hpi sprint 2 flux vraag

Hoi allemaal,
Ik ben normaal een offroad rijder,maar wil nu mijn grenzen gaan verleggen naar het onroad rijden.
Mijn oog is gevallen op de hpi sprint 2 flux.
Nu is mijn vraag,kan ik met deze auto ook als beginner in een bepaalde competitie mee doen en is deze auto ook een beetje geschikt voor driften?
Graag dus wat advies en tips gevraagd

Groeten Arnold

Met de auto zou je prima als beginner aan een competitie mee kunnen doen, probleem is alleen dat je motor niet legaal is voor een competitie dan heel misschien een modified klasse.

Driften kan prima met de auto, met alleen een paar driftbanden kom je al heel ver en je zult eventueel je diffs moeten locken, de vraag is alleen als zo'n overkill motor geschikt is om gecontroleerd te driften, vaak blijkt te veel power ook geen goede drift te geven.

Volgens het nomac regelement mag ik met de sprint 2 flux mee doen in de modified klassement,alleen moeten er wel andere bandjes onder.

je kunt ook kijken naar een tweedehands Tamiya Ta-05, laatst stonden er een stuk of 5 hier op MBF die allemaal voor onder de €100 euro als roller zijn verkocht

Is deze auto gevoelig voor steentjes en dat soort dingen?

Welke? De HPI Sprint 2 Flux of de Tamiya TA-05?
Het zijn beide auto's van de zelfde klasse, mij lijkt dat ze voor kleine steentjes niet echt gevoelig zijn. Maar je kunt er niet echt mee op ongelijke steenweg rijden, echt alleen op recht asfalt. Deze auto's zijn namelijk op millimeters verwijderd van de grond qua hoogte.

Is deze auto gevoelig voor steentjes en dat soort dingen?

Daar zit ik ook al eventjes mee. Ik ben nieuw hier op het forum om me in te lezen in deze (bijna vervelend veelzijdige :p) hobby. Heb nu al een paar keer gelezen dat RC auto's die niet met cardanas werken last kunnen hebben van steentjes bij de belts en dergelijke.

Nu ben ik zelf rond aan het kijken als beginner voor de volgende modellen:

Kyosho EP Fazer
HPI Sprint 2 flux of drift
Tamiya TT-01

Voor mijn gevoel na het lezen van veel berichten zou ik er het best aan doen om met de HPI te starten maar in tegenstelling tot de andere 2 modellen heeft deze dus geen cardanas.

In het begin zal ik voornamelijk gewoon op een doodlopende weg of op een pleintje gaan prutsen als ik een auto heb gekocht en even bezemen, als dat nodig is, is geen probleem maar het is wel mogelijk om af en toe eens een steentje tegen te komen.

Graag hoor ik van iemand die ervaring heeft met de HPI of het meevalt of dat je echt goed op moet letten :)

Thanks!

ik kan weinig zeggen over de kyosho,
maar ik weet wel dat de sprint 2 beter te vergelijken is met de tamiya ta-05 die allebei weer een stap hoger zijn dan de tt-01.
dus de tt-01 valt af vergeleken met de sprint (en ook dus de ta-05)
tussen de sprint 2 en de ta-05 komt de ta-05 er beter uit qua onderdelen, deze zijn makkelijker en soms goedkoper te krijgen dan bij de sprint 2.

wat ben je eigenlijk van plan te doen met de auto?
wedstrijden?

Ik heb ook even een vraagje, voor de sprint ii rijders. ik heb al een sprint ii, maar mijn lipo's passen niet.
Weet een van jullie welke lipo er wel in past of welke gebruiken jullie?

Heren ik ben toch gegaan voor de hpi sprint 2 sport,dus gewoon met een bruhed motor.
komt de tijd dat ik wel in competeitie verband ga rijden,dan kan ik altijd een motor/regelaar volgens de desbetreffende regels er in bouwen.

volgende maand maar even wat reserve riemen en onderdelen bestellen.

Ik heb hem nog niet binnen,komt als het goed is vandaag.

Ik heb op forums/sites gelezen dat je het beste een opening in de behuizing van de diff en dergelijke kan maken om steentjes er uit te laten komen.

ik denk dat wanneer jij echt een steentjes proof auto wil,dat je dan moet kijken voor een offroad (traxxas slash of zo) of een Tamiya DF-03 R dus de rally uitvoering.

je kan elke onroad auto modifien om hem steentjes werend te krijgen,maar er blijft altijd de kans.

Ik ga ook echt niet met mijn sprint 2 allerlei leuke grind weggetjes proberen,dat laat ik wel over aan mijn E-revo.

ik heb de hpi sprint 2 flux en ik moet zeggen dat het een heel goeie wagen is, het gaat er heel goed vandoor ,met een 3 cell lipo moet die toch tegen de 100km/h gaan .zelf gebruik ik mijn sprint voor te driften en ze kan tegen een stootje ;)

Even inspringen, maar ik wil mijn "oude" Sprint 2 Sport een mid life update geven. Ik heb een Castle 1406-4600 setje over en wil deze met 2S gaan gebruiken. Kan ik hiervoor de stock gearing gebruiken, of moet ik dit aanpassen? Ik ben niet zo thuis in on road :D

Klopt 19-23t met de stock spur en 2S?
Dit ergens op een oude gearing chart van Castle gevonden?

Ik hoef niet te vliegen, controle belangrijker dan pure snelheid. Ik ga niet racen, misschien een beeje driften, maar vooral lekker karren.

Andere tips, must have hop on?
Ik denk nu bv aan een carbon chassis, extra setje drift bandjes etc.

Als je de TT01 een beetje sterk wil hebben, ben je zoveel meer geld kwijt, dat je dan liever een Hpi Sprint of Ta05 kan aanschaffen.

Even inspringen, maar ik wil mijn "oude" Sprint 2 Sport een mid life update geven. Ik heb een Castle 1406-4600 setje over en wil deze met 2S gaan gebruiken. Kan ik hiervoor de stock gearing gebruiken, of moet ik dit aanpassen? Ik ben niet zo thuis in on road :D

Klopt 19-23t met de stock spur en 2S?
Dit ergens op een oude gearing chart van Castle gevonden?

Met 2S niet te licht vertanden, kost je eindsnelheid.
Rij zelf met een 12T 3380KV in de sprint2.
Op 3S is stock (87/28 ) het maximaal haalbare, koel blok en rond de 75 km/h eindsnelheid.

Op 2S is 87/31 te tam, zit nu 81/31 op (nog niet getest op de baan).

Licht beginnen, zeker met 4600KV en steeds een stapje zwaarder staan.
Je merkt vanzelf welke verhouding je het lekkerst vind rijden en hou vooral de temperatuur van het blok goed in de gaten. Te zwaar vertand is een heet blok.

Andere tips, must have hop on?
Ik denk nu bv aan een carbon chassis, extra setje drift bandjes etc.

Metalen spurgearhouder, plastic houder rem je in notime aan gort.

Niet teveel geld aan uitgeven, dan beter doorsparen voor een "echte" baanauto.
Wat wel echt goede baanauto's zijn weet ik zelf ook nog niet :)

Thx voor de tips RC Bastard. Het principe van vertanden ken ik wel, maar ik heb even een goed praktisch startpunt nodig.

Ah, over niet te veel geld in stoppen heb je helemaal gelijk - ik wil namelijk tzt een hele andere onroad en dan moet dit te veel fondsen gaan opslurpen. Maar dat chassis is wel er buigzaam.

Ik twijfel over een carbon chassis of upper plate om meer stevigheid te brengen.

Back