En die (b)lijk je ook inderdáád niet te hoéven vrezen!
Respect voor de door diverse schrijvers geuitte scepsis aangaande de eerdere diagnose
.
Geplaagd door een geweten dat mij onlangs via PB benaderde, ben ik gisteren-avond tóch zelf aan het sleutelen gegaan aan de XS. Na het zien van de
diffs van de XS, kan ik melden dat deze geheel
onbeschadigd zijn.
Wil daar nog aan toevoegen dat de tandwielen niét te vergelijken zijn met die van concurrent Mini Revo. Zouden zo maar twee keer zo dik kunnen zijn. Dat er zich hier problemen voor zouden doen bij het rijgedrag dat ik tot nu toe heb vertoond met de XS, is vrijwel ondenkbaar.
Een vervolg-zoektocht leverde uiteindelijk
(en dan bedoel ik ook echt "uit..........................ein.....................de.................lijk" want de winkel-monteur heeft er echt een potje van gemaakt dus het was nog een heel ge-puzzel en ge-friemel) een
beschadigde Motor Pinion op.
Heb de Slipper klein stukje losser gezet en heb de Pinion vervangen door een nieuwe 28T. Ik vind de Mesh echter zo enorm strak...!?! In de Motor Mount van de XS een 8-tal voorgeboorde gaten voor verschillende montage-posities voor de 4000kV, géén sleuven om zelf de Mesh af te stellen. Ziet er slordig en breekbaar uit bij mijn Mini Savage:
Vinden we daar van...?
Heb nog niet gereden met de XS na mijn ge-sleutel, ookal is dit wél weer mogelijk! In een onwaarschijnlijke
stroke-of-luck vond mijn 3-jarige dochtertje namelijk vanmiddag, het bij de 2e rit verloren gegane stuur-stangetje, terug! Stangetje is
all black en misschien 5-6 céntimeter...? Openbaar grasveld waarop verloren en 2 dagen later teruggevonden door peuter, is 22 x 15 méter.
XS lijkt dus weer RTR te zijn, in ieder geval 100% compleet
(aanpassing advertentie MP volgt). Misschien morgen tijd voor 3e Run, als ik het durf tenminste...
Een vriendelijke groet,
^Rook