Hpi Sprint 2 Flux

Een week geleden heb ik me een nieuwe Sprint 2 Flux aangeschaft, ik heb de orriginele regelaar en motor vervangen door een Castle creation: namelijk een Mamba Max pro met 6900Kv motor (voor de rest standaard).
Ik heb zelf geen circuit ervaring, maar heb al een Marder gehad (5 tal jaartjes geleden) en heb ook nog een traxxas Slash 4 x 4 en een Kyosho inferno VE 1/8 (allemaal elektrisch)
Maar omdat ik graag op een circuit wil gaan rijden is daar deze auto goed genoeg voor?
Het zal in het begin alleen voor de vrije tijd zijn, maar misschien dat ik binnen een jaartje wedstrijden ga rijden.
Wat zijn dan de onderdelen dat ik best kan veranderen (spur,gear,vering,etc...) ?
Kan mij iemand daarbij helpen want ik heb geen ervaring in het onroad circuit rijden?
mvg,
Tom

Laatst bewerkt:
Mamba set lijkt me overkill, Flux set heeft meer dan genoeg vermogen om lekker te rijden op een buitenbaan.

HPI Sprint2 is een prima 1e baanauto om mee te oefenen.
Nadeel is dat de onderdelen duur en schaars zijn, voordeel is dat er weinig kapot gaat mits je het niet te gek maakt qua motorvermogen.

Heb afgelopen voorjaar een nieuwe overjarige Sprint2 Sport gekocht om mee te oefenen op de buitenbaan van MACH. Na 1 middag oefenen met de 15T borstelmotor (45km/h) heel snel een goedkoop brushless setje gemonteerd (Carson Dragster 12T). Met een 3S Lipo 80km/h op het rechte eind :D

Maingear bevestiging lag al snel op straat en heb ik vervangen door een metalen Flux bevestiging. Daarna de achtersnaar aan gort gereden.

Teruggegaan naar 2S (60km/h) en geen schade meer gehad aan de aandrijflijn.

Geschrokken van de onderdeelprijzen een 2e hands Sprint2 met reserveonderdelen erbij gekocht (oa extra snaren). Tot op heden heeft de donor slechts 2 achterschokbrekers ingeleverd.

HPI Sprint2 is een prima karretje om mee te leren rijden (binnen de lijntjes blijven). Geen competitiemonster, maar wel goed oefenmateriaal dat niet snel kapot gaat.

Back