HPI Sprint 2 Brushless

Ik heb er al wat over gevonden om dit forum, maar er staat niet bij tot hoeveel turns de auto aankan. Kan ik deze auto een beetje vergelijken met de Tamiya TA-05?

Tot hoeveel turns denken jullie dat deze auto Brushless kan?

Ik heb eentje gezien op youtube.

MQ42uuIqAfg[/media] - HPI Sprint 2 + Mamba Max 7700kv Brushless System

Ik weet niet hoeveel turns 7700kv en of de auto standaard is in het filmpje.

Gr,Rowan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind persoonlijk dat hij niet te vergelijken is met een TA05,
eerder richting een TA04 PRO.

In principe kun je er alle turns brushless inzetten, als je de vertanding maar juist hebt.

Even wachten tot de Sprint 2 Flux leverbaar is.Standaard al een brushless in.7700 kv is vergelijkbaar met 5.5t en is voor een Sprint 2 volgens mij wat te veel.

Inderdaad. Als je hem licht genoeg tand moet een mamba 7700 ook wel kunnen.

Dan is er ook voor geen meter mee te rijden... Dan trekt hij gewoon veel te snel op, wat de auto een nerveus rijgedrag zal geven.
Een 7700kv is normaal gemaakt om hoge prestaties te leveren bij 1/10 offroad auto's. Bij een on-road auto, vind ik het gewoonweg overkill.
Bij een on-road auto kun je beter kijken naar het Sidewinder systeem van Castle met wat minder kv's.

Dan is er ook voor geen meter mee te rijden... Dan trekt hij gewoon veel te snel op, wat de auto een nerveus rijgedrag zal geven.
Een 7700kv is normaal gemaakt om hoge prestaties te leveren bij 1/10 offroad auto's. Bij een on-road auto, vind ik het gewoonweg overkill.
Bij een on-road auto kun je beter kijken naar het Sidewinder systeem van Castle met wat minder kv's.

oke maar dat was de vraag niet helemaal ,

* wat kan hij aan *

Nou in principe alles :)

Ik rijd zelf met een 9T EzRun set van Ebay,
Brushless, snel, en onderhoudsvrij.

Misschien dat zoiets iets voor de hpi is?

Een mamba 5700 is volgens mij nog het maximum voor deze autotjes. De aandrijving is wel van goede kwaliteit, maar hij is ook weer niet bomb-proof. :)

kan je denk ik beter een off road auto nemen, want in een 1:10 on road is een brushless 7700(komt overeen met 3 turns brushed geloof ik) gewoon zware overkill.

Even wachten tot de Sprint 2 Flux leverbaar is.Standaard al een brushless in.7700 kv is vergelijkbaar met 5.5t en is voor een Sprint 2 volgens mij wat te veel.

heb je enig idee wanneer hij ongeveer leverbaar is in nederland

Neen, dat heeft niemand hier... Net zoals ik je al uitgelegd heb in je vorige topic. Doe anders eens de moeite om naar een Hpi winkel te bellen? (Het is een gewaagd idee, dat geef ik toe, maarja; het leven is aan de durvers he. :) :roll:)

Dus ik kan beter voor een off-road auto kijken?
Ik er eentje gezien bij pk, de FIRESTORM van HPI.

Maar heeft een 2 wiel aangedreven auto wel een beetje grip op asfalt, dus rijdt het net zo lekker als een 4 wiel aangedreven auto?

Gr,Rowan

brushless

ik heb nog wel zo'n zelfde set in de aanbieding die in een sprint 2 zit.
Gaat heel erg hard.:D

Ik denk dat zo'n firestorm een beter idee is ja. Daar heb ik ook al een heel tijdje naar zitten zoeken en heb er eindelijk eentje op de kop kunnen tikken. Leuk autootje, vooral als er een BL-setje in komt.

Weet iemand waar ik zo'n motor koeler kan kopen voor mijn HPI Sprint 2?
Er passen alleen smalle koelers op.
Ik een paar foto's gevonden op internet:

Gr, Rowan

Back