HPI Savage X FLM brushless conversion

en dat is berekend op de 1ste versnelling als ik niet mis ben...

o ja en maak van die 3.7V/cell maar 4.2V van op die calculator anders zal je snelheid nooit kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt sinds deze week met mijn Carson CE-5 (1:5 Big Scale onroad) met dezelfde Savöx BLS-4570 motor met de standaard Carson/HARM ELS 100/160Amp regelaar op 32 NiMH GP3700 cellen (2 x 16 Parallel) en ik moet zeggen dat de motor een heel stuk krachtiger is dan de standaard motor, de auto een hoge topsnelheid heeft en makkelijker rijbaar is geworden met het extra vermogen...
 
@ drkdgglr, dat heb ik al meeberekent, 16 tands is + 2 tandjes want reed met een 14 t.!

Ookal verander je het voltage, dan nog zit je op een lage snelheid van 55 km/h...

Ik ben erg benieuwd hoe de motor is, maar moet eerst eens rode locktite voor me pinion halen, of gebruik jij gewoon blauwe??

Greetz,
Joram
 
@ drkdgglr, dat heb ik al meeberekent, 16 tands is + 2 tandjes want reed met een 14 t.!

dat begrijp ik niet helemaal. jij hebt voor de front/rear diff ingevuld dat je een savage flux diff hebt met een verhouding van 3,307 terwijl dat 2,89 moet zijn.

als je dat invult kom je op een hogere theoretische topsnelheid.
 
idd ik kom al snel op 55kmh uit bij 18.5V en zonder ballooning, een beetje balloonen zullen de banden wel doen ook al is het maar 2mm dat heeft onmiddelijk effect op de topsnelheid...

en met volgeladen lipo(4.2V/cell) kom je al snel uit op 62kmh ex 'balloonen'.
 
De Cen diff's zorgen ervoor dat je een lagere verhouding hebt, dat staat gelijk aan 2 pinion tandjes....

Dus als je met ene 14 tands pinion rijd, is het theoretisch 16 tands...

EDIT:

Zo, de auto is weer RTR, nu wachten tot het DROOG is...

img1165n.jpg


img1166n.jpg


img1167f.jpg


img1168.jpg


img1169.jpg


Greetz,
Joram
 
Laatst bewerkt:
Dit was ook nog op een nat wegdek, hij kan nog meer power kwijt...

Moet alleen een oplossing voor mijn slipper vinden, ik smoke ze elke 10 min...:(

Greetz,
Joram
 
Ik was al van plan om te kijken om hem op de ene of andere manier te locken... Anders weet ik nog wel wat goeds voor pads..:)

@erik1234, dit is de 1e tesrit voor de deur, wat verwacht je dan, dat ik direct full bash???

Greetz,
Joram
 
Jongens, dat ding hangt aan z'n gas zeg! Ongelofelijk! Maar jij hebt een te nitro-achtige rijstijl, Joram. Bij een elektro moet je geen stootjes gas geven :wink:
 
Ik was een nitro-rijder, dus dat zit er nog ingebakken..

Tevens wilde ik hem niet bij de 1e echte testrit in de*** rijden. Het was erg nat en dat ding heeft power dus:D

Greetz,
Joram
 
Dit was ook nog op een nat wegdek, hij kan nog meer power kwijt...

Moet alleen een oplossing voor mijn slipper vinden, ik smoke ze elke 10 min...:(

Greetz,
Joram

Maakt niet uit of het nat was, als ie een wheelie trekt kan hij helaas niet meer kwijt. (want he hebt dan al het maximum aan vermogen wat naar de grond gebracht word, lijkt me. )

iig power genoeg, of je moet de achterwielen verder naar achteren zetten om wheelies meer tegen te werken. (is wat ik iig wil gaan doen met m'n ERBE als die er is. )
 
Op droog wegdek hebben je banden meer grip, en kan je dus meer vermogen kwijt zonder door te slippen. Daar doelde Joram op, denk ik. Dat hij dan continu wheelie's trekt moet je erbij nemen :lol: En ff een halve kilo lood aan z'n neus hangen wil ook wel helpen om wheelie's tegen te gaan :wink:
 
op die fiets.. dat kan, mja, als je op nat wegdek al wheeliesw trekt, zal het op droog wegdek niet sneller gaan, dat bedoel ik. :)
 
Back
Top