jop
heb al paar x op het forum geweest met andere auto's
na een pauze toch weer begonnen met de hobby
2de hands trophy buggy 3.5 v2 gekocht voor €75 persoon waar ik deze aan kocht had de trophy in juni 2013 gekocht heb de factuur bij gekregen
wat ik wist dat ik veranderingen moest doen door breuk
wat ik al vervangen heb :
hpi servo's naar savox : de SC-0254mg en de SC-0251mg
hpi zender naar futaba T3PRKA zender en ontvanger
koppeling : hpi 101047
motor van originele nitro star 3.5 naar een hpi nitro star 4.6
wielen en banden : turbine wheels hpi 101470 en prototire HOT67744
motor vertoonde massale compressie verlies
en mijn rc boer had geen op stock een 3.5 wel een 4.6 dus gelijk megenomen
nieuwe banden en wielen zitten erop voor show :lol: nog aan het wachten op bestelling ( inner faom en 2 banden )
vraag is , vele zeggen dat ik snelheids verlies zal hebben door dat 4.6 blok
ze zeggen dattek een ander "clutch bell" moet gebruiken is nu 13 tanden
en ik 3 delige koppeling moet gebruiken
na de werken had ik de silicone slang vergeten aan te sluiten op de carburateur en had maar 3/4 tank meer voor het inlopen van motor , dus heb ik 2de tank stationair laten draaien , bij de start van de 2de tank begon de wielen als een gek te draaien en motor op toeren , dus heb ik idle aangepast zodat motor stabiliseerde en wielen niet meer draaien , maar nu denk ik dat dit geen goed idee was na de discussie hier op het forum gelezen te hebben over het "correct" inlopen van een motor , dus weet ik niet meer wat te doen om het nu juist aan te pakken alhoewel er zeer veel olie uit de uitlaat liep als ik de auto op zen zij legde , suggesties ?
thanks
heb al paar x op het forum geweest met andere auto's
na een pauze toch weer begonnen met de hobby
2de hands trophy buggy 3.5 v2 gekocht voor €75 persoon waar ik deze aan kocht had de trophy in juni 2013 gekocht heb de factuur bij gekregen
wat ik wist dat ik veranderingen moest doen door breuk
wat ik al vervangen heb :
hpi servo's naar savox : de SC-0254mg en de SC-0251mg
hpi zender naar futaba T3PRKA zender en ontvanger
koppeling : hpi 101047
motor van originele nitro star 3.5 naar een hpi nitro star 4.6
wielen en banden : turbine wheels hpi 101470 en prototire HOT67744
motor vertoonde massale compressie verlies
en mijn rc boer had geen op stock een 3.5 wel een 4.6 dus gelijk megenomen
nieuwe banden en wielen zitten erop voor show :lol: nog aan het wachten op bestelling ( inner faom en 2 banden )
vraag is , vele zeggen dat ik snelheids verlies zal hebben door dat 4.6 blok
ze zeggen dattek een ander "clutch bell" moet gebruiken is nu 13 tanden
en ik 3 delige koppeling moet gebruiken

na de werken had ik de silicone slang vergeten aan te sluiten op de carburateur en had maar 3/4 tank meer voor het inlopen van motor , dus heb ik 2de tank stationair laten draaien , bij de start van de 2de tank begon de wielen als een gek te draaien en motor op toeren , dus heb ik idle aangepast zodat motor stabiliseerde en wielen niet meer draaien , maar nu denk ik dat dit geen goed idee was na de discussie hier op het forum gelezen te hebben over het "correct" inlopen van een motor , dus weet ik niet meer wat te doen om het nu juist aan te pakken alhoewel er zeer veel olie uit de uitlaat liep als ik de auto op zen zij legde , suggesties ?
thanks





