HPI Savage XS Flux Topic

@ Joeswillems : zou je niet de hele post willen citeren?
Nu staat er namelijk een hele lijst, waar we op de deze pagina, helemaal niets aan hebben.

@ Aestiva : Ik denk niet dat je met Truggy banden weg komt op deze auto.
Die hebben namelijk meestal een 17MM hex, en zijn ( te ) groot in diameter.
Ik denk dat je moet kijken naar de Proline 2.8 serie ( evt de 30 series, maar ik denk dat die aan de grote kant zijn )
Zoals de Badlands ed.

Hopelijk kan u er wat mee,

Ruud

Ik heb vandaag een savage xs ss kit besteld.
Ben er een tijdje tussenuit geweest en dus de vraag: welke servo past het best bij deze kit, welke motor esc combo raden jullie aan? Omdat de kit van de grond wordt opgebouwd zou ik gevoelige onderdelen het liefst meteen willen vervangen door aftermarket tegenhangers van betere kwaliteit.
Welke onderdelen raden jullie aan (is er mss ergens een lijstje?).

Omdat ik niet de beroerdste ben en ik deze informatie toch op internet heb gezocht heb ik hieronder een en ander verzameld mbt het bouwen/upgraden van de savage xs (ss):

HPI Savage XS SS Build op rcdriver.com:
deel 1 - front differential
deel 2 - front gearbox
deel 3 - front suspension
deel 4 - rear differential
deel 5 - rear gearbox
deel 6 - rear suspension
deel 7 - center chassis
deel 8 - attaching the front and rear clips
deel 9 - installing the electronics
deel 10 - shocks
deel 11 - Wheels, tires and body

Op youtube, filmpjes van squirrel van the toyz:

Savage XS : Build and Hop Up guide - Deel 1 - Diff removal (how to)
[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 2 - Diff removal, gear swap and maintenance [/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 3 - Transmission removal[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 4 - Transmission removal, motor swap and installation[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 5 - BL motor, esc and servo options[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 6 - Servo swap[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 7 - ESC and motor waterproofing[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 8 - Servo waterproofing[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 9 - Alum. shock build and install[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 10 - Tire and rim choices and installation[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 11 - CVD Build and install[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 12 - Turnbuckles build and installation[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 13 - Shell painting[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 14 - XS Plastic Dye[/URL]

[URL="
XS : Build and Hop Up guide - Deel 15 - Project review[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
iemand ervaring met de 2075 van traxxas in deze auto?

Redelijke trekkracht (9kg/125 Oz) en waterdicht bij redelijke stroomconsumptie (6v).
en redelijk geprijsd (29 eu).
Het is wel een plastic geared servo, maar ik herinner me ze uit de e-revo (de grote) en daar vond ik ze zeker niet slecht..

Volgens mij zit die servo ook in de Rustler en consoorten, zou niet mijn voorkeur hebben. Ik lees dat je je auto toch wel onderhanden gaat nemen dus dan zou ik niet te cheap gaan voor een servo.

Ace 1015 doet het altijd nog goed volgens mij, Hitec heeft ook goede servos.

2

Eej Nard, lang niet gezien ;)

ja ik ga hier natuurlijk wel de nodige tijd insteken. Hij komt als bouwpakket dus er is vrijwel meteen iets aan te vervangen, en als ie dan toch uitelkaar ligt, waarom dan niet he?

Ik kan alleen nog niks vinden over betere gears/aandrijflijn. Iemand daar al iets over gevonden?

Inderdaad allang niet meer gesproken, ben zelf ook niet meer zo actief hier als voorheen.

De XS staat nog altijd op mijn wishlist, vandaar dat ik het topic een beetje bij houd. Kan je helaas geen advies geven over aandrijflijn upgrades. Kan me wel herinneren dat de outputcups redelijk snel slijtage vertonen.

2

Wow, rustig hier in het topic.

Dat actief zijn herken ik. Ik heb nog steeds volop RC spul staan, maar voelde me gewoon een tijdje niet zo geroepen om mijn bijdrage te leveren aan de community hier. Heb ook een tijdje niet mogen posten hier, dat zal ook wel geholpen hebben :D

Maar opeens kriebelt het weer, en dan ga je toch weer eens kijken he ;)

Mijn Savage XS SS Kit is vandaag aangekomen. De post heeft mijn doos wel behoorlijk door de mangel gehaald.
Alle hoeken waren zowat rond :(

Tijd om hem in elkaar te zetten heb ik nu helaas even niet, maar zodra ik begin met in elkaar steken dan zal ik hier een en ander neerzetten.

Bedankt ruud. Ik heb zijn review geprobeerd te begrijpen, maar de helft van de plaatsjes doet het niet, dus snap ik niet helemaal goed waar hij het over heeft in het tweede deel van zijn review.

Iemand ervaring met deze cups van Hotracing:

en

Zijn deze een oplossing voor de cup slijtage?

Never mind, ik vond dit al:

02781cc2-a831-9a63.jpg

Blijkbaar breken die dingen erg makkelijk...

Ik ben er nog niet uit welke servo/motor/esc combinatie uiteindelijk in de savage xs komt. Voorlopig wordt mijn rustler vxl even donor voor de savage. Die electronica is waterproof en kan dus even dienst doen tot ik eruit ben.

Komend weekend ga ik beginnen met bouwen, voor de geinteresseerden wil ik wel af en toe een update geven (geen heel bouwverslag, daar zijn er al een hoop van) van de vorderingen en eventuele aanpassingen aan de standaard bouwinstructies.

Interesse. Ben benieuwd wat je allemaal gaat aanpassen en benieuwd naar je ervaring omtrent bouwgemak. Tips zijn dan altijd welkom.

2

Look who's back! ;)
Ik zal je bouwverslag ook in de gaten houden... Betreft Hot Racing... Ik had een aantal hop-ups op mn MERV van dat spul en het is niet altijd een toppertje geweest... Ik zou het voortaan lekker rechts laten liggen!

Back