HPI T15 wil echt niet starten (Heerhugowaard)

Auto: Firestorm (2de hands en werkend gekocht)
Motor: HPI T15

Na 2 keer rijden wilde de motor niet meer starten,
Motor nieuw gekocht via Marktplaats na overleg met lokale winkel. Oude motor wilde niet starten, volgens zijn zeggen "tapdraad cilinderkop dol".

Nieuw motor geplaatst en wil geen enkel vorm van leven geven.
Ik gebruik een rotostart.
Wat heb ik al gedaan:

- Gloeiplug(gen) gecontroleerd
- Basis afstelling gebruikt
- Andere afstellingen getest
Ik heb het vermoeden dat hij niet genoeg brandstof krijgt maar ik heb alles wat in mijn macht ligt geprobeerd.........:(

Ervaring heb ik niet, alles wat ik doe leer ik hier of dmv trail en error.

Inmiddels ben ik 2 weken verder en ben in staat om dit ding het raam uit te gooien.

Wie kan mij helpen in de omgeving van Heerhugowaard, uiteraard kom ik die kant op....:lol:

Heb je de 2 slangetjes van de tank weer goed aangesloten? De slang die onder af de tank komt moet op de motor en de slang aan de tankdop of bovenin de tank moet aan de uitlaat.

Verder tijdens het starten even de uitlaat dichthouden om de brandstof door te pompen.

hpi t15

Slangen zit goed aangesloten op de auto dus daar ligt het niet aan zal morgen proberen met mijn vinger op de uitlaat te doen.

Draai je plug er eens uit, stop deze in de glowdriver... als hij oranje kleurt, blaas er eens tegen. De plug moet feller gaan branden, doet hij dat niet, is je glowdriver te zwak.

Hoi ik heb hem eruit gehaald en gedaan wat jij zei maar die van mijn gaat zeker niet feller branden.

Moet ook zeggen dat ie niet echt fel brand ofzo

Dus even de glowplug driver goed opladen, er echt zeker van zijn dat deze optimaal geladen is en maximaal stroom levert aan de gloeiplug.

help help help

Mijn auto wil nog steeds niet starten.

Ik heb dus het volgend allemaal gedaan;

Nieuwe gloeiplug starter
Nieuwe brandstof leidingen
Nieuwe motor maar hij wil nog niet starten kan het misschien kan de uitlaat pakking liggen
want ik kom er niet meer uit.

Is er misschien iemand in de buurt van heerhugowaard die mijn kan helpen

alvast bedankt

timo

Maar heb je de nieuwe gloeiplugsteker ook eerst 100% opgeladen en heb je gecontroleerd of je gloeiplug gloeit in deze? Gaat de plug nu wel feller branden als je er tegen blaast?

Ik wil wel voor je kijken, ben geen pro zoals sommige hier, maar heb wel wat extra pluggen etc. En 2 zien misschien meer dan 1. Stuur me maar een pb als je zin hebt om naar Avenhorn te rijden

In een ander topic zei hij dat dit opgelost was.

MAAR er waren weer andere problemen..

Hallo,

Ik heb de laatst ook al een topic geschreven over mijn motor die niet wou starten maar dat is nu helemaal opgelost.

Maar nu heb ik een ander probleem en dat is het volgende ik heb hem eerst goed ingereden en nu is het probleem als ik hem start loopt ie volgas
en daarna valt helemaal doodt maar heb al aan beide schroeven gedraait
maar hij blijft het doen waar kan dat aanliggen.

Ik hoor graag van jullie

gr timo

Back