helemaal aan het opknappen ben.

Als we toch gaan afspreken doe ik zeker mee :P maar inderdaad Almere Poort schijnt een goede offroad terrein te zijn . zelf heb ik daar nog niet gereden komt nog wel :)

wordt gezellig!!!

Marr eerst... Vakantie!!! (nog anderhalve week)

Kijk, zijn we toch al met 3 man. Ik kom steeds dichter bij de beslissing om hem te halen.

Off road in Purmerend heb ik een jaar of 8 geleden gereden.Was leuk maar ik wil steeds wat anders dus nu een Savage. Weet iemand ergens een filmpje op het net te staan van een Savage want ik heb geen idee van de snelheid en het gedrag en ik wil niet dat dat tegen gaat vallen.
Het is toch een aardige hoop centen want ik wil er gelijk een R en B op hebben.

Jan

Kijk even bij RC-racingcars, die lui maken heel veel filmpjes van hoofdzakelijk off-road.

Ook op de HPI site zijn filmpjes terug te vinden van de savage.

Maar purmerend is toch zo'n kunstgras baan?
Dat vind ik nou niet echt off road en denk dat het ook niet zo geschikt is voor een savage met snel kiepen enzo.

Zelf wilde ik eerst ook een savage kopen, maar toen ging ik is in de buurt kijken of je er wel leuk mee kon rijden, maar er wordt nergens competitie mee gehouden en dat vind ik erg jammer.
Daarom heb ik maar besloten omdat geld in de 710 te investeren, zodat ik volgend seizoen aan de slag kan in de nomac cup. :D

Bedankt voor de filmpjes links, ik kon ze niet vinden.

Nou, de Savage staat hier op tafel, compleet met R&B 4,8 motor en Dodge Charger body.
Eerst nog even de FG monster afmaken en dan rustig bouwen aan de savage.

Jan

Beste,

Ik heb regelmatig gereden op IJburg bij Amsterdam, maar ja daar wordt het nu wel erg vol en beginnen de bewoners te klagen over het geluid wat de auto produceert.
Maar als leuk alternatief heb ik Almere-Poort en als het niet te druk is op het strandje bij Almere langs de A6.
Op de eerste plek is ruimte genoeg alleen moet je uitkijken voor de mensen die daar op crossmotoren en Off-road auto's (1:1) rondrijden.
Op de tweede locatie is ook leuk te rijden alleen bij mooi weer is het er druk met badgasten.

Back