HPI Trophy 3.5 gaat er vandoor.

Help mijn buggy geeft vanzelf gas en is dan onbestuurbaar. Het lampje van de ontvanger brandt eerst maar zodra hij onbestuurbaar wordt, knippert het lampje. Er zitten nieuwe batteryen in de ontvanger. Wie kan mij helpen?

tijd voor een failsafe of deze als die aanwezig is goed instellen.
een auto die onbestuurbaar is mag nooit gas geven

Ik denk dat je iets vollediger moet zijn in de uitleg van je probleem.

Wat voor ontvanger batterijen gebruik je? Oplaadbare of juist niet? 6v Humppack?

Zijn de zender batterijen zijn vol?

Is hij helemaal niet te besturen of reageerd hij na een bepaald moment niet meer?

Hallo Paultje040,
ik gebruik in de auto en zender Duracel (deze zijn vol)
Als de zender en auto aangezet worden doet deze het normaal. Zodra ik buiten ga rijden na een paar keer gas gegeven te hebben knippert het lampje van de ontvanger en volgens de beschrijving mag deze niet knipperen. Als dit gebeurd geeft de auto vanzelf gas en is meteen onbestuurbaar.
Alvast bedankt.

Opnieuw binden dan zou ik denken..
Maar hij reageert eerst wel, en dan niet.. Als hij knippert vind de zender de ontvanger niet meer, als hij continu brand dan hebben ze 'contact'.

Zijn die duracel batterijen oplaadbare?
Ik heb zelf veel problemen gehad met "volle" niet oplaadbare batterijen.

Heb je de 2.4 Ghz besturings versie of de oudere 40Mhz?

Hallo jongens ik heb het probleem gevonden (hoop ik) ik denk dat het de bedrading is een draadje ziet er niet best uit. Bedankt voor jullie hulp...

gisteren juist hetzelfde probleem gehad :splinternieuwe auto gaat er onbestuurbaar vandoor,het is schokjes!heb mij zo al rot verschoten als je splinternieuwe auto tegen de muur aanvlamt!!!!vandaag juist hetzelfde probleem! kan iemand mij helpen??
mvg

OK, de eerste vraag:

Als je niet je motor start maar wel je zender en ontvanger aan zet, gaat je gas dicht als je alleen de zender uit zet? (zo test je de failsafe) Als het gad open springt moet je de failsafe opnieuw instellen

Gaat je gas wel dicht betekent het dat de failsafe het wel goed doet maar dat dan waarschijnlijk de spanning weg valt. Gebruik je een batterijhouder met 4 losse batterijen heb je daar een bron van 8 mogelijke slechte contacten, dat is ook de reden dat men accupacks gebruikt.

Controleer ook op vuil in de schakelaar, zo'n schuifknop kan snel vol raken met zand en schuift die niet goed in positie....

OK, de eerste vraag:

Als je niet je motor start maar wel je zender en ontvanger aan zet, gaat je gas dicht als je alleen de zender uit zet? (zo test je de failsafe) Als het gad open springt moet je de failsafe opnieuw instellen

Gaat je gas wel dicht betekent het dat de failsafe het wel goed doet maar dat dan waarschijnlijk de spanning weg valt. Gebruik je een batterijhouder met 4 losse batterijen heb je daar een bron van 8 mogelijke slechte contacten, dat is ook de reden dat men accupacks gebruikt.

Controleer ook op vuil in de schakelaar, zo'n schuifknop kan snel vol raken met zand en schuift die niet goed in positie....
failsafe meermalen getest,stopt onmiddelijk!ik heb ook een accupak vanmorgen opnieuw helemaal opgeladen,was nog helemaal opgeladen!!!
en de schakelaar is waterproof in de radiobox alles clean!!
geen idee wat het kan zijn !!
mvg pierre

We gaan in ieder geval even in 1 draadje blijven, bij voorkeur je eigen draadje...
anders loopt het een beetje ernstig door elkaar heen

Back