HPI Sprint (2)

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Jasper, 24 dec 2003.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallo allemaal,

    Ik doe nu ongeveer 3 maanden aan modelbouw. Ik heb een tamiya TL-01 en TL-01B. Maar ik wil wel is wat anders, iets snellers.

    Daarom ben ik gaan zoeken op het internet en kwam uiteindelijk uit, bij een Corally CCT. Heeft iemand ervaring met deze auto? En is het een goede koop?

    grtz Jasper
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    waar wil je gaan rijden met die auto?
     
  3. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Gewoon op straat en bij de Makro. Geen wedstrijden ofzo, gewoon voor de fun :lol:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ik heb zelf een keer met een CCT mogen rijden en ik moet zeggen een hele fijne wagen!

    Het is misschien wel wat anders dan wat je nu hebt. (Het is 2wd , op de achterwielen) De wagen verbruikt minder energie dan de TL01 (De wagen is lichter , en loopt daardoor ook harder ;)). Misschien denken veel mensen negatief over deze wagen. Maar dat is het niet , het is een leuke (Snelle) wagen. Het is een typische wagen om door te groeien in de modelbouw!
     
  5. stevenkoiter

    stevenkoiter

    Lid geworden:
    12 dec 2003
    Berichten:
    317
    Locatie:
    Den Haag
    he een CCT is een hele leuke auto, alleen is hij erg laag en dus niet altijd even geschikt om op straat te rijden. ik heb er ook een gehad en toen ik voor het eerst ging rijden op een circuit met dat ding ging hij alleen maar achterstevoren. dit kwam door het ontbreken van een achterspoiler op de kap, maar na het zelf fabriceren van een spoiler ging hij als een kogel. het enige jammere aan het verhaal van mij is dat ik hem de haven in heb gereden een dag daarna! Dit kwam door storing......
     
  6. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hoezo ging die achterstevoren? Dat snap ik niet helemaal :? En kan je er dan wel mee op klinkers rijden? Of is dat ook al te hoog voor de auto?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nou, als je geen downforce hebt en je geeft gas gaan je achterwielen zosnel dat de achterkant naar voren komt (Under/Oversteer :S) Klinkers is moeilijk, fiestpad is te doen ;)
     
  8. lauterbacher

    lauterbacher Guest

    he jasper als in velp kijkt bij evmc rijden er ook wel gasten met die cct en de elektro rijdens hulpen je wel er mee en op circuit is gaaf te rijden :wink:
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Het is geen 4-wiel onafhankelijk geveerde auto waardoor het op een hobbelig iets al minder wordt, daarnaast is de veerweg zeker niet groot en is daardoor de auto alleen maar gechikt voor de vlakke baan.

    Als je op straat wilt rijden een een beetje kwaliteit wilt hebben moet je eens naar een HPI sprint iod. kijken
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jep, de HPI Sprint is ook een leuke wagen ;)
     
  11. Rick St.

    Rick St. Guest

    Iemand die ik ken heeft een cct , En die doet daar wel wedstrijden mee op evmc, Ene Lars ik weet niet of hij aangemeld is op die forum :), Maar hij heeft een speciale motor laten overvliegen uit amerika en die cct gaat nu 120 kmpu :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: Is zeer hard, Hij kon een serpent bijhouden! Dusvoorzichtig rijden.. :lol:


    Rick
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    120 Km/u ?

    Wat voor motor/regelaar/accu combo gebruikt die ?
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    Pasqual en ik zijn ook bezig met een zelfbouw auto met dezelfde opzet, ik heb al een paar prototypes gemaakt en ik had ook last van wielspin bij het optrekken. Een grote spoiler is een must lola kap is dan eigenlijk de enige optie.
     
  14. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ah, ik denk dat een Corally CCT toch niet de ideale auto voor mij is. Want ik wil gewoon op straat en bij de makro rijden :)

    Ik kwam er vandaag achter dat er een paar kinderen uit mijn dorp ook aan rc auto's deden :lol: Een jongen heeft een HPI sprint te koop :lol: Dus daar ga ik mij mee bezig houden.

    thx voor de info allemaal :wink:
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Misschien topic naam naar HPI Sprint veranderen ? :lol:
     
  16. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hoe moet dat dan?
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Gewoon je eerst bericht aanpassen :p (dan titel :p)
     
  18. Rick St.

    Rick St. Guest

    Ik weet niet precies wat voor een motor, Met 4x9 wikkelingen of 4 magneten :S WEL !(4)! :twisted: :twisted: supersterk, 3300 mah en novak regelaar...
    Maar ik heb hem zien rijden... ik kon hem niet bijhouden met me carson 1:10 :lol:

    Rick
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    .1 er is geen een manier (zover ik weet) om in een electo motor , 9 wikkelingen langs elkaar te wikkelen, en 4 wikkelingen is helemaal niet te doen. Dus als je die zou omdraaien krijg je : 9x4 (is er ook niet :p) dus , 9x3 (is er wel, heb ik zelf ook).. 3300 Mah Accu's heb ik ook..Novak Cyclone TC2 heb ik ook :p..

    Ook al zou ik er 8.4V opzetten, dan haal ik nog geen 120 km/u. Ook niet met mijn F103RS (Die gelijke aandrijving heeft vergeleken met de CCT)..

    Dus 120 KM .. Nee dat kan niet.. Kijk ook maar eens op www.erceracing.nl en dan bij het snelheidsrecord ;)
     
  20. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Maar de F103RS is toch veel zwaarder dan de CCT? Dus misschien kan het toch wel :lol:
     

Deel Deze Pagina